Gå til innhold

Hvorfor er stirring greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så utrolig irriterende og ubehagelig at noen stirrer på en, glaner eller er frekk. Jeg blir veldig utilpass når det skjer. 

Hvorfor er det akseptert å glane? Hvorfor er det ingen som kommer å spør hvis det er noe? Hvorfor kan ikke folk åpne kjeften? Hva kan jeg gjøre/si for at andre folk skal la være?

(Kvinne 28)

Anonymkode: b6a37...a9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor du i ei lita bygd eller noe? Her jeg bor er det ikke greit å stirre (storby), og det blir ansett som uhøflig og rart. Men jeg husker å ha blitt stirret mye på da jeg var på besøk innom en bygd, noe jeg syntes var utrolig ubehagelig.

Anonymkode: f6f49...a5a

Skrevet

Det er da ikke akseptert å glane. Hvis du synes det blir for ubehagelig så kan du gå bort og høflig spørre om de lurer på noe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er en litt større by, men ikke type Oslo/Tønsberg størrelse liksom.. kanskje litt mer Sandefjord størrelse. 

(Har spurt engang tidligere, ble skjelt ut.. så har brent meg litt..)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stirrer, glaner, glor og ser på det som passer meg så lenge og så mye jeg vil.

Om noen føler seg utilpass med dette, får de ta seg en bolle. 

Anonymkode: 010a8...50c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg stirrer, glaner, glor og ser på det som passer meg så lenge og så mye jeg vil.

Sjarmerende 😳

Anonymkode: 39fe8...c20

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjarmerende 😳

Det vet jeg ikke, men meg bekjent er det ikke noe forbud mot å la sine egne øyner hvile der man vil, så lenge man vil.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke, men meg bekjent er det ikke noe forbud mot å la sine egne øyner hvile der man vil, så lenge man vil.

Slikker du deg rundt munnen også?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så var det dette med normer da.. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør du sikkert. Bare til opplysning så virker folk som stirrer litt mindre med. Litt sånn enkel person som ikke har løst de sosiale kodene. Du vet små barn, de stirrrer, de fleste slutter når de blir større og de har forstått hvordan ting fungerer😉God bedring da😂Ta deg en bolle, det løser nok det meste i din bok😉

Anonymkode: 43c1a...6d8

• Liker 10
Skrevet (endret)

Har inntrykk av at det er noe feil i hodet til folk som stirrer.

Endret av Gent82
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, stirring som føles ubehagelig, er en form for seksuell trakassering som er straffbar. Enkeltblikk av noen tiendedelers sekunds varighet kan være tilfeldig og kan derfor neppe gi straff selv om det føles ubehagelig, men stirring i flere sekunder er åpenbart ulovlig (str.l. §298, strafferamme ett års fengsel). Menn som snur seg og ser etter jenter de har passert, gjør seg også skyld i slikt lovbrudd. Det er alt for sjelden at slike tildragelser fører til anmeldelse. Nulltoleranse for seksuell trakassering må bli en selvfølge! #Metoo!

Anonymkode: 76e3b...874

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, stirring som føles ubehagelig, er en form for seksuell trakassering som er straffbar. Enkeltblikk av noen tiendedelers sekunds varighet kan være tilfeldig og kan derfor neppe gi straff selv om det føles ubehagelig, men stirring i flere sekunder er åpenbart ulovlig (str.l. §298, strafferamme ett års fengsel). Menn som snur seg og ser etter jenter de har passert, gjør seg også skyld i slikt lovbrudd. Det er alt for sjelden at slike tildragelser fører til anmeldelse. Nulltoleranse for seksuell trakassering må bli en selvfølge! #Metoo!

Gamle griser, som er mangelfulle både her og der, forstår seg ikke på sånne ting😂

Anonymkode: 43c1a...6d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Gent82 skrev:

Har inntrykk av at det er noe feil i hodet til folk som stirrer.

Feilen er at hodet som regel tilhører en eldre mann.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feilen er at hodet som regel tilhører en eldre mann.

Yngre også. Hah we guys are really fucked up, huh

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.6.2018 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Nei, er en litt større by, men ikke type Oslo/Tønsberg størrelse liksom.. kanskje litt mer Sandefjord størrelse. 

(Har spurt engang tidligere, ble skjelt ut.. så har brent meg litt..)

Tettstedet Oslo har omtrent 1.000.000 innbyggere.

Tettstedet Tønsberg har omtrent 52.000 innbyggere.

Tettstedet Sandefjord har omtrent 45.000 innbyggere.

Sandefjord kommune har flere innbyggere enn Tønsberg kommune.

Setningen din gir ingen mening.

Anonymkode: 9088f...29e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Gent82 skrev:

Yngre også. Hah we guys are really fucked up, huh

Du har nok rett, men eldre menn synes klart verst i så måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Normal folkeskikk (og oppdragelse) er mangelvare hos enkelte ja.

Sånne som gjør det du sier, de virker litt tilbakestående.

Anonymkode: 01772...943

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med all respekt, men jeg ville helst sett for meg at du tok en bolle i kjeften istedenfor å stirre ubehagelig lenge på folk!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg ser noe som vekker oppmerksomheten min kan jeg stirre uten å mene det. Eks om en person har sminket seg veldig mye og unaturlig. Om en person virker overlegen og sur. Går rart osv. Ikke meningen å jeg gjør det ubevisst. 

Anonymkode: 73497...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...