Gå til innhold

Barn med i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må de virkelig det? Skjønner at det ikke er bare,bare... men da får vi 4 eller 5 små babyer i bryllupet og det er ikke noe fristende...

Vi inviterer ikke barn, bortsett fra mine søstre (yngste man er 13). Selv min stesøster som venter barn 1 mnd før brylluppet syns det er helt greit å komme uten den lille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi skal heller ikke be barn i bryllupet. Og vi har faktisk også bare bedt søskenbarn over 18 år. Hos oss er det helt ok for alle parter:=)

Sånn vil jeg også ha det, men gjett om svigermor protesterte! :sur:

Gjest Anonymous
Skrevet

Slik jeg er vant til det gjelder det i de aller fleste sammenhenger (ikke bare bryllup, også 80-årsdager, konfirmasjon etc) at om barn ikke er invitert er amme-barn likevel akseptert.

Dersom man ikke ønsker barn, og heller ikke ammebarn ville jeg i alle fall snakket med dem som har ammebarn om dette, bare sånn at det var sagt. For, det er ikke uvanlig at amme-barn (babyer under året) regnes som "inkludert i moren" i sånne tilfeller....

Skrevet

Sånn vil jeg også ha det, men gjett om svigermor protesterte! :sur:

Hvis din kjære er av samme oppfatning som deg, synes jeg han bør gi beskjed til moren sin at det blir slik dere to ønsker. Hadde aldri latt meg diktere av svigermor, eller egen mor for den saks skyld.

Skrevet

Det er interesant å se hva folk regner som "nær familie". :) Personlig regner jeg kun foreldre, søsken og besteforeldre som nær familie, men det kan ha noe å gjøre med at jeg har veldig lite kontakt med onkler, tanter, søskenbarn, osv. Siden ingen av våre søsken har barn, og det har ikke vi heller, regner vi det ikke som at det er noen barn i vår nærmeste familie.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi har invitert alle med barn. Min kusine på 9 år kommer. Vennene våre med små barn er invitert med barn, men velger alle å komme uten for å få en fri-/voksen-kveld.

Skrevet

Hvis din kjære er av samme oppfatning som deg, synes jeg han bør gi beskjed til moren sin at det blir slik dere to ønsker. Hadde aldri latt meg diktere av svigermor, eller egen mor for den saks skyld.

Han dilter etter han bare, men er litt enig med meg. Vi har ikke noe imot barn, men skrik og skrål under middagen vil vi ikke ha noe av. En venninne av meg har ammebarn, og han er selvsagt med hvis hun ønsker det (snakket med henne om det igår). Det eneste venneparet ellers vi har som har barn sa med en gang at de ikke skulle ha med datteren på 2 år.

Problemet er en av brødrene til svigermor og kona som alltid har med seg 8-åringen uansett hvor de skal (nesten). Det er hun som er viktig der i familien. Hvis svigermor ringer dit og spør hvordan de har det så svarer de: Jo, datteren har det bra. Så jeg vet egentlig ikke helt hvor landet ligger, om det er svigermor som mener at vi må ha med alle barn eller at hun rett og slett ikke tør å la være...

Skrevet

Må de virkelig det? Skjønner at det ikke er bare,bare... men da får vi 4 eller 5 små babyer i bryllupet og det er ikke noe fristende...

Nei de MÅ ikke det, min forlover lar sitt barn på 6 uker være hos barnevakt. Jeg hadde ikke noe imot akkurat det barnet, men andre barn har vi ikke bedt. Vår egen datter (er 2,5 år og har absolutt ingen glede av det) skal ikke være med og da syns jeg det blir feil med andre barn tilstede.

Skrevet

Men, dere som skal ha barn under middagen. Hvordan gjør dere det med alkohol?I brylluper jeg har vært, og i vårt. var det MYE vin til maten, så folk ble gode og brisne i løpet av 4,5 timer, og stemningen steg. Er det en bra setting for små barn?

Skrevet

En familie er en familie og vi ber ikke en halv familie, men hele. Alle eller ingen.

Men det yngste barnet hos oss er 11 år.

Vi regner med at minst en fra hver familie kommer til å kjøre og dermed holde seg edru, i tillegg til at vi ikke vil ha noe rølpebryllup... Og det vet vi familien vår respekterer. :)

Gjest Madam Felle
Skrevet
Men' date=' dere som skal ha barn under middagen. Hvordan gjør dere det med alkohol?I brylluper jeg har vært, og i vårt. var det MYE vin til maten, så folk ble gode og brisne i løpet av 4,5 timer, og stemningen steg. Er det en bra setting for små barn?[/quote']

Barn har vondt av alkohol, om det blir en del av hverdagen deres. Men ikke om de ser noen bli brisen av og til. Så lenge de har en edru person å forholde seg til, skader det ikke barn å være tilstede i et bryllup der det finnes alkohol.

Min personlige mening, er at det ofte blir hysterisk rundt det med barn og alkohol. I stedet for å lære barn at voksne mennesker kan kose seg med alkohol av og til, så prøver de å holde barna helt utenfor når noen drikker. Tror nok de barna som kan se at de voksne koser seg med litt alkohol, får et sunnere forhold til alkoholen. :wink:

Skrevet

Tror rett og slett dette er som mye annet når det gjelder bryllup, en avgjørelse brudeparet selv må ta på grunnlag av hva slags bryllup de selv ønsker å ha.

Skrevet
tusen takk det var godt og høre' date=' har nemlig fått noen komentarer om at den ene tantungen min ikke blir invitert til festen hun på 4 år...........[/quote']

Jeg kan ikke se at en 4-åring har særlig utbytte av en tradisjonell bryllupsfest, som vanligvis er en voksenfest der man sitter lenge ved bordet, folk blir beruset etc. Jeg synes ikke fester med mange berusede mennesker og barn hører sammen, så der er jeg enig med Jens. Synes det er forskjell på det og at barn ser at foreldrene nyter et glass vin hjemme hos seg selv. Jeg husker fra min egen barndom at jeg ble utrygg hvis det var voksne i nærheten som var påvirket av alkohol.

Skrevet

Nettopp! I de brylluper jeg har vært har det blitt ganske løssluppent etter hvert. Her er det ikke snakk om ett glass vin, men påfyll i 4,5 timer, blir vell ihvertflall en flaske!I våre brylluper er det meningen att slipset skal løsnes og det skal være party.

Skrevet

Glemte visst å logge meg inn igjen, jeg... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Min erfaring er at barn har veldig lite utbytte av å være med i brylluper. Dessuten har de bare godt av å lære seg at de ikke alltid kan være med på alt foreldrene skal være med på.

Voksne mennesker skal kunne slippe skuldrene ned og slippe barnemas innimellom.

Skrevet

Det største problemet hos oss er at det er spesiellt en av ungene som ikke eier oppgragelse! :roll:

Han høre bare ikke etter uansett! Og foreldrene sitter bare og ser på !

Jeg får så angst for at den ungen skal ødelegge hele dagen! :o

Skrevet

For oss er det kun to barn som ville vært aktuelle å be...derfor lar vi liksågodt være. Vil heller ha en voksenfest hvor alle kan slappe av og kose seg, slippe ansvar osv.... Barn blir jo fort rastløse under en lang middag..særlig med taler osv.. men hadde det vært flere barn så kunne vi jo lagt opp et eget opplegg til de....

Gjest Madam Felle
Skrevet
Min erfaring er at barn har veldig lite utbytte av å være med i brylluper. Dessuten har de bare godt av å lære seg at de ikke alltid kan være med på alt foreldrene skal være med på.

Voksne mennesker skal kunne slippe skuldrene ned og slippe barnemas innimellom.

Så du mener at mine barn egentlig ikke har noe i bryllupet vårt å gjøre? :roll: Jaja, vi er heldigvis alle forskjellig, og vi har ikke tenkt å ha fyllafest for de voksne, men familiefest for alle. Det inkluderer barna :wink:

Om noen voksne ikke klarer å beherske seg med tanke på alkoholen, så tviler jeg på at barna tar skade av å se noen fulle. De har edrue mennesker å forholde seg til, og det er det som er det viktigste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...