AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Så, litt krise her. Jeg skal i bryllup om to dager. Men jeg har glemt å kjøpe "sommerfarge" av mineralpudderet jeg vanligvis bruker, og jeg har faktisk fått litt farge, så det pudderet jeg har er alt for lys. Tikei finnes kun på nett så jeg får ikke tak i riktig farge i tide. Så jeg trenger forslag til noe annet jeg kan få tak i i butikk. Har de vanlige kleskjedene i nærheten,+ Body shop, Vita, Kicks, Vita exclusive, Frederik & Louisa. Har ikke Mac eller Urban Decay her. Og det er selvfølgelig hudpleie/frisørsalonger som selger diverse merker. Greia er at jeg svetter mye i ansiktet. Tikei holder seg ganske bra på for meg, og lager ikke striper når jeg svetter. Så jeg trenger noe annet som holder seg ganske greit også. Jeg trenger hovedsaklig bare litt utjevning og forskjønning av huden, ikke nødvendigvis kjempehøy dekkevne. Pudder, flytende, ingen prefereranser. Bare det er noe som gjør at huden min ser litt finere ut og som ikke blir kjempestygt av svette. Jeg er lys i huden, har fått noe farge, men er ikke BRUN. Bare nok til at vinterfargen ikke fungerer. Hjelp? Anonymkode: d779d...d1f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Skrevet 7. juni 2018 PS: Tar også gjerne imot tips til flytende eyeliner som ikke koster en formue og er vannfast! Anonymkode: d779d...d1f
Rosewood Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 Estee Lauder - Double wear 👌🏼😍 bra dekkevne uten å føles tung og kakete ut. Holder seg lenge. Elsker den
Salka Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 Synd de ikke selger Urban Decay der du bor, for UD all nighter er virkelig helt suveren. Dekker godt, føles lett, blir ikke kakete og holder seg lenge. Jeg var i konfirmasjon på søndag i 31 grader og den var like fin da vi dro hjem rundt 21 på kvelden som da jeg sminket meg kl 09 på morgenen. Trengte ikke å friske den opp. Den holdt helt til jeg fjernet den da jeg la meg rundt midnatt. Og viktigst av alt for meg, tester ikke på dyr. Men hjelper ikke deg noe det nå, tenkte mer til en annen gang. (Og skrev mesteparten av innlegget før jeg leste at de ikke solgte UD der du bor. ) En annen som er bra er Isadora sin cover up. Dekker godt, føles lett og gir fukt. Jeg har aldri likt noen av Isadoras foundations før, men denne ble jeg skikkelig positivt overrasket over, er noe helt annet enn det de har laget tidligere. De har fått mye bedre fargeutvalg enn før og. Før var alt derfra helt feil i fargen for meg, både for mørkt og orange, men denne er lys nok og har mer nøytrale og heldigvis ikke orange fargetoner. Smeltet perfekt inn i min lyse, nøytrale hudtone og den lyseste fargen gikk i ett med huden, helt perfekt farge. Verdt et forsøk og billig er den også. For min del var den et impulskjøp, men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den. Ellers selger jo Kicks bare minerals mineralpudder, de har en matt variant også som holder seg veldig bra. Dog ikke brukt den på mange år, men brukte den før og likte den. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 Å herregud, den skrivefeilen i overskriften da! Flaut. Takker for tips, og tar gjerne i mot flere og! Skal ut på en heftig prøverunde i morgen! Anonymkode: d779d...d1f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 3 timer siden, Salka skrev: Synd de ikke selger Urban Decay der du bor, for UD all nighter er virkelig helt suveren. Dekker godt, føles lett, blir ikke kakete og holder seg lenge. Jeg var i konfirmasjon på søndag i 31 grader og den var like fin da vi dro hjem rundt 21 på kvelden som da jeg sminket meg kl 09 på morgenen. Trengte ikke å friske den opp. Den holdt helt til jeg fjernet den da jeg la meg rundt midnatt. Og viktigst av alt for meg, tester ikke på dyr. Men hjelper ikke deg noe det nå, tenkte mer til en annen gang. (Og skrev mesteparten av innlegget før jeg leste at de ikke solgte UD der du bor. ) En annen som er bra er Isadora sin cover up. Dekker godt, føles lett og gir fukt. Jeg har aldri likt noen av Isadoras foundations før, men denne ble jeg skikkelig positivt overrasket over, er noe helt annet enn det de har laget tidligere. De har fått mye bedre fargeutvalg enn før og. Før var alt derfra helt feil i fargen for meg, både for mørkt og orange, men denne er lys nok og har mer nøytrale og heldigvis ikke orange fargetoner. Smeltet perfekt inn i min lyse, nøytrale hudtone og den lyseste fargen gikk i ett med huden, helt perfekt farge. Verdt et forsøk og billig er den også. For min del var den et impulskjøp, men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den. Ellers selger jo Kicks bare minerals mineralpudder, de har en matt variant også som holder seg veldig bra. Dog ikke brukt den på mange år, men brukte den før og likte den. Har du rosa undertoner? Lurte på hvilke farge du brukte som passet så bra. For hjelpe meg hvor vanskelig det skal være. Nå er jeg litt brun da men ellers så tror jeg det svenske merket Idun har de lyseste foundation fargene. Har litt oljete hud og må si at de som jobber der de selger sminke skuffer 9/10 ganger. Ser venner i feks USA får hjelp til å finne den beste fargen selv om det tar tid. Foundation er skummelt for fort gjort å få feil farge. Anonymkode: eb11d...c04
Salka Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du rosa undertoner? Lurte på hvilke farge du brukte som passet så bra. For hjelpe meg hvor vanskelig det skal være. Nå er jeg litt brun da men ellers så tror jeg det svenske merket Idun har de lyseste foundation fargene. Har litt oljete hud og må si at de som jobber der de selger sminke skuffer 9/10 ganger. Ser venner i feks USA får hjelp til å finne den beste fargen selv om det tar tid. Foundation er skummelt for fort gjort å få feil farge. Anonymkode: eb11d...c04 Jeg har nøytrale undertoner, så er hverken rosa eller gul, egentlig. Mer beige på en måte. Men passer best i foundations som går mot gult om ikke nøytral finnes. Mot rosa blir helt feil for meg, da blir jeg orange. Må alltid ha lyseste farge på vinteren, men på sommeren går jeg fra fair til light. I UD sin har jeg 0.5 om vinteren og 3.25 om sommeren. Høres veldig stor forskjell ut, men er ikke det siden det er mange farger innenfor både fair og light-skalaen. Denne er light neutral. Lyseste nøytrale fargen. På høst og vår kan jeg blande disse. I Isadora sin har jeg nr 60, light cover. Den er virkelig helt perfekt i fargen for meg. Lyseste fargen de har. Too faced born this way er også knallbra, finnes ikke i Norge, men anbefales på det varmeste. Der har jeg swan, fairest neutral. Har hatt pearl også, den ble litt for mørk på vinteren, men funket på sommeren. Jeg er veldig lys, men får likevel ganske lett farge selv om jeg bruker faktor 30-50. Idun har jeg hørt om, men ikke prøvd. Har hørt at fargen Jorun er veldig lys og nøytral ihvertfall. Lyst å prøve den. Den står på lista. Jeg har også litt oljete hud nå på sommeren. Er fuktfattig samtidig, så trenger mye fukt. Veldig fort gjort å få feil farge, ja. Derfor ber jeg aldri parfymedamene om hjelp. Syns de alltid gir meg for mørk farge. Virker som de tror foundation skal gjøre en brunere, det er jo helt feil. Heldigvis lar de meg se selv og mye har jeg bestilt på nett og. Finnes gode swatches av det meste på nett, så pleier å treffe på fargen. Og har man kjøpt før vet man jo hva man trenger. Men kjøper i butikk om merket finnes der, å teste der først er jo det aller beste. Masse lykke til på prøverunden, du må oppdatere om hva du ender opp med da! Settingspray er også lurt nå i varmen. Jeg har UD sin all nighter, men det finnes flere bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå