Gå til innhold

Hvorfor er stirring greit?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg ser noe som vekker oppmerksomheten min kan jeg stirre uten å mene det. Eks om en person har sminket seg veldig mye og unaturlig. Om en person virker overlegen og sur. Går rart osv. Ikke meningen å jeg gjør det ubevisst. 

Anonymkode: 73497...4ee

Er vel ikke så ubevisst når du sitter og skriver at du gjør det. Det går faktisk an å ta seg litt i sammen. Om en person går rart? Really?

Anonymkode: 43c1a...6d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stirrer, glaner, glor og ser på det som passer meg så lenge og så mye jeg vil.

Om noen føler seg utilpass med dette, får de ta seg en bolle. 

Anonymkode: 010a8...50c

Jeg skjønner at du ikke har sosiale antenner eller normal folkeskikk. 

• Liker 6
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
5 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Å stirre er så stygt og irriterende. 🙈

:sjokkbla:

haha!

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet
3 minutter siden, visp skrev:

:sjokkbla:

haha!

:bond:

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, stirring som føles ubehagelig, er en form for seksuell trakassering som er straffbar. Enkeltblikk av noen tiendedelers sekunds varighet kan være tilfeldig og kan derfor neppe gi straff selv om det føles ubehagelig, men stirring i flere sekunder er åpenbart ulovlig (str.l. §298, strafferamme ett års fengsel). Menn som snur seg og ser etter jenter de har passert, gjør seg også skyld i slikt lovbrudd. Det er alt for sjelden at slike tildragelser fører til anmeldelse. Nulltoleranse for seksuell trakassering må bli en selvfølge! #Metoo!

Anonymkode: 76e3b...874

Dette tror jeg du skal slite med å få gjennomslag for i retten, gitt. Hvor i all verden har du dette våset fra?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Elghund skrev:

Slikker du deg rundt munnen også?

Nei, jeg er et menneske. Ikke en hund.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør du sikkert. Bare til opplysning så virker folk som stirrer litt mindre med. Litt sånn enkel person som ikke har løst de sosiale kodene. Du vet små barn, de stirrrer, de fleste slutter når de blir større og de har forstått hvordan ting fungerer😉God bedring da😂Ta deg en bolle, det løser nok det meste i din bok😉

Anonymkode: 43c1a...6d8

Hvordan jeg fremstår for de som får med seg dette, er meg så revnende likegyldig at du forstår det neppe. Vil jeg stirre, så gjør jeg det. Og så lenge jeg vil også.

Jeg kan også si deg hva jeg stirrer på også, men du vil neppe like det. Også det er meg revnende likegyldig.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, stirring som føles ubehagelig, er en form for seksuell trakassering som er straffbar. Enkeltblikk av noen tiendedelers sekunds varighet kan være tilfeldig og kan derfor neppe gi straff selv om det føles ubehagelig, men stirring i flere sekunder er åpenbart ulovlig (str.l. §298, strafferamme ett års fengsel). Menn som snur seg og ser etter jenter de har passert, gjør seg også skyld i slikt lovbrudd. Det er alt for sjelden at slike tildragelser fører til anmeldelse. Nulltoleranse for seksuell trakassering må bli en selvfølge! #Metoo!

Anonymkode: 76e3b...874

Ok, anmeld meg og kom og ta meg. Inntil videre stirrer jeg som jeg vil. Et privilegium jeg har.

Skrevet

På offentlige steder må det vel være greit? 

Eller hvor lenge kan man se før det ikke er greit?

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2018 den 12.24, Elghund skrev:

Slikker du deg rundt munnen også?

Garantert! Og gnur seg i skrittet!

Anonymkode: 93aaa...351

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Garantert! Og gnur seg i skrittet!

Anonymkode: 93aaa...351

Dessverre, du får nok ikke se det. Ikke vet jeg hva det skulle være godt for heller?

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, stan skrev:

På offentlige steder må det vel være greit? 

Eller hvor lenge kan man se før det ikke er greit?

Stirre er aldri greit, smugtitte er lov på offentlig steder😂

hvor lenge man kan se før det ikke er greit..3 sekunders regelen før det går over til stirring.. 😳

Anonymkode: 636eb...d8c

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan jeg fremstår for de som får med seg dette, er meg så revnende likegyldig at du forstår det neppe. Vil jeg stirre, så gjør jeg det. Og så lenge jeg vil også.

Jeg kan også si deg hva jeg stirrer på også, men du vil neppe like det. Også det er meg revnende likegyldig.

Jaja.  Det er lov å være en kjip person, det er nok egentlig ingen som prøver å ta fra deg den retten.  Vi vil bare du skal vite at det er det du er.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Elghund skrev:

Jaja.  Det er lov å være en kjip person, det er nok egentlig ingen som prøver å ta fra deg den retten.  Vi vil bare du skal vite at det er det du er.

Jeg er altså en kjip person fordi jeg ikke lar andre bestemme hvor jeg skal ha øynene😂. Jojo, er det noe annet du vil bestemme for meg også?

AnonymBruker
Skrevet

Havner jo fort tilbake på oppmerksomhet fra feil folk. Det er ok å få oppmerksomhet av noen en selv synes er attraktiv, men helt uakseptabelt, borderline #metoo, å få oppmerksomhet fra andre...

Hvis en er helt uinteressert i alle former for seksuell oppmerksomhet kan en jo heller kle seg deretter.

Anonymkode: 40e4b...34e

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er altså en kjip person fordi jeg ikke lar andre bestemme hvor jeg skal ha øynene😂. Jojo, er det noe annet du vil bestemme for meg også?

Ja.  Den som er så selvrettferdig at han insisterer på å gjøre noe som gir liten gevinst for ham selv, men som er ubehagelig for andre - fordi det ikke er noen lov mot det - det er vel nærmest definisjonen på en kjiping.  I samme gate som å leke 'lufta er for alle' med folk på bussen, eller å bruke ordet 'neger' så ofte som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Elghund skrev:

Ja.  Den som er så selvrettferdig at han insisterer på å gjøre noe som gir liten gevinst for ham selv, men som er ubehagelig for andre - fordi det ikke er noen lov mot det - det er vel nærmest definisjonen på en kjiping.  I samme gate som å leke 'lufta er for alle' med folk på bussen, eller å bruke ordet 'neger' så ofte som mulig. 

Artig fremstilling. Dette forutsette vel at de som blir beglodd faktisk oppfatter at de blir det? I 9 av 10 tilfeller blir det ikke oppfattet at jeg stirrer på folk. Ikke at jeg bryr meg om de oppfatter det, men likevel.

Jeg lurer også på hvordan du kan si "liten gevinst for ham selv". Hva vet du om hvilken gevinst som ligger i det for vedkommende?

AnonymBruker
Skrevet

Ts her:) 

Jeg driter i om folk stirrer fordi noen synes jeg er pen, men jeg får ofte sånn sure og dømmende blikk av damer fra 30 og oppover. Og noen menn. Kan være pga klesstilen, veit ikke. Er ikke akkurat veldig attraktiv heller, så regner med at det må være noe annet. Gud så ubehagelig:( særlig de 50 år gamle kjerringene med "tøff sveis". 

Anonymkode: b6a37...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Oi oi. Sure dømmende blikk fra damer 30 og opp som har tøff sveis. Og menn.

Det hørest veldig rart ut, TS. Lurer på hva det er, spesielt om du opplever dette ofte.

Jeg blir stirret på en sjelden gang, men mest av bekjente som er veldig opptatt av kropp og utseende. Det er uhøflig, helt klart, men det rare er at disse har ofte gode manerer ellers. Men stirrer gjør de. 

Anonymkode: 29cd2...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...