Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har farget håret hjemme med en nøytral mørk bruntone. Hvorfor får jeg rødskjær? Hvordan unngå dette? Forslag til en ekstra kald brun farge? Jeg bruker blå-shampo nå, men syns ikke det fungerer. 

Anonymkode: eb753...4f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blå-sjampo er vel for å få bort BLÅ toner i håret, så det er ikke så rart at det ikke hjelper. Det finnes sjampo som får vekk røde toner også, så du bør heller kjøpe noe sånt

Anonymkode: b051f...85c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blå-sjampo er vel for å få bort BLÅ toner i håret, så det er ikke så rart at det ikke hjelper. Det finnes sjampo som får vekk røde toner også, så du bør heller kjøpe noe sånt

Nei? Blåshampo er for å få vekk oransje skjær 

Anonymkode: f2115...73f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har farget håret hjemme med en nøytral mørk bruntone. Hvorfor får jeg rødskjær? Hvordan unngå dette? Forslag til en ekstra kald brun farge? Jeg bruker blå-shampo nå, men syns ikke det fungerer. 

Hvilken farge har du naturlig? Har du rødskjær? For om man har det naturlig så er det svært vanskelig å farge det bort. 

Anonymkode: eaace...cdb

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen dager kjenner jeg at jeg er litt lei KG...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken farge har du naturlig? Har du rødskjær? For om man har det naturlig så er det svært vanskelig å farge det bort. 

Anonymkode: eaace...cdb

Jeg trodde ikke jeg hadde det ihvertfall, men nå er jeg usikker 😳 Jeg er mørkeblond, sånn kjedelig «kommunefarget». 

Skrevet

En del av problemet er kanskje det at du farvet det selv hjemme. Det hadde kanskje vært best med en tur til frisøren og forklart problemstillingen, eventuelt at de retter det opp for deg slik at du får et bedre utgangspunkt å forholde deg til.

AnonymBruker
Skrevet

For rødskjær trenger du grønnfarge for å nøytralisere det. Du kan kjøpe en (dyp/pigmentert) grønn semi-farge (Manic Panic f.eks) eller grønn konditorfarge, og blande det godt ut med en hvit balsam eller hårkur. Prøv deg litt frem for å finne ut hvor mye du kan ha i blandingen og hvor lenge den må sitte i. For mørkt hår må det nok sitte i en stund, jeg ville prøvd 30 min med en ganske svak blanding først.

Anonymkode: 271b3...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...