Gå til innhold

Løvemamma

Gjest Bøff Eløff

Anbefalte innlegg

Gjest Bøff Eløff

Jeg reagerer veldig på de som kaller seg for Løvemamma(er) på Facebook, Insta og Snap. De har slle barn med utfordringer og sykdom, og de bytter på å utlevere barnet. Gjerne i vanskelige situasjoner som i utredningsfaser m.m.

Dette er både små barn og relativt små barn der foreldre legger ut om legebesøk, diagnoser, daglige utfordringer osv. Utleveringen er på lik linje som hos enkelte bloggere.

Er dette greit fordi det er snakk om syke barn? Har syke barn mindre rett på privatliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke greit uavhengig av om barnet er friskt eller sykt. 

Anonymkode: b0f45...0b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter veldig med dem for de utleverer ungene på sitt mest sårbare. Jeg kan se det viktige i å drive litt opplysning og at hverdager kan være mye forskjellig men det er på bekostning av spesielt sårbare barn som ikke kan samtykke i eksponering. 

Det er jo direkte diskriminerende å akseptere eksponering av funksjonshemmede barn og være kritisk til eksponering av funksjonsfriske barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
1 time siden, Mammabamma skrev:

Jeg sliter veldig med dem for de utleverer ungene på sitt mest sårbare. Jeg kan se det viktige i å drive litt opplysning og at hverdager kan være mye forskjellig men det er på bekostning av spesielt sårbare barn som ikke kan samtykke i eksponering. 

Det er jo direkte diskriminerende å akseptere eksponering av funksjonshemmede barn og være kritisk til eksponering av funksjonsfriske barn.

Det siste er jeg så enig i! Vi reagerer når bloggere eksponerer barna, men når Hvermannsen eksponerer sitt syke avkom er vi stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si at disse foreldrene er beintøffe som står på for barna sine og kjemper unødvendige kamper med systemet og kjemper for retten til pleiepenger (som jeg tror i utgangspunktet er grunnen til at snappen ble opprettet) hver eneste dag. Det skal de ha. 

Og løvemammaene har helt sikkert en god tanke bak snappen, men det er bare det at det kommer så fryktelig feil ut. 
Den eksponeringen disse mammaene bedriver er EKSTREM, de deler så og si ALT. Tror kanskje bleieskift og dobesøk er noe av det eneste de ikke direkte filmer. Men jeg vet f.eks om bleieforbruk til enkelte. Jeg har sett barn som har blitt badet og fått morgenstell, barn som kaster opp, barn som gråter og barn som "slår seg vrang". 
De deler i detaljer om medisiner, behandlinger, diagnoser og symptomer. De deler barnas følelser og er åpen om det aller meste. De fleste av disse barna er ikke i stand til å si ifra om noe selv. Og de resterende er for ung til å skjønne.

Jeg er tilhenger av åpenhet, men ikke når det går på bekostning av noens (her barn) rett til privatliv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Trynefaktor

Har fulgt disse en stund selv,og skjønner fortvilelsen deres mtp alt de må kjempe for av stønader,tilrettelegging,pleiepenger osv. 

De er utrolig tøffe mammaer som slåss for barna sine,all ære til dem.

Men hvorfor filmer de barn som kaster opp (sett det flere ganger),detaljer om operasjoner intime steder,filmer barn som trasser,som gråter,som er fortvila.. Det blir så feil!

Ikke alle der eksponerer like mye,men det er særlig to som burde skjerme mer enn de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...