AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Noen som vet om dette er mulig? Og hvilken lønn? Har jobbet turnus, men er vanskelig for meg pga div plager (utdyper ikke). Barnehage hadde fungert utmerket. På sikt kunne jeg vært interessert i å ta videreutdanning, Feks pedagogikk eller barnehagelærer. Anonymkode: fc4ca...76e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Skrevet 7. juni 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om dette er mulig? Og hvilken lønn? Har jobbet turnus, men er vanskelig for meg pga div plager (utdyper ikke). Barnehage hadde fungert utmerket. På sikt kunne jeg vært interessert i å ta videreutdanning, Feks pedagogikk eller barnehagelærer. Anonymkode: fc4ca...76e Spiller ingen rolle hvilken utdanning du har, det blir barnehageassistentlønn, betydelig mindre enn sykepleierlønn. Du vil få ansenitet fra arbeid som sykepleier men likevel... Anonymkode: 51200...c71
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om dette er mulig? Og hvilken lønn? Har jobbet turnus, men er vanskelig for meg pga div plager (utdyper ikke). Barnehage hadde fungert utmerket. På sikt kunne jeg vært interessert i å ta videreutdanning, Feks pedagogikk eller barnehagelærer. Anonymkode: fc4ca...76e Vet ikke hva helseplagene går ut på, men det kan være veldig tungt å slite med helsa i barnehage. Anonymkode: 51200...c71 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 Det blir nok ansettelse som assistent, ja. Du har jo ikke relevant, pedagogisk bakgrunn. Anonymkode: e731b...a57
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om dette er mulig? Og hvilken lønn? Har jobbet turnus, men er vanskelig for meg pga div plager (utdyper ikke). Barnehage hadde fungert utmerket. På sikt kunne jeg vært interessert i å ta videreutdanning, Feks pedagogikk eller barnehagelærer. Anonymkode: fc4ca...76e Sykepleiere er det ikke behov for i barnehager. Dermed havner du på assistentstilling i tilfellet og med assistentlønn. Klarer du omstille deg fra sykepleier til å være den som er underlagt ped.leder? Anonymkode: 1997d...281 1
Luckiness Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 Dersom du ønsker å jobbe med barn, samtidig bruke det du er utdannet til og beholde lønnen, kan du kanskje bli brukerstyrt personlig assistent? Noen barn trenger kontinuerlig tilsyn av sykepleier i hjemmet, i hverdagen i barnehage, på skolen eller eventuelt deler av dagen når f.eks. foreldrene er på arbeid. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #7 Skrevet 7. juni 2018 En sykepleier jeg kjenner jobber som "assistent" til en utviklingshemmet jente som bruker medisinsk utstyr, hun er ansatt i en vernepleierstilling, med tilsvarende lønn. Anonymkode: a25c0...c60
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #8 Skrevet 7. juni 2018 Ser mange her skriver du ville fått assistentlønn, det tror jeg neppe. Du ville antakelig fått lønn som fagarbeider med ansienitet, den lønna er ikke så dårlig 😊 Fast jobb blir det nok ikke så lett og få i barnehage. Men vikariater er nok mulig. Men hva med f. eks avlastningsboliger for barn, boliger for utviklingshemmede, miljøterapeaut, vernepleierstillinger? Anonymkode: daa2f...f5d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #9 Skrevet 7. juni 2018 Jeg er ansatt som miljøterapeut i bhg, har ansvar for tre barn med medisinske behov og utviklingshemmede får samme lønn som jeg hadde på sykehus. Har selvfølgelig flere med meg i teamet, men jeg er «sjef» for den lille gruppen som har fokus på disse barna. Men, hvis lignende ikke er aktuelt der du bor og du skal jobbe i «vanlig» barnehage, blir du nok bare ansatt som assistent. Hvilke lønn du får, er nok vanskelig å si - men du vil nok få høyere lønn enn totalt ufaglærte assistenter. Anonymkode: ba912...945
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #10 Skrevet 7. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ansatt som miljøterapeut i bhg, har ansvar for tre barn med medisinske behov og utviklingshemmede får samme lønn som jeg hadde på sykehus. Har selvfølgelig flere med meg i teamet, men jeg er «sjef» for den lille gruppen som har fokus på disse barna. Men, hvis lignende ikke er aktuelt der du bor og du skal jobbe i «vanlig» barnehage, blir du nok bare ansatt som assistent. Hvilke lønn du får, er nok vanskelig å si - men du vil nok få høyere lønn enn totalt ufaglærte assistenter. Anonymkode: ba912...945 Hvordan kommunen eller annen barnehageeier organiserer hjelp til barn med spesielle behov varierer sterkt. Noen får ingen hjelp andre får hjelp slik du beskriver. Jeg må være hjemme og klar til å løpe i bhg straks et medisinsk behov hos barnet melder seg og bhg ringer. Barnet kan ikke være med på tur uten at pårørende med kompetansen og opplæringen barnet trenger stiller opp og er med. Får barnet behov vi ikke kan løse, så må ambulase tilkalles. For barnets skyld er dette en lite god løsning, mamma må være både mamma og helsepersonell. Anonymkode: 1997d...281
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå