Gå til innhold

Et spørsmål om alder, som kan kanskje mange lurer på..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det første, hvorfor er det mange av oss som er så redd for aldringstegn? Man ser det jo her inne, og man hører det irl. 

Det er også noe som kalles aldersdepresjon. Og jeg kan godt skjønne hvordan det føes, jeg er fremdeles i 20- årene, men føler meg på mange måter gammel. Jeg kjenner det ved at jeg må jobbe hardere for å holde vedlike styrken i kroppen, har begynt å få lit kne og rygg-problemer. Dette gjør kroppen mer bevegelseshemmet, og det irriterer meg utrolig. 
Og nå kommer det verste. Nemlig at man blir mindre og mindre viktig. Som barn er man midtpunktet og man vranglæres nok dessverre litt med det at man er så viktig i verden. Når du når voksen alder og kommer dit at det forventes at du er ferdig med utdannelse og venter barn, så blir du fort uinteressant dersom du ikke følger dette. Det ligger vel biologisk i oss. At man bryr seg mest om de yngre som skal være fremtiden, og de eldre må ta ansvar selv. 
Jeg gruer meg skikkelig til jeg når den alderen at jeg på en måte bare venter på å dø :( når du er pensjonist, ikke bidrar i samfunnet lenger, går hjemme og folk bare venter på at du skal dø. For man er jo strengt tatt ikke noe viktig lenger når man er gammel?! Man er bare med og belaster samfunnet og naturen. 

Anonymkode: bfcb3...7a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...