Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Da har vi bestemt oss for å bli prøvere, og jeg har mange spørsmål 😊 Jeg har ikke brukt hormonell prevensjon på 1 år, vi har brukt kondomer og mensen har nå blitt regelmessig, med noen dager fra og til. 

Vet ikke når EL er, men tror det er denne uken. 

1) Hvordan ser EL-slim ut?

2) Hva bør vi tenke på rent praktisk som prøvere, utenom utstyr og klær til baby? Tidspunkt for sex? Stillinger? Mat og drikke? 

Anonymkode: 6092c...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vil anbefale å laste ned en app som du kan loggføre syklusen din med, selv om den ikke nødvendigvis vil vise deg helt riktig. Flo er en app som er veldig populær.

EL-slim kan sikkert oppleves ulikt hos alle, men hos meg er det mye mer tyktflytende enn vanlig utflod, og merker det spesielt godt når jeg tørker meg etter å ha vært på do.

Ellers anbefales det å ha sex annenhver dag igjennom hele syklusen, da bør man treffe vanligvis.

Hvis du ønsker å få bedre kontroll på syklusen, kan du bestille el-tester fra feks eBay eller billigtester.no, men ville kanskje ha forsøkt noen måneder først for å se om alt klaffer med en gang :) 

Skrevet

Jeg ville startet med eggløsningstester med en gang for å kartlegge eggløsning. Vanligvis kommer den ca 14 dager før mens, men det går også an å ha både lenger og kortere lutealfase. Ha sex og kos dere fra mens er ferdig og frem til neste mens, evt sørg for å ha sex hver dag eller annen hver dag i seks dager før EL og gjerne frem til to dager etter EL. Når egget slipper lever det i ca 24 timer, sædcellene lever vel i gjennomsnitt tre dager. 

... Blant annet :)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det ikke er noen kjente grunner til at det skulle bli problematisk å bli gravid: Ha masse sex og kos dere med det. Ikke lag noe "prosjekt" ut av noe som ikke er et problem.

Anonymkode: 83cf3...ffc

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det ikke er noen kjente grunner til at det skulle bli problematisk å bli gravid: Ha masse sex og kos dere med det. Ikke lag noe "prosjekt" ut av noe som ikke er et problem.

Anonymkode: 83cf3...ffc

Jeg er helt enig i dette! Har bare lest om flere som har prøvd i mange måneder, opp til et år, uten at det har klaffet - men så begynte de med EL-tester og da gikk det "med en gang". Skal godt gjøres å bomme på EL hver syklus i et år om man har regelmessig sex, men det skjer :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...