Gå til innhold

Barn med i bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg er vant til at barn ikke inviteres spesielt, men at det er opp til foreldrene å ta de med eller ikke. Så sier det seg selv at hvis noen tar med seg barn, må de forlate festen når den tar av eller når barnet blir trøtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom jeg hadde mottatt en invitasjon til bryllup eller lignende, og jeg ikke fikk ta med meg sønnen min fordi det hadde blitt ekstra "stress" så hadde jeg latt være å komme.

Skrevet

Dere som inviterer søskenbarn i tenåringsalder. Får de ha med seg kjæresten?

Skrevet

Godt spørsmål. Tror det kommer an på hvor lenge de har vært sammen når invitasjonene blir sendt ut. Og om forholdet er såpass seriøst at de er blitt introdusert til familien...

Skrevet

Jeg opplevde det samme i en vielse... Folk bør da i det minste ha vett til å gå ut av kirken en tur med unger som skriker! Jeg skjønner ikke at dette med unger i bryllup er så ømtålig tema i det hele tatt. Regner med at dere som mener at barn skal være med, legger opp festen deretter, at det da blir mer en familiefest - vel og bra det! Men jeg synes definitivt at et brudepar selv må få bestemme om man vil ha barn blant gjestene - det betyr heller ikke at man generelt misliker barn for det. Og det er ikke synd på barn som ikke får være med i bryllup, etter min mening.

Skrevet

Nei, vi inviterer bare de som er samboere. Synes det er en grei løsning. Har ikke peiling på hvem disse kjærestene er, så vi ber søskenbarn uten kjærester.

Gjest Anonymous
Skrevet
Dersom jeg hadde mottatt en invitasjon til bryllup eller lignende' date=' og jeg ikke fikk ta med meg sønnen min fordi det hadde blitt ekstra "stress" så hadde jeg latt være å komme.[/quote']

Kanskje du trenger å akseptere at det fins anledninger og steder der det ikke passer å ha med hylende unger?

Skrevet

Eller kanskje sønnen hennes ikke skriker og hvis han gjør det så tar hun ham med ut derfra?

Gjest lillelou
Skrevet

Vi skal ikke ha barn med i vårt bryllup. For det første finnes det ikke små barn i vår nære familie, og for det andre har mine venninner enda ikke begynt å få barn, så der er det "problemet" ute av verden.Ytterst få søskenbarn blir bedt,og da uten barn (enklest for dem,da vi ikke kan tilby noen barnevaktordning ) Da jeg vokste opp, derimot, var det helt vanlig at små barn var med på det som var av fester (bursdager i familien, bryllup, etc, ikke rølpefester), og vi hadde det stort sett ganske gøy-fikk ha på oss fine klær, spise oss kvalme på kaker og annen godis og hadde selskap i hverandre (var som regel minst 4-5 stk).Ikke kan jeg huske at vi reagerte på at de voksne drakk vin eller lignende,heller. Det er klart mange barn er rimelig livate av seg, og kan til tider kreve en del oppmerksomhet, men jeg kan ikke huske en eneste fest som jeg har vært på, der jeg syns barn har ødelagt noe av arrangementet.

Skrevet
Dersom jeg hadde mottatt en invitasjon til bryllup eller lignende' date=' og jeg ikke fikk ta med meg sønnen min fordi det hadde blitt ekstra "stress" så hadde jeg latt være å komme.[/quote']

Du går mao aldri i selskap der barna dine ikke er invitert?

Skrevet

Vi skal ha et ganske stort selskap, og veldig mange av gjestene har barn fra 0-14 år. Mange av disse kommer langveis i fra, siden både jeg og sambo bare er halvt norsk. Vi kommer til å ha grilling ute dagen før, og der er det jo bare koslig med barn. Vi synes også det er greit med barna i kirken, så lenge foreldrene har LITT styring på dem :-)

Men under middagen ønsker vi ikke å ha med barna. Det er fordi vi har en ganske festeglad familie, og vi synes ikke barn og alkohol er noen bra kombinasjon. Vårt selskapslokale ligger like ved en campingplass, så vi har leid den nærmeste hytten (10 meter unna), hvor vi skal ha en barnevakt som skal ta seg av barna. Da kan foreldrene stikke innom innimellom hvis de vil, og når de skal hjem (regner med at de fleste skal overnatte på den samme campingen) kan de bare stikke innom å hente barna, eller de kan vente til neste morgen. På søndagen skal vi ha litt brunsj og bowling, og da får barna også selvsagt være med..

Det vi fokuserer mest på, er at vi ikke synes at barna bør være der det serveres alkohol, og at foreldrene faktisk skal få seg en "frikveld". Alle vi har snakket med av gjester synes dette er en glimrende løsning, og de ble veldig glade når de fikk ha med barna på "ferien" samtidig som de fikk en frikveld med fest og moro:-)

Skrevet

Sønnen min er fem måneder gammel og han hyler faktisk aldri.

Dessuten ammer jeg ham, så derfor ville jeg ikke gått i bryllup uten ham.

Skrevet

Blir jo your loss da, hvis du ikke kan gjøre noe uten ungen din..........

Gjest Mor til 2
Skrevet
Blir jo your loss da, hvis du ikke kan gjøre noe uten ungen din..........

Enig!! :evil:

Skrevet

Som mamma altid sier: det er bare nabons unger som bråker....

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde ikke invitert barn, men endte opp med noen babyer allikevel.. Men det var faktisk bare veldig hyggelig!

Skrevet

Herregud, kan jeg noe for at jeg har fått en snill og rolig unge da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo bare bra for deg det, men å ikke komme i et bryllup hvis ikke ungen din er bedt er jo bare dumt! Må du ha med deg ungen din overalt? Det er brudparets dag og jeg synes da at man skal respektere ønskene deres!! Du klarer deg sikkert uten ungen din i èn dag...

Skrevet
Det er jo bare bra for deg det' date=' men å ikke komme i et bryllup hvis ikke ungen din er bedt er jo bare dumt! Må du ha med deg ungen din overalt? Det er brudparets dag og jeg synes da at man skal respektere ønskene deres!! Du klarer deg sikkert uten ungen din i èn dag...[/quote']

Ja sikkert, men mens han er baby så vil jeg gjerne være hos ham så mye som mulig.

Og tenk om jeg ikke har så mange muligheter for barnevakt?

Hvordan JEG velger å gjøre ting er vel mitt eget problem, eller?

Skrevet

Har vært i barnevennlig bryllup, og har bevisst unngått dette selv. Har ikke barn selv, ingen i nær familie har små barn - den yngste gjesten er min fosterbror på 11.

Det 'barnevennlige' bryllupet hadde barn i alderen 0-12 år, og de hadde tatt høyde for dette. Barna ble ikke tvunget til å sitte pent ved bordet - (det var koldtbord, så det var litt bevegelse mellom bordene blandt de voksne også) - og man hadde satt opp en 'barnekrok' med tegnesaker og litt leker, hvor barna kunne lage fine tegninger til brudeparet... :)

Små søskenbarn løp omkring og klatret opp i fanget til bruden, løping og latter - bruden elsket det!

Jeg er derimot ikke fullt så barnekjær, og min forlovede har null erfaring med barn - så festen blir barnefri.

I kirken har jeg derimot ingenting imot barn, selv om jeg håper at foreldre med barn som slår seg helt vrange tar dem med ut en tur.

Spedbarn i vogn har jeg heller ingen større problemer med, selv om det fort kan bli mye skrik og skrål der også.

Men i hovedsak synes jeg at en 'kjedelig voksenfest' med alkohol klarer seg fint uten barn - særlig når jeg ikke 'kjenner' mer enn ett eller to av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...