Epleskallet Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Hei! ☺️ Jeg har det med å like å være godt forberedt og nå har jeg snart time hos privat gynekolog fordi vi gjerne vil få en baby, jeg ønsker derfor å få mest mulig ut av timen og lurer på hva jeg kan forvente av spørsmål fra gynekologen. Hva er viktig å tenke på, snakke med kjæresten min om på forhånd etc? Hva slags spørsmål kan hun ha i forbindelse med kjæresten min? Og er det normalt å ta gynekologisk undersøkelse denne gangen? Isåfall gjør det noe om jeg blør? Min mens er svært ustabil (pcos) og kommer alltid når jeg minst venter den eller ønsker den😅
Juni15 Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 De vil typisk spørre deg om du har stabil syklus, hvor lang den er, om du har store smerter når du har mens (kan tyde på endometriose), hvor lenge dere har forsøkt. De vil også spørre hvor lenge det er siden mens, og undersøke livmor, eggstokker etc basert på denne informasjonen. Avhengig av hvor du er i syklusen, vil de sjekke om du har egg som er betydelig større enn andre, eller om det ikke er det og muligens er væske i en av eggstokkene (du har hatt eggløsning nylig, og væsken er blod). Kjæresten din burde også ta en spermietest for å se at alt er som det skal med han. Spermiekvaliteten hos norske menn har vært synkende de siste årene, uten at det finnes forsikring på nøyaktig hva som er årsaken. 2
Alvildeivf Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 54 minutter siden, Juni15 skrev: De vil typisk spørre deg om du har stabil syklus, hvor lang den er, om du har store smerter når du har mens (kan tyde på endometriose), hvor lenge dere har forsøkt. De vil også spørre hvor lenge det er siden mens, og undersøke livmor, eggstokker etc basert på denne informasjonen. Avhengig av hvor du er i syklusen, vil de sjekke om du har egg som er betydelig større enn andre, eller om det ikke er det og muligens er væske i en av eggstokkene (du har hatt eggløsning nylig, og væsken er blod). Kjæresten din burde også ta en spermietest for å se at alt er som det skal med han. Spermiekvaliteten hos norske menn har vært synkende de siste årene, uten at det finnes forsikring på nøyaktig hva som er årsaken. Også er det fint om du finner frem de siste 3-4 syklusene dine. Datoene , det fikk jeg beskjed om hvertfall 👌🏽 Hvis du har mensen kan det også hende de tar en blodprøve som avslører hvor mange eggreserver du har igjen. (Antimüller hormon) 1
Epleskallet Skrevet 8. juni 2018 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2018 4 timer siden, Juni15 skrev: De vil typisk spørre deg om du har stabil syklus, hvor lang den er, om du har store smerter når du har mens (kan tyde på endometriose), hvor lenge dere har forsøkt. De vil også spørre hvor lenge det er siden mens, og undersøke livmor, eggstokker etc basert på denne informasjonen. Avhengig av hvor du er i syklusen, vil de sjekke om du har egg som er betydelig større enn andre, eller om det ikke er det og muligens er væske i en av eggstokkene (du har hatt eggløsning nylig, og væsken er blod). Kjæresten din burde også ta en spermietest for å se at alt er som det skal med han. Spermiekvaliteten hos norske menn har vært synkende de siste årene, uten at det finnes forsikring på nøyaktig hva som er årsaken. 3 timer siden, Alvildeivf skrev: Også er det fint om du finner frem de siste 3-4 syklusene dine. Datoene , det fikk jeg beskjed om hvertfall 👌🏽 Hvis du har mensen kan det også hende de tar en blodprøve som avslører hvor mange eggreserver du har igjen. (Antimüller hormon) Tusen takk for svar begge to, det er så mye bedre å gå forberedt har datoer og lengde på syklusene de siste 2 årene på telefonen, så det er ihvertfall klart😀 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå