AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Del Skrevet 8. juni 2018 Jeg har hørt at hunder ikke skal ha leverpostei, stemmer det? Min hund elsker det, men så var det noen som sa at hunder ikke kan spise leverpostei. Anonymkode: 2f087...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Del Skrevet 8. juni 2018 Ingen? Anonymkode: 2f087...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Del Skrevet 8. juni 2018 Litt er greit, men leverpostei har ofte et høyere saltinnhold enn hva hunder skal ha, så vær obs på det når du beregner hvor mye hunden din kan spise. Anonymkode: ad628...e15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #4 Del Skrevet 8. juni 2018 Jeg elsker godterier men bør ikke spise for mye Sånn er det med hund og leverpostei også. Har du prøvd VOM istedet for leverpostei? Anonymkode: 55e66...587 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. juni 2018 #5 Del Skrevet 8. juni 2018 Ja, det har med saltnivået å gjøre. LItt er ok, men ikke for mye. Hunder skal ha særdeles lite salt, så mye prosessert menneskemat inneholder altfor mye for dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #6 Del Skrevet 8. juni 2018 Hun får ikke mye, pleier å gi henne litt i helgene, en liten boks som hun får, men ikke alt på en gang. VOM har jeg ikke prøvd, det var ingen dum ide` Anonymkode: 2f087...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Del Skrevet 8. juni 2018 Det finnes leverpostei for hunder, bruk det istedenfor så slipper du å gi hunden for mye salt feks Anonymkode: b391a...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #8 Del Skrevet 8. juni 2018 En boks hver uke er altfor mye, uansett hva hunden veier. Leverpostei er ok å bruke når man skal gi medisiner eller som en liten smakebit hvis man selv smører seg en skive, men man gir ikke en hel boks på regelmessig basis. Anonymkode: 320e6...2ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurcos Skrevet 8. juni 2018 #9 Del Skrevet 8. juni 2018 Lag hjemmelaget leverpostei uten salt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #10 Del Skrevet 8. juni 2018 Før i tiden fikk jo hunder brødskive med leverpostei som mat, i tillegg til middgsrester. Så nei, det er ikke kjempefarlig, men tror hunders alder har har økt i takt med at man kan mer om hunders ernæringsbehov. Det skjer innimellom mine får ei skive med grovbrød med leverpostei. Da samme mengde postei som jeg bruker til meg selv. Det er til en 40kgs hund. Anonymkode: 8b48c...472 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #11 Del Skrevet 8. juni 2018 Min får en liten boks, sånn porskjonsboks på lørdager. Hun er 15 kg Anonymkode: 091a9...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #12 Del Skrevet 8. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Før i tiden fikk jo hunder brødskive med leverpostei som mat, i tillegg til middgsrester. Så nei, det er ikke kjempefarlig, men tror hunders alder har har økt i takt med at man kan mer om hunders ernæringsbehov. Det skjer innimellom mine får ei skive med grovbrød med leverpostei. Da samme mengde postei som jeg bruker til meg selv. Det er til en 40kgs hund. Anonymkode: 8b48c...472 Husker at for 10-12 år siden så ble jeg anbefalt av veterinæren å min hund brød med leverpostei Anonymkode: 4a390...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 8. juni 2018 #13 Del Skrevet 8. juni 2018 Det er som hunder med mennesker: Litt er greit, men ikke alltid og hele tiden Du får kjøpt egen leverpostei som er beregnet på hunder også. Jeg har brukt det som godbiter, og hunden har elska det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 8. juni 2018 #14 Del Skrevet 8. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husker at for 10-12 år siden så ble jeg anbefalt av veterinæren å min hund brød med leverpostei Anonymkode: 4a390...cc9 Litt avsporing, men mitt inntrykk er at det går litt bananas om fy-mat til hunder. Hunder er altetere og kan takle det meste, men så klart er det ikke bra med for mye salt og de må som oss få i seg de næringsstoffene de skal ha. Hundens størrelse vil også ha noe å si. Syns den allergi-lista, med påfølgende skremselspropaganda, begynner å bli temmelig lang nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #15 Del Skrevet 8. juni 2018 28 minutter siden, Newroz said: Litt avsporing, men mitt inntrykk er at det går litt bananas om fy-mat til hunder. Hunder er altetere og kan takle det meste, men så klart er det ikke bra med for mye salt og de må som oss få i seg de næringsstoffene de skal ha. Hundens størrelse vil også ha noe å si. Syns den allergi-lista, med påfølgende skremselspropaganda, begynner å bli temmelig lang nå... Så du er i mot forskning og å lære nye ting? Anonymkode: 7a126...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 9. juni 2018 #16 Del Skrevet 9. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du er i mot forskning og å lære nye ting? Anonymkode: 7a126...5e0 Nei, absolutt ikke, men jeg mener at det krisemaksimeres og ser ikke hensikten med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #17 Del Skrevet 9. juni 2018 1 hour ago, Newroz said: Nei, absolutt ikke, men jeg mener at det krisemaksimeres og ser ikke hensikten med det. Jo, du er i mot forskning. Etter hvert som kjæledyr har blitt mer og mer verdsatt er de også forsket mer på, og funnet ut at hunder har store problemer med salt fordi det ikke er meningen at de skal spise det, sånn rent biologisk. Anonymkode: 7a126...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå