AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Jeg er en ekstremt konfliktsky og sjenert person. Prøver som regel å håndtere ubehagelige situasjoner med et smil og på en måte få vridd meg unna. Men jeg har en kollega som jeg har jobbet med noen ganger som bare blir verre og verre. Startet med "morsomheter", så kommentarer direkte på kroppen min, spørsmål om sexlivet mitt, til å ta på meg, dra i buksa og titte nedi tskjorta mi. Alt er sex, sex, sex. Han er ordentlig ubehagelig og jeg føler jeg hele tiden må passe på hvor jeg går, står og bøyer meg ned for at han ikke skal komme med ett eller annet. Det er et mannsdominert yrke og jeg har et familiært forhold til sjefen, så jeg føler jeg uansett må tåle mer pga de to tingene. Jeg prøver å vifte vekk hendene hans, si kort nei eller la være/unngå å svare på det han sier eller spør om. For han er det bare tull og kødd og han skjønner ikke i det hele tatt at det er langt over streken eller at det ikke er morsomt for meg. Jeg skriver i overskriften "trakassering" og det er fordi jeg vet han bare kødder. De andre gutta kan tulle de også, men det blir aldri ubehagelig. Får ikke sove fordi jeg vet jeg mest sannsynlig skal jobbe med han imorgen igjen. Og nå orker jeg ikke mer. Men jeg er så konfliktsky og redd egentlig at jeg ikke vet hvordan jeg skal få sagt ifra så han faktisk forstår. Kan noen hjelpe meg? Anonymkode: 9d527...181
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Skrevet 7. juni 2018 Neste gang han gjør noe mot deg så tar du igjen med å ta et godt tak i ballene hans, hold litt hardt og si rolig at hvis han rører deg igjen på en slik måte så klemmer du sammen gåsungene hans. Anonymkode: e572e...edc 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neste gang han gjør noe mot deg så tar du igjen med å ta et godt tak i ballene hans, hold litt hardt og si rolig at hvis han rører deg igjen på en slik måte så klemmer du sammen gåsungene hans. Anonymkode: e572e...edc Han er såpass skrudd at det der tror jeg han bare hadde likt. Anonymkode: 9d527...181 1
*melis* Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 Dette ER trakassering, og jeg synes du skal ta det opp enten med ham direkte, eller med sjefen. Sånn kan du ikke ha det på jobb. 9
Forundret.. Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Neste gang han gjør noe mot deg så tar du igjen med å ta et godt tak i ballene hans, hold litt hardt og si rolig at hvis han rører deg igjen på en slik måte så klemmer du sammen gåsungene hans. Anonymkode: e572e...edc 😂 virket ikke helt ut som typen til det der. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 4 timer siden, *melis* skrev: Dette ER trakassering, og jeg synes du skal ta det opp enten med ham direkte, eller med sjefen. Sånn kan du ikke ha det på jobb. Jeg vil ikke ha det sånn jeg heller, gruer meg veldig til jobb pga det. Men hvordan kan jeg få sagt det til han så han forstår at jeg mener det? Anonymkode: 9d527...181
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 Les satanistisk filosofi, som jeg syntes har gode tips og verdier rundt slike ting. Der vil du bla. kunne lese at når noen plager deg, så kan du be h*n om å holde opp. Det vil si at man gir en advarsel. Gjør h*n ikke det, ødelegger du han/henne. Anonymkode: df722...fd0
Bestevenninna di Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 Når jeg leser innlegget ditt får jeg følelsen av at han utnytter at du er sjenert osv. Han prøver å strekke strikken så langt han kan/ går langt over streken fordi han kan. Han har testet deg og veit han kan bruke din personlighet mot deg og slipper unna. Når det er sakt er det viktig for meg å påpeke at dette IKKE(!) er din feil på noe måte, og det er ikke greit, og du har heller ingen skyld. Rovdyr som han har en tendens å gjemme seg blant gutteklubben grei og gjøre som de vil fordi dette er "kulturen" i ett mannsdomminert yrke. Det er desverre ikke noe annet å gjøre enn å bryte mønsteret og si klart ifra. Neste gang han gjør noe ta ett skritt tilbake, se på han og spørr hva F han driver på med. Du har prøvd å holde ut fordi du er ny og du veit du jobber i ett mansdominert yrke, men sextrakasering er ikke greit. Så fra nå av får han la deg være ifred. For du liker ikke denne "oppmerksomheten" uansett hvordan han har ment den. Jeg ville også snakket med sjefen. Du har ikke mindre rett til å si ifra om ulevelige forhold som skjer på jobb fordi du har ett familiært forhold. Fortell hva som har skjedd og hva det gjør med deg. Uansett hvor ekkelt det er så tror jeg ikke det vil være en løsning å pines og leve i ett håp om at noen oppdager det eller at dennen fyren slutter. Føler med deg og sender deg en stor klem! Jeg veit det ikke er lett, men du er verdt det å stå opp for deg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #9 Skrevet 11. juni 2018 Du kan minne ham på Me too og si at om han ikke slutter kommer du til å snakke med sjefen. Forhåpentligvis er han såpass oppegående at han skjønner hva det er snakk om. Anonymkode: 7dcc5...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå