Gå til innhold

Sunn dessert..anyone??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal ha ei venninne på middag i morgen, og bør vel lage en eller annen dessert også....Problemet er bare at jeg liksom har begynt et nytt og bedre liv (...det har bare vart i en dag, da, men har gode forsetter...) og skal prøve å spise mindre sjokolade, kaker og andre søtsaker... Så derfor: Er det noen som har tips til en god og relativt sunn dessert???

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville servert fruktsalat.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fruktsalat MED vaniljekesam...nam!

Skrevet

Den nye vaniljekesamen skal visst være veldig god til fruktsalat. Og er sunn.

Du kan jo lage kremen sånn:

Kesamkrem:

• 3 dl ( 1 beger ) Sans Kesam Vanilje

• 2 ts vaniljesukker

• 2 ss melis

Her er forøvrig et par andre forslag jeg fant på tine sine sider:

aprikosfromasj

jordbærfromasj

bringebæris

Ellers er Dream isene gode.

Og så er det jo som med alt annet. Det er mengden det kommer ann på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Takk for alle svar. Tenkte litt på fruktsalat selv også, og det tipset med Kesam"dressing" var et godt tips. Tror kanskje jeg går for det...

Skrevet

Naturell youghurt (la den gjerne renne av litt)med flytende honning og ristede hasselnøtter er kjempegodt! Skal veldig lite honning til for å gi den gode smaken.

Skrevet

Fruktsalat med Cultura naturell er også veldig godt :)

Hvis du er i nærheten av Sverige kan du kjøpe "vaniljvisp", en slags blanding av krem og vaniljesaus... Vedlig god, og fettfattig. Tror det er Viktvektarna som har laget den...

Skrevet

Fersk ananas med mynte (knust sammen med litt sukker): Mmm!

Eller eplesuppe (litt sunt):

Skrell grønne epler (1 til hver) og ta ut kjernehuset.

Kok skall og kjernehus i vann (5 dl vann til 2 personer og to epler) i 10 minutter. Ta ut skall og kjernehus, og kok eplebiter til de er møre, sammen med kanelstang og litt sukker. Ta ut eplebitene, og ha i potetmel i suppen (mengdeforhold som beskrevet på pakken til suppe...), og la det koke opp. Legg eplebitene i skåler, og hell suppen over. Folk kan videre sukre etter egen smak...

Skrevet

Eplesuppe hørtes spennende ut!

En annen idé er å dele epler i båter, legge i ildfast form og strø sukker og kanel over. For å få det sunnere kan man jo fint bruke "kunstig sukker"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...