Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg hadde en eksamen i vår som gikk dårlig men jeg strøk ikke. Greien er at jeg må ha et visst snitt for å gå videre senere i utdanningsløpet. Er det noen her som vet om det går an å melde seg opp i fag på nytt selv om man ikke har strøket ? Finner ingenting om det på UiBs hjemmesider.

Endret av Mann923
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis kan du prøve tre ganger uansett om du strøk eller ikke. Men det blir jo neste gang emnet går. Sannsynligvis før jul eller neste år. Dersom dere har konteeksamen tidligere så er det mulig du kan ta det da. 

Men dobbeltsjekk med studieveileder på ditt studium. 

• Liker 1
Skrevet

Ok takk for svar. Har sendt spørsmål til veileder men det var litt tid å få svar....sies det 😁

AnonymBruker
Skrevet

Det skal vel være en sånn "knapp" på studentweb hvor det står at du kan melde deg opp til ny eksamen ved å trykke der. 

Anonymkode: a6be2...275

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vel være en sånn "knapp" på studentweb hvor det står at du kan melde deg opp til ny eksamen ved å trykke der. 

Men det er vel for tidlig å melde seg opp nå? 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja. Påmelding åpner vanligvis 1. juli. 

Anonymkode: ec0d1...3cc

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er mulig, men på mine eksamensresultater står det i alle fall "ta emnet på nytt" hele tiden. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig, men på mine eksamensresultater står det i alle fall "ta emnet på nytt" hele tiden. 

Ja, det står kanskje på dem hvor man fortsatt har flere sjanser igjen? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja, det står kanskje på dem hvor man fortsatt har flere sjanser igjen? 

Ja, det er godt mulig, har aldri tatt en eksamen mer enn en gang. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men får du meldt deg opp selv om det står der da? Jeg vil vel egentlig tro at ingen kan melde seg opp nå med unntak av de som skal ta kont i august og noen andre spesielle unntak. 

Anonymkode: ec0d1...3cc

Skrevet

Jeg kan ihvertfall ikke melde meg opp nå ser det ut til. Må vel vente til Juli som dere sier . Må vel være en mulighet for å ta den på nytt. Kan vel ikke være slik at hele løpet er kjørt fordi man roter det til på én  eksamen ? ( men ja jeg vet man ikke har mer enn 3 forsøk uansett )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...