Gå til innhold

Barn med i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har skrevet barnas navn i invitasjonen, og den minste er 1 1/2 år gammel. Hun er da like mye invitert hun, som foreldrene. :wink:

For all del! Sier ikke at det er noe galt i det...jeg er bare ikke vant med dette fra min familie, og kretsen rundt, for å si det sånn. Men som jeg også skrev, så gjelder det noe annet i hans familie - og små barn hos de nærmeste blir invitert der!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Vi har bestemt oss for å ikke invitere barn i våres bryllup med ett unntak og det er min kjæres nevø som er 12 år. Han har 2 nevøer til på 6 og 8 år men jeg bare vet at det ikke ville hatt noe glede av å sitte ved bordet under middagen som fort kan ta opptil 4 timer. De er såpass viltre av seg og vi ønsker ikke de springende rundt og ødelegge for oss. Det er vår dag og det blir respektert. De andra barna i familien er såpass små at det er uaktuelt å ha de med. Hva ammende mødre velger å gjøre med sine barn legger jeg meg ikke oppi. ett par av gjestene har nylig fått barn når vi skal gifte oss (ca 2 mnd og 1 mnd før) og de må selvsagt få lov til å ta med sine ammende babyer hvis de vil det.

Gjest maki.
Skrevet
Noen synspunkter fra en bryllupsgjest:

Vi har vært i mange brylluper, til venner og familie. I venners bryllup har vi vært invitert uten barn, noe jeg syns er aldeles greit. Veldig godt å ha frikveld uten barn, og nyte dette. Barna ville heller ikke hatt noen særlig glede av å være tilstede i bryllup hos noen de ikke har noe forhold til.

I mine søsken og nære søskenbarns bryllup har vi heldigvis vært invitert med barn. Dersom våre barn hadde vært utelatt i invitasjonen til sin nære familie, ville de syntes det hadde vært fryktelig trist og veldig rart. Det ville vi voksne også. Det har heldigvis ikke vært aktuelt. Dette har vært viktige og minneverdige opplevelser som de dermed har fått være en del av.

Jeg skjønner på en måte at de som gifter seg og ikke har egne barn, og ikke har barn i familien som de har et nært forhold til, vegrer seg for å invitere barn i bryllupet. De har ikke noe særlig forhold til barn, og ikke noen særlig interesse av dem heller. Det er nå min erfaring i alle fall. På den andre siden skjønner jeg ikke at det skal være noen stor endring i hvordan festen forløper. Foreldrene har nå ansvaret for sine egne barn, og kan legge opp slik at det blir hyggelig for alle parter.

Min holdning er at dersom det er barn i nær familie, så hører de hjemme under en så stor og viktig familiebegivenhet som bryllup.

Kos dere alle på deres store dag!

Jeg ble ikke innvitert i min tantes bryllup når jeg var 8-10 år (husker ikke helt), verken jeg eller mine foreldre reagerte på det.

Skrevet
Vi ber barn' date=' fordi vi elskar ungar, og syns at dei hører med på ein slik dag- Bryllupet vårt er ein fest for heile familien![/quote']

Samme her, det var en selvfølge for oss at de var med!

Skrevet

Vi har samme problemet med vårt bryllup. Jeg vil helst ikke ha barn tilstede. Det er ikke fordi jeg ikke liker barn, men p.g.a. settingen vi har valgt.

Vi skal ha et formelt bryllup med fem retters middag. En slik middag tar gjerne over 5 timer. Når du er 5 år er dette ulidelig lang tid å være stille og rolig.

Men familien forstår ikke helt dette og jeg syns det er så vanskelig å be dem la være å ta med barna. De tror det er en selvfølge at de skal være med.

Jeg er så bekymra for at jeg skal sitte der , på det som skal være en av de største dagene i mitt liv, og irritere livet av meg fordi ungene bråker under talene og "klatrer i gardinene". :-(

Skrevet

Vi bad ingen andre barn av gjester enn de to nærmeste barna våre, nevø og niese som var brudebarn.

Skrevet

Vi ber en del familie veldig langveis fra, og da ber vi med noen barn. Blir bare tre unger i 9- 10 års alderen, og en av disse er sambo's søster. Til kaffen har vi bedt alle søskenbarna som er konfirmert / konfirmasjonsalder og opp. Disse ble veldig glade for invitasjonen, da de aldri blir bedt til noe som helst...

Skrevet
Vi har samme problemet med vårt bryllup. Jeg vil helst ikke ha barn tilstede. Det er ikke fordi jeg ikke liker barn, men p.g.a. settingen vi har valgt.

Vi skal ha et formelt bryllup med fem retters middag. En slik middag tar gjerne over 5 timer. Når du er 5 år er dette ulidelig lang tid å være stille og rolig.

Men familien forstår ikke helt dette og jeg syns det er så vanskelig å be dem la være å ta med barna. De tror det er en selvfølge at de skal være med.

Jeg er så bekymra for at jeg skal sitte der , på det som skal være en av de største dagene i mitt liv, og irritere livet av meg fordi ungene bråker under talene og "klatrer i gardinene". :-(

Har akkurat samme problem! Jeg vil ikke ha bråkete unger uten kontroll på min bryllupsdag, men det er visst ikke alle som forstår det... :-?

Skrevet
Vi har ikke lyst til å ha barn i bryllupet vårt' date='vi har ingen selv. Vi har nevøer og nieser fra 0-11 år og ønsker ingen av dem der. Er det frekt å ikke be barna når man ber foreldrene? Jeg mener at det bare vil bli kjedelig for dem og jeg vil ikke har barn løpende rundt under middagen. Ba/ber dere med barn?[/quote']

Selvsagt er det ikke frekt! Enhver må feire sitt bryllup slik de føler er riktig!

Vi kommer ikke til å invitere barn til vårt bryllup.

Skrevet

Vi ber ungene i familien (tre stk på 5, 9 og 14 år). Synes de hører med på dagen, men kommer ikke til å legge opp til noen spesielle aktiviteter for dem. Venner blir bedt uten barn.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Vi har ingen barn selv men er utrolig glad i barn.. har snart 3 tante unger :P

Saken er bare at vi har ikke tenkt å invitere alle ungene vi kjenner. Er ikke vant med barn lekende rundt omkring mens voksne folk drikker og danser :wink:

Skrevet

Vi har to barn på 2 og 4 år, og de skal kun være med i kirken og på fotograferinga.

Tantebarna mine er 4, 11 og 15, og det er kun de to eldste som skal være med på festen etterpå.

Noen vil sikkert mene at dette er helt galt, men det er tross alt samboeren min og min dag.

Jeg ønsker ikke og løpe etter unger da, men kunne slappe av ved middagsbordet og etterpå - håper det er noen som skjønner hva jeg mener og ikke ser på meg som en ufordragelig mamma

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Vi har to barn på 2 og 4 år, og de skal kun være med i kirken og på fotograferinga.

Tantebarna mine er 4, 11 og 15, og det er kun de to eldste som skal være med på festen etterpå.

Noen vil sikkert mene at dette er helt galt, men det er tross alt samboeren min og min dag.

Jeg ønsker ikke og løpe etter unger da, men kunne slappe av ved middagsbordet og etterpå - håper det er noen som skjønner hva jeg mener og ikke ser på meg som en ufordragelig mamma

Tror ingen vil mene det, i hvertfall ikke jeg. Har full forståelse for at dere vil tilbringe denne spesielle dagen og nyte den.

Skrevet

tusen takk det var godt og høre, har nemlig fått noen komentarer om at den ene tantungen min ikke blir invitert til festen hun på 4 år...........

Skrevet

Det er deres dag, inviter de dere vil ha der, og ingen andre. Vil dere ikke ha barn så lar dere være å invitere dem.

I tillegg til Vesla (da 2) inviterte vi de 2 eldste onkelbarna på 6 og 8 år. De på 2 og 5 måneder var ikke invitert. (de bor rett i nærheten)

Og så inviterte vi 4 barn, alle under året, siden foreldrene kom langveisfra.

Den eneste tilretteleggingen vi hadde for barna var å plassere de ved siden av en av sine foreldre og nær en dør slik at de raskt kom ut når behovet meldte seg.

Vi hadde festen et sted der barna fritt kunne løpe utenfor, uten å være til sjenanse for talere eller andre. For oss fungerte det veldig greit, og i 22-tida ringte vi etter barnevakten som kom å henta Vesla. Det samme gjorde svigerinna mi når barna hennes viste det minste tegn til tull. For den eldste var det allerede før middagen :-? Den andre ble henta i 22-tida, da var alle barna gått/sovnet så da ville han også :wink:

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Vi har to barn på 5 og 3(når vi gifter oss). De skal være brudesvenner. Vi skal også ha en båttur etter vielsen. De blir med på den turen + fotografering underveis. Vi går i land ved hotellet kl. 18, da tar barnevakten de med seg - altså ingen middag i bryllupet for dem! Helt enig med deg om jeg ikke ønsker å løpe etter unger, eller ha treåringen opp i fanget mitt med skittene sko under middagen...

Vi har også en nevø på 10 og forøvrig 6 andre nieser og nevøer mellom 6 og 0 år. INGEN av disse blir invitert i bryllupet. Altså kun våre to barn. Våre søsken/svigersøsken er GLADE for at de blir invitert uten barn. De sier det er helt topp med en fridag og ett selskap hvor de bare kan kose seg uten å løpe etter barna sine.

Folk får synes hva de vil om oss majan, men jeg mener IKKE at vi er ufordragelige mødre av den grunn!

Meg om det :wink:

Hørtes sikker sinna ut nå, men er ikke det :ler::tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Man må jo få gjøre som man vil i sitt eget bryllupp. Men det er klart at folk som har barn ikke alltid har like lett for å få barnevakt. Det vet jeg alt om.

Når jeg skal gifte meg, så er sønnen min på 10 år en selvfølge. MEN, jeg kommer til å avtale med hans far (som jeg ikke skal gifte meg med) at han henter gutten FØR det tar av ut på kvelden...

Jeg er litt i tvil om hvordan vi skal gjøre det ellers. Vi kommer til å bli ca 20 stk. (maks 25). Har en niese på 9 år jeg gjerne kunne sett ikke var med. Dette fordi dennne jenta desverre er så pass krevende at oppførselen hennes kan komme til å ødelegge stemningen. (hun er ikke syk eller noe, bare et forferdelig krevende barn som skal ses og høres) Vurderer å skrive i innbydelsene, dersom andre skal få ta med barn, at voksen festen begynner ca. kl. ........ og at det da er beregnet at ingen barn skal være til stede.

Regner med at folk etterhvert vil bli litt fulle, og jeg er av den mening at det skal ikke være barn til stede da...

Skrevet
Min holdning er at dersom det er barn i nær familie, så hører de hjemme under en så stor og viktig familiebegivenhet som bryllup.

Veldig enig i dette!!!

I vårt bryllup hadde vi barn, men de var alle i nær familie (kusine, nevøer og niese). Andre barn ble ikke bedt i bryllupet vårt.

Ellers må jeg legge til at de som nesten koste seg mest hos oss var faktisk barna. De synes det var utrolig stas å kunne være med og de oppførte seg kjempefint. Under middagen satt de så fint på plassene sine og 2 av dem holdt også tale. :-)

Skrevet

Vi kommer til å invitere alle barn til familie og venner. Kommer ikke til å ha noe "opplegg" for dem, så foreldrene må selv passe på dem. Utenom vår datter som da vil være 1,5 år, kan det komme 10 barn i alderen 8mnd - 11 år.

Foreldrene kan jo velge å ikke ta barna med dersom de vil ha en alenekveld.

Har selv vært i bryllup både med og uten barn, og begge deler er helt greit. Det kommer an på om en legger opp til voksenfest eller familiefest. Vi valgte familiefest. Kan ikke se for meg at noen av gjestene (eller oss) kommer til å bli særlig fulle, så det er ikke et problem.

Skrevet

Vi valgte også å ikke invitere barn. Vi har ikke barn selv, og det hadde heller ikke våre søsken på den tiden. Derimot har vi mange venner med barn, og hvis vi skulle invitert alle dem, så hadde det ikke blitt plass. Vi var av den oppfatning at bryllup er mer voksenfest enn barnefest, men det er vår mening. Har vært i noen bryllup hvor det blir litt for mye løping og skråling fra barn som begynner å kjede seg. :-? Vi ønsket ikke det for vår fest. Det var vår dag, og derfor valgte vi også å bestemme dette helt selv. De som sto i invitasjonen, var de som var invitert. Ingen sure miner fra noen. :ler: Alle barn som ville komme i kirken, var selvfølgelig velkommen til det.

Tror alle får gjøre som det passer best for dem. Det har jo litt med tradisjoner å gjøre, hva slags bryllupsfest man legger opp til, plass i lokalet og så videre. Gjør det som føles rett for at deres dag skal bli slik dere ønsker den. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...