AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Nå snakker jeg ikke om "overnaturlige evner" her altså. Det skjer mye hver dag som jeg ikke forutser eller tenker over i det hele tatt. Men når det gjelder kontakten med personer i livet ditt. Det kan gå lang tid uten noe kontakt fordi det ikke passer, men du tenker ofte på personen, ønsker å kunne se vedkommende igjen for eksmpel... og så plutselig så sker det. Om det så er etter noen år... Er dette uvanlig, eller fler som har det slik? Anonymkode: 7d780...25e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Skrevet 7. juni 2018 Veldig vanlig, og helt naturlig. Det finnes ikke noe "overnaturlig" ved dette - det er bare slik at vitenskapen enda ikke får til å forklare helt hvordan slike fenomener skjer, men at de skjer er godt dokumentert. Det gjøres mye spennende og seriøs forskning på områder som nevrologi, bevissthet, fysikk. Anonymkode: 5fad3...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 Tenk deg, TS, at det aller meste av det vi kan kalle virkeligheten ikke engang er kartlagt. Det vi med sikkerhet kan måle, beskrive og analysere blir som overflaten på et gigantisk hav. Hva som foregår i virkelighetens mer ukjente områder, blir som havdypet: det er der selv om vi ikke kan se det. Og der foregår det nok litt av hvert, noe mennesker egentlig alltid har vært klar over. Det var med den moderne vitenskapen at den totale virkeligheten ble forsøkt gjort materiell og svært avgrenset. Hvem kan si med sikkerhet hva som er umulig, når vi fortsatt vet så lite? Selv har jeg erfart mer enn nok til å være overbevist om at det finnes slik "usynlig" kontakt mellom mennesker, egentlig mellom alt som finnes. Jeg er sikker på at dette vil la seg forklare vitenskapelig også i nær framtid; de er på god vei. Anonymkode: 5fad3...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk deg, TS, at det aller meste av det vi kan kalle virkeligheten ikke engang er kartlagt. Det vi med sikkerhet kan måle, beskrive og analysere blir som overflaten på et gigantisk hav. Hva som foregår i virkelighetens mer ukjente områder, blir som havdypet: det er der selv om vi ikke kan se det. Og der foregår det nok litt av hvert, noe mennesker egentlig alltid har vært klar over. Det var med den moderne vitenskapen at den totale virkeligheten ble forsøkt gjort materiell og svært avgrenset. Hvem kan si med sikkerhet hva som er umulig, når vi fortsatt vet så lite? Selv har jeg erfart mer enn nok til å være overbevist om at det finnes slik "usynlig" kontakt mellom mennesker, egentlig mellom alt som finnes. Jeg er sikker på at dette vil la seg forklare vitenskapelig også i nær framtid; de er på god vei. Anonymkode: 5fad3...1a8 Ja, jeg har opplevd en del slik jeg og. Men jeg er redd for å snakke om det til hvem som helst, siden mange er tilhengere av vitenskapen, det materielle og moderne. Jeg synes det blir for kjedelig og overfladisk. Jeg tenker at hvis folk vil leve på overflaten bare, så må de få det. Men jeg opplever for ofte at jeg føler ting langt inni meg. For eksempel, så fikk jeg en person inn i livet mitt for noen år siden. Og vi beholdt kontakt selv om vi var langt unna fysisk. Men denne personen føler eg en slags kjemi med, og han krysser tankene mine hver dag selv om vi ikke har hatt betydelig kontakt de siste mnd. Men jeg føler at vi kommer til å gjenoppta kontakt igjen, så jeg liker jo å leve i spenning og se om det skjer. Det føles som en jeg har kjent. Jeg har også opplevd personer som ikke har betydd noe for meg, som omtrent aldri har vært i tankene mine, men han kom plutselig i tankene mine en kveld og et par dager etterpå hørte jeg at han hadde omkommet i en ulykke. Hvorfor skulle jeg plutselig få en person i tankene som ikke betyr noen ting for meg og som jeg ikke tenker på noen gang sånn plutselig før han dør? Anonymkode: 7d780...25e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 Jeg føler ofte hva som skjer. Anonymkode: a6405...8d4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 Når ikke personen du har tenkt på tar kontakt tenker du ikke noe mer over det, og dermed glemmer du at du tenkte på ham eller henne. Det gjør at det føles som det ofte skjer når du har tenkt på dem. Anonymkode: f5968...be3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #7 Skrevet 7. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når ikke personen du har tenkt på tar kontakt tenker du ikke noe mer over det, og dermed glemmer du at du tenkte på ham eller henne. Det gjør at det føles som det ofte skjer når du har tenkt på dem. Anonymkode: f5968...be3 Jeg kan da tenke over at vedkommende ikke tar kontakt jeg. Hvis vedkommende på noen måte betyr noe for meg. Men jeg føler ofte langt inne hva som vil skje i fremtiden. Ikke slik at jeg liksom er "klarsynt" eller kan si korrekt hva som skjer, men jeg kan si "ja" eller "nei" ang noe jeg føler vil skje eller ikke. Anonymkode: 7d780...25e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #8 Skrevet 7. juni 2018 Det er også nå vist ved forskning at mennesket også har en evne til å vite hvem det er som ringer før man tar telefonen (med da ikke sånn type telefon vi har i dag der vi ser navn og nummer) som er langt over hva som er regnet som gjetting. Denne evnen har ikke jeg, for hver gang telefonen ringer og jeg har en sterk følelse på hvem det er så er det feil, haha. Men jeg har generelt svært lite overnaturlige antenner. Det er gjerne fordi jeg synes det er så ubehagelig å skulle bli konfrontert med den virkeligheten jeg lever i at det er en forsvarsmekanisme. Det var dog (når vi først er inne på litt overnaturlighet) en opplevelse med et gjenferd eller en energi som ble så trykt oppi fjeset mitt (der de rundt også opplevde akkurat det samme) at jeg måtte bare vedgå at det er nok noen som alltid observerer oss og er rundt oss uten at vi ser dem. Jeg kan ikke forstå annet enn at de som fortsatt tror på at verden ikke er mer kompleks enn det vi tar inn, tror det de gjør som en forsvarsmekanisme på samme måte som det jeg gjorde. Anonymkode: 70e02...cef
den1m Skrevet 8. juni 2018 #9 Skrevet 8. juni 2018 Bibelen sier det synlige blir til i det usynlige, det noen vil kalle åndeverdenen, og går du utenfor den vestlige verden særlig til urfolk etc så finner du knapt nok ateister. Alle vet det er en virkelighet "over" denne. Så er spørsmålet, hva er det de ser. Det er ingen bok som beskriver dette som bibelen gjør, med profetier etc vi ser oppfylt opp igjennom historien for å verifisere at de som skrev denne boken faktisk har kontakt med denne virkeligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå