Gå til innhold

Tips til hva jeg kan gjøre i Paris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drar til Paris neste uke med min bestevenn. Så lurer jeg på noen tips til det vi burde oppleve. 

Vi har bestemt at vi skal til Disneyland og til eiffeltårnet. Vi har bestilt billetter til å gå opp til toppen. Vi skal være der i 4 netter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig avhengig av hva dere er interessert i, Paris byr på et hav av opplevelser. Dere bruker vel minst en dag i Disneyland, så da har dere to hele dager igjen, i tillegg til avreise- og ankomstdagen. Hvor mye dere får ut av avreise-/ankomstdag avhenger jo av når flyene deres går.

Noen forslag:

• Musee Rodin
  • Musee d'Orsay
  • Louvre
  • Kunstindustrimuseet (ligger i Louvre-palasset)
  • Dagstur til slottet i Versailles
  • Vandre fra Ile de la Cite (Notre Dame) gjennom Latinerkvarteret til Jardin du Luxembourg
  • Tour Montparnasse har den beste utsikten over Paris, 360 grader. Langt mindre kø enn Eiffeltårnet
  • Gå innom de store varehusene Printemps og Galeries Lafayette på Boulevard Haussmann bare for å ha opplevd dem, spesielt glassdomen i sistnevnte er verdt å se. Vakker!
  • Parc des Buttes Chaumont - vakker park med utsikt over Montmartre mot Sacre Coeur fra toppen
  • Parc Monceau
  • Bassin de la Villette
  • Pont de Bir Hakiem
  • Bare vandre gatelangs og nyte den vakre arkitekturen i Paris
  • Merci - et unikt lite varehus i Marais, et must for interiørinteresserte
  • Oberkampf-kvarteret (Paris' Grünerløkka, mye studenter og kunstnertyper, få turister). F.eks. Cafe Chambon og Le Plein Soleil+++
  • Belleville parken - flott utsikt over Paris. Spis gjerne lunsj på Mon Cæur. 
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp billetter på metroen, ukeskort eller hva som blir billigst for dere. Paris er enorm, ikke sats på å gå.

Tror lista over her dekker det meste. Ikke gap over for mye heller, husk at dere skal kose dere på tur. Det betyr ikke nødvendigvis å rase rundt for å få med seg "alt". 

Anonymkode: 66623...1b0

Skrevet
På 7.6.2018 den 17.07, Christiane_W skrev:

Det er jo veldig avhengig av hva dere er interessert i, Paris byr på et hav av opplevelser. Dere bruker vel minst en dag i Disneyland, så da har dere to hele dager igjen, i tillegg til avreise- og ankomstdagen. Hvor mye dere får ut av avreise-/ankomstdag avhenger jo av når flyene deres går.

Noen forslag:

• Musee Rodin
  • Musee d'Orsay
  • Louvre
  • Kunstindustrimuseet (ligger i Louvre-palasset)
  • Dagstur til slottet i Versailles
  • Vandre fra Ile de la Cite (Notre Dame) gjennom Latinerkvarteret til Jardin du Luxembourg
  • Tour Montparnasse har den beste utsikten over Paris, 360 grader. Langt mindre kø enn Eiffeltårnet
  • Gå innom de store varehusene Printemps og Galeries Lafayette på Boulevard Haussmann bare for å ha opplevd dem, spesielt glassdomen i sistnevnte er verdt å se. Vakker!
  • Parc des Buttes Chaumont - vakker park med utsikt over Montmartre mot Sacre Coeur fra toppen
  • Parc Monceau
  • Bassin de la Villette
  • Pont de Bir Hakiem
  • Bare vandre gatelangs og nyte den vakre arkitekturen i Paris
  • Merci - et unikt lite varehus i Marais, et must for interiørinteresserte
  • Oberkampf-kvarteret (Paris' Grünerløkka, mye studenter og kunstnertyper, få turister). F.eks. Cafe Chambon og Le Plein Soleil+++
  • Belleville parken - flott utsikt over Paris. Spis gjerne lunsj på Mon Cæur. 

Jeg ankommer Charles de Gaulle i morgen. Og jeg lurer på, funker det å ta RER B fra flyplassen til Châtelet? Det er et stopp der, ikke sant? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...