Heidipia:) Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Sikkert skrevet det feil, men dere skjønner hvilken katalog jeg mener :-) Har funnet et par ting derfra som jeg vil bestille,noen topper og et par gensere. Er klar over at en må bestille en str større enn man egentlig er p.g.a at det er franske str, men det jeg lurer på da er om dere som har bestilt syns at toppene var små i str?Jeg er en str 38 av og til 36. Er de såpass små i str at jeg burde bestille 42 istedenfor 40 eller? **Forvirra :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 Det heter La Redoute. Størrelsene er små så hvis du bruker 38 til vanlig bør du bestille 40 fra LR osv.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 Syntes størrelsene var ganske "normale" jeg. Bruker liten 34 str. i bukser og 36 i overdeler. Bestilte en bukse i 34, den var for stor, men toppen jeg bestilte i 36 satt som et skudd.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #4 Skrevet 1. mars 2005 Eh, man skal da visselig bestille en størrelse MINDRE! Står på katalogen Spurte om størrelser selv for noen uker siden, da fikk jeg signaler om at de hadde små størrelser. Men har ikke fått klærne enda, så vet ikke for sikkert.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #5 Skrevet 1. mars 2005 Jeg bestilte en bukse i str 36 som jeg vanligvis bruker, den var for liten.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #6 Skrevet 1. mars 2005 man skal bestille en str større enn man vanligvis bruker. Jeg bruker str 38, og jeg bestilte i str 40. Klærne passet meg fint de..
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #7 Skrevet 1. mars 2005 Hehe...noen kommer til å få en stor overraskelse når de får klærne Det er en størrelse mindre. Se på coveret
Gjest Butterflygirl Skrevet 1. mars 2005 #8 Skrevet 1. mars 2005 Hva hvis det står 38/40? Vanligvis i norske str ville dette passet meg. Men litt usikker. Jeg bruker til vanlig 38 i genser. tror dere 38/40 villet passe meg? Fant en genser jeg likte veldig godt fra On N Est Pas Des Anges . Det er en v-hals hvis noen av dere har sett det. Sånn sjalaktig krage. Likte denne veldig godt. Noen som har bestilt denne. Kan se den hvis dere går inn på : designere & merker-->On N Est Pas Des Anges -->s.2 --> siste bildet.
Gjest Espera Skrevet 2. mars 2005 #9 Skrevet 2. mars 2005 Susanne - det står da på katalogen at det er franske størrelser og at de er en str mindre enn norske. Utenpå min katalog står det et lite "banner" lissom, og så fransk "flagg": 36-38-40 osv. Under står det norsk "flagg": 38-40-42 osv.... Hvordan i all verden får du dette til å bli at de franske størrelsene er større, synes det er ganske tydelig jeg?
Gjest Étoile Skrevet 2. mars 2005 #10 Skrevet 2. mars 2005 Hehe...noen kommer til å få en stor overraskelse når de får klærne Det er en størrelse mindre. Se på coveret Hvis du har bestilt kommer du til å få deg en overraskelse ja... Det er en størrelse større man skal bestille. Jeg bruker stort sett 40/42, og bestilte klær i str 44 - passet fint de. Ene toppen var til og med litt liten. Men klærne var så kjipe og dårlig kvalitet at jeg sendte hele pakken i retur.
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2005 #11 Skrevet 2. mars 2005 Susanne - det står da på katalogen at det er franske størrelser og at de er en str mindre enn norske. Utenpå min katalog står det et lite "banner" lissom, og så fransk "flagg": 36-38-40 osv. Under står det norsk "flagg": 38-40-42 osv.... Hvordan i all verden får du dette til å bli at de franske størrelsene er større, synes det er ganske tydelig jeg? Jeg vet ikke helt, logisk sans kanskje? Spesielt når det franske flagget har tallet 38, mens det norske flagget har tallet 36. Hva KAN det bety?? :klø: Egentlig burde jeg ikke skrive dette, dere som er bastante på det burde få lov til å bestille elefant-klær :-)
Snuppa Skrevet 2. mars 2005 #12 Skrevet 2. mars 2005 Susanne - det står da på katalogen at det er franske størrelser og at de er en str mindre enn norske. Utenpå min katalog står det et lite "banner" lissom, og så fransk "flagg": 36-38-40 osv. Under står det norsk "flagg": 38-40-42 osv.... Hvordan i all verden får du dette til å bli at de franske størrelsene er større, synes det er ganske tydelig jeg? Susanne skrev: Jeg vet ikke helt, logisk sans kanskje? Spesielt når det franske flagget har tallet 38, mens det norske flagget har tallet 36. Hva KAN det bety?? Seriøst; de franske størrelsene har større tallverdi enn de norske, men i snitt mindre. En fransk 38 tilsvarer en norsk 36. Bruker du 36 til vanlig må du altså bestille 38. Got it?
Gjest Butterflygirl Skrevet 2. mars 2005 #13 Skrevet 2. mars 2005 Man skal bestille den franske str mindre. Dvs. norsk 38 (som det sår i katalogen på utsiden) vil si 36 i franske str. Bestiller du fransk 38, vil det si 40 i norsk. Men kan selvfølgelig ikke forvente at alle klær skal sitte som et skudd. Det er tross flere merker i katalogen som ikke har med hverandre å gjøre. Fullt mulig noen merker lager litt mindre klær. Det er bare å se forskjell på hm og mango.
Hu i Svingen Skrevet 2. mars 2005 #14 Skrevet 2. mars 2005 Venter spent på tilbakemelding fra dem som mottar sine bestilte klær...
Heidipia:) Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #15 Skrevet 2. mars 2005 hmm da satser jeg på og bestille mine klær i str 40. Er det sant at det er dårlig kvalitet på klærne??altså et spm til de som har fått klær derfra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå