Gjest Quantrin Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Vi har ikke lyst til å ha barn i bryllupet vårt,vi har ingen selv. Vi har nevøer og nieser fra 0-11 år og ønsker ingen av dem der. Er det frekt å ikke be barna når man ber foreldrene? Jeg mener at det bare vil bli kjedelig for dem og jeg vil ikke har barn løpende rundt under middagen. Ba/ber dere med barn?
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 Vi ber barn, fordi vi elskar ungar, og syns at dei hører med på ein slik dag- Bryllupet vårt er ein fest for heile familien! Men, dersom de ikkje ynskjer barn i bryllupet dykkar, må sjølvsagt dei som blir invitert respektere det. Det er de som legg rammene rundt det heile, og ingen som kan bli fornærma dersom barna ikkje blir invitert. (dog kan det hende enkelte får problemer med å skaffe barnevakt og liknande, kva med å skaffe ein "nanny" for dagen?)
Gjest Melk Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 Jeg er vant til at kun de som står på invitasjonen er bedt. Helt normalt i vår familie og omgangskrets at barn under ungdomsskolealder ikke bes.
Brud180605 Skrevet 1. mars 2005 #4 Skrevet 1. mars 2005 Vi kommer heller ikke til å invitere barn i vårt bryllup. Vi har ikke barn selv, og synes derfor ikke at det er nødvendig å lage en bryllupsfest som er tilpasset barn. Både hans og mine søsken har barn, men ingen har tatt det ille opp at vi ikke ønsker å ha barna med på festen. Alle er selvfølgelig velkommen i kirken!
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #5 Skrevet 1. mars 2005 Vi har ikke barn selv' date=' og synes derfor ikke at det er nødvendig å lage en bryllupsfest som er tilpasset barn.[/quote'] Treng ein å tilpasse festen for at det skal vere barn der då?
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2005 #6 Skrevet 1. mars 2005 Vi inviterer søsken med barn, men ikke andre med barn. Vi kan ikke invitere alle med barn, for da blir vi godt over 100 personer, og det ønsker vi ikke. men våre egne skal være der + søsken sine Og de navnene som står på invitasjonen, er det som er invitert.
Brud180605 Skrevet 1. mars 2005 #7 Skrevet 1. mars 2005 Kanskje ikke, men jeg hadde nok følt et ansvar for at også de små gjestene skulle kose seg. Og, som du nevner i et annet innlegg, forsøkt å skaffe barnevakt slik at også foreldrene kunne nyte festen fullt ut. Men dette er vel forskjellig alt etter hvordan vi planlegger resten av festen. Vi har valgt å ha en fest for oss selv og våre voksne venner.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #8 Skrevet 1. mars 2005 Respekterer valget dykkar, men noko spesiell tilpassing til barna er nok ikkje naudsynt, barnevakten nevnte eg sidan ungane ikkje vart invitert. Det er forresten mykje vanskelegare å få vaksne til å kose seg, enn barn. Ungar har fantasi, dei veit du!
maki Skrevet 1. mars 2005 #9 Skrevet 1. mars 2005 Vi har ikke innvitert barn. Blir så mange flere gjester om alle skal ta med barna sine, å syns ikke noe om å innvitere noens barn mens ikke andres (ingen av våre søsken har barn hadde nok innvitert med dem om det hadde vært tilfelle så hadde nok bryti min egen regel der gitt)
Miori Skrevet 1. mars 2005 #10 Skrevet 1. mars 2005 Vi skal heller ikke be barn i bryllupet. Og vi har faktisk også bare bedt søskenbarn over 18 år. Hos oss er det helt ok for alle parter:=)
Snutus Skrevet 1. mars 2005 #11 Skrevet 1. mars 2005 Vi kommer ikke til å invitere barn. Selv ikke våre nevøer og nieser. Ingen har reagert negativt på dette.
Gjest Pjusk Skrevet 1. mars 2005 #12 Skrevet 1. mars 2005 Helt greit at man ikke inviterer barn. Men barn som blir ammet må man nok forvente blir med uansett.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #13 Skrevet 1. mars 2005 Helt greit at man ikke inviterer barn. Men barn som blir ammet må man nok forvente blir med uansett. Må de virkelig det? Skjønner at det ikke er bare,bare... men da får vi 4 eller 5 små babyer i bryllupet og det er ikke noe fristende...
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #14 Skrevet 1. mars 2005 Vi har INGEN barn i vårt selskap. De kan komme i kirken, men ikke på reten av festivitetene. Det er vår fest, dermed er det IKKE frekt.
Arkana Skrevet 1. mars 2005 #15 Skrevet 1. mars 2005 Vi vil heller ikke ha barn i bryllupet. Vi skal bare ha et lite bryllup med nærmeste familie, og de eneste barna i familien er de to barna til min samboers bror. Broren og kona skal inviteres, men vi ønsker overhodet ikke å ha ungene til stedet (noe jeg håper de godtar, men de har selvsagt ikke noe valg annet enn å ikke komme. Ungene er forøvrig begge over 10 år når bryllupet står og barnevakt blir neppe noe problem, jeg bare har en følelse av at de forventer at ungene er invitert).
TeddyToria Skrevet 1. mars 2005 #16 Skrevet 1. mars 2005 Jeg er vant til at kun de som står på invitasjonen er bedt. Helt normalt i vår familie og omgangskrets at barn under ungdomsskolealder ikke bes. Samme her... Men ikke slik i hans familie! Så det blir en slags kombinasjon... Men nå har jo han søsken med små barn også da, og det blir jo annerledes. Men altså, formelt sett så pleier jo ikke så små barn å inviteres med navn i invitasjon. Og selv ble jeg aldri det da jeg var under 18 stort sett!!! Et sted må jo grensen gå, selv om små barn ikke regnes for hele kuverter - og jeg forstå godt de som ikke har råd til å prioritere alle ungene, særlig ikke de som man kanskje ikke kjenner så godt!
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2005 #17 Skrevet 1. mars 2005 Samme her... Men ikke slik i hans familie! Så det blir en slags kombinasjon... Men nå har jo han søsken med små barn også da, og det blir jo annerledes. Men altså, formelt sett så pleier jo ikke så små barn å inviteres med navn i invitasjon. Og selv ble jeg aldri det da jeg var under 18 stort sett!!! Et sted må jo grensen gå, selv om små barn ikke regnes for hele kuverter - og jeg forstå godt de som ikke har råd til å prioritere alle ungene, særlig ikke de som man kanskje ikke kjenner så godt! Vi har skrevet barnas navn i invitasjonen, og den minste er 1 1/2 år gammel. Hun er da like mye invitert hun, som foreldrene.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #18 Skrevet 1. mars 2005 Noen synspunkter fra en bryllupsgjest: Vi har vært i mange brylluper, til venner og familie. I venners bryllup har vi vært invitert uten barn, noe jeg syns er aldeles greit. Veldig godt å ha frikveld uten barn, og nyte dette. Barna ville heller ikke hatt noen særlig glede av å være tilstede i bryllup hos noen de ikke har noe forhold til. I mine søsken og nære søskenbarns bryllup har vi heldigvis vært invitert med barn. Dersom våre barn hadde vært utelatt i invitasjonen til sin nære familie, ville de syntes det hadde vært fryktelig trist og veldig rart. Det ville vi voksne også. Det har heldigvis ikke vært aktuelt. Dette har vært viktige og minneverdige opplevelser som de dermed har fått være en del av. Jeg skjønner på en måte at de som gifter seg og ikke har egne barn, og ikke har barn i familien som de har et nært forhold til, vegrer seg for å invitere barn i bryllupet. De har ikke noe særlig forhold til barn, og ikke noen særlig interesse av dem heller. Det er nå min erfaring i alle fall. På den andre siden skjønner jeg ikke at det skal være noen stor endring i hvordan festen forløper. Foreldrene har nå ansvaret for sine egne barn, og kan legge opp slik at det blir hyggelig for alle parter. Min holdning er at dersom det er barn i nær familie, så hører de hjemme under en så stor og viktig familiebegivenhet som bryllup. Kos dere alle på deres store dag!
Gjest Principessa Skrevet 1. mars 2005 #19 Skrevet 1. mars 2005 Vi har ikke barn selv, og kommer ikke til å invitere barn som måtte være i familien eller barn til venner. Jeg har fem tantebarn i alderen 4-12 år og tror de heller vil kjede seg enn å ha det gøy. Derimot skal de to jentene på 9 og 12år hjelpe til i kirken..men tror nok at det er det morsomste for dem. Laaange taler og voksne mennesker er jo kjedelig for barn. Mine søsken tar det ikke ille opp at vi ikke inviterer barna. Men det hadde vært noe annet hvis mine søskens barn var eldre og mer voksne... ...
Gjest Snutus (ikke innlogget) Skrevet 1. mars 2005 #20 Skrevet 1. mars 2005 Vi har ikke barn selv, og kommer ikke til å invitere barn som måtte være i familien eller barn til venner. Jeg har fem tantebarn i alderen 4-12 år og tror de heller vil kjede seg enn å ha det gøy. Derimot skal de to jentene på 9 og 12år hjelpe til i kirken..men tror nok at det er det morsomste for dem. Laaange taler og voksne mennesker er jo kjedelig for barn. Mine søsken tar det ikke ille opp at vi ikke inviterer barna. Men det hadde vært noe annet hvis mine søskens barn var eldre og mer voksne... ... Helt enig i dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå