Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en greie med en kollega av meg som tok slutt i fjor. Nå er jeg her for å jobbe i sommer igjen. Jeg hadde litt problemer med å godta at det var over det som var mellom oss og oppførte meg deretter. Har derfor grudd meg til å se han igjen. Han tok kontakt med meg før jeg begynte, spurte hvordan det stod til og når jeg begynte å jobbe igjen. Skrev noen meldinger til meg etter første dagen også. Jeg tenkte før jeg begynte at jeg bare skulle la han være i fred og holde meg unna (vi jobber ikke direkte sammen), og kun prate med han om han kom til meg først. Men nå som det har skjedd synes jeg det er veldig vanskelig å forholde meg til det og vite hvor grensen er. Det blir for dumt å spørre rett ut også. Tenker han tok kontakt for at det ikke skal bli for ubehagelig på jobb, men jeg synes det er vanskelig å skulle finne grensen mellom uhøflig og påtrengende. 

Er det noen som kan hjelpe meg med å forstå grensen og hvordan jeg skal forholde meg? Ønsker ikke å tråkke over noen grenser igjen. Skal jeg bare fortsette å holde meg unna og prate om det er han som kommer først? 

Anonymkode: daa85...8d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var du slem med ham? Eller bare needy? 

Hvis du var slem synes jeg du skal si unnskyld. Ellers så later du bare som ingenting og ikke tar kontakt med ham, hvis ikke han gjør det. 

Er du fortsatt interessert i ham? Synes jo det var fint av ham og sende melding til deg. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Var du slem med ham? Eller bare needy? 

Hvis du var slem synes jeg du skal si unnskyld. Ellers så later du bare som ingenting og ikke tar kontakt med ham, hvis ikke han gjør det. 

Er du fortsatt interessert i ham? Synes jo det var fint av ham og sende melding til deg. 

Jeg var needy og masete. Tryglet nærmest og er veldig flau over det og selvsagt lei meg for at jeg ikke respekterte det. Jeg tror ikke jeg var direkte slem, men sa nok ting som jeg ikke burde, som at jeg bare var et tidsfordriv for han. Ja det var fint av han å sende melding og det ville nok ha vært mer kleint å komme tilbake igjen om han ikke hadde gjort det. Men det gjorde det også vanskeligere å vite hvor grensen er. Ønsker pga oppførselen min å la han være i fred, men ønsker ikke å oppfattes kald heller. 

Om jeg skal være helt ærlig med meg selv så er jeg nok interessert i han fremdeles, og da er det enda enklere å tråkke over streken tenker jeg.. 

Skrevet

Da ville jeg holdt meg litt rolig, ventet til han evt tar kontakt igjen, og oppført meg på en mer avbalansert måte enn sist. 😉 

Hvis du merker at han vil noe mer så kan du jo vise at du fortsatt er interessert. Og kommer dere naturlig inn på det så kan du jo nevne at du beklager for måten du var på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Da ville jeg holdt meg litt rolig, ventet til han evt tar kontakt igjen, og oppført meg på en mer avbalansert måte enn sist. 😉 

Hvis du merker at han vil noe mer så kan du jo vise at du fortsatt er interessert. Og kommer dere naturlig inn på det så kan du jo nevne at du beklager for måten du var på. 

Takk for svar. Har til nå prøvd å se ut som jeg er mer travel og opptatt enn jeg egentlig er når han er i nærheten, for å ikke skape noe rom for prat eller hel stillhet. Skal prøve å holde meg rolig og ta det som det kommer. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en greie med en kollega av meg som tok slutt i fjor. Nå er jeg her for å jobbe i sommer igjen. Jeg hadde litt problemer med å godta at det var over det som var mellom oss og oppførte meg deretter. Har derfor grudd meg til å se han igjen. Han tok kontakt med meg før jeg begynte, spurte hvordan det stod til og når jeg begynte å jobbe igjen. Skrev noen meldinger til meg etter første dagen også. Jeg tenkte før jeg begynte at jeg bare skulle la han være i fred og holde meg unna (vi jobber ikke direkte sammen), og kun prate med han om han kom til meg først. Men nå som det har skjedd synes jeg det er veldig vanskelig å forholde meg til det og vite hvor grensen er. Det blir for dumt å spørre rett ut også. Tenker han tok kontakt for at det ikke skal bli for ubehagelig på jobb, men jeg synes det er vanskelig å skulle finne grensen mellom uhøflig og påtrengende. 

Er det noen som kan hjelpe meg med å forstå grensen og hvordan jeg skal forholde meg? Ønsker ikke å tråkke over noen grenser igjen. Skal jeg bare fortsette å holde meg unna og prate om det er han som kommer først? 

La han være i fred.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Har til nå prøvd å se ut som jeg er mer travel og opptatt enn jeg egentlig er når han er i nærheten, for å ikke skape noe rom for prat eller hel stillhet. Skal prøve å holde meg rolig og ta det som det kommer. 

Ta det rolig! Men er jo ikke noe galt i å prate med ham. Vær normalt blid og høflig. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ville kun svart på meldinger han initierer, ellers ligget unna. Snakk helt vanlig med ham på jobb, som med en hvilken som helst annen kollega (ikke så enkelt sikkert, men prøv å glem forhistorien deres, start på nytt). Skulle han mot formodning være interessert i noe mer bør du la ham jobbe litt for det.

Jeg har surret meg borti diverse på jobb gjennom ti år og utallige firmafester. Skulle jeg blitt flau hver gang jeg møter en av dem ville jeg rødmet konstant (vi har lite gjennomtrekk hos oss, de aller fleste jobber der fortsatt) 😄

Anonymkode: d35bf...9c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...