Gå til innhold

Er det noen som har erfaring med tula bæresele?

Pearl2.0

Anbefalte innlegg

Vurderer denne til minsten. Den som heter free to grow og kan brukes fra nyfødt til 20 kg. Tenker litt på brukervennlighet osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette lurer jeg også på!

Er jo bare skryt å lese om den men vet ikke om det bare er en hype slik det var med caboo close og ergobaby. "Alle" vil ha det også men nå er det visst tula ftg som gjelder..

Anonymkode: 22839...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mente at "alle" ville ha det og men det gikk fort over virker det som. Iallfall når man ser hva som selger inne på den bæregruppa på facebook.

Anonymkode: 22839...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Det spørs jo hva man ønsker. Ønsker man en sele hvor man slipper nyfødtinnlegg, så er den et veldig godt alternativ. Og seler uten innlegg er å anbefale, altså! Men om det er den beste for deg, er vanskelig å si, derfor er det lurt å prøve. Selv har jeg Ergobaby Adapt, og SoulSling Anoona, de er også av typen seler som kan justeres etter barnets størrelse (dvs uten innlegg). Av de to er jeg mest fornøyd med ergobaby faktisk, den passer min kropp bedre. 

Det er altså en god sele, men om det er den beste for deg kan ikke andre svare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tula ftg synes jeg er en god sele. Aldri prøvd ergobaby fordi har hørt at for de som er kort og tynne blir den fort ubehagelig.

Caboo close fikk jeg aldri ordentlig til, noe som irriterer meg, for likte den godt. Men den varer bare mens baby er nyfødt. Holder på å lære meg sjal. Men det er litt vanskeligere enn sele, men veldig behagelig for baby og deg når du får det til.

Anonymkode: f5f79...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker tula ftg. Jeg har prøvd både caboo og ergo og ingen av de passer meg.

Anonymkode: 62286...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tulla FTG er en god sele. Anbefaler, som med alle andre seler, å prøve før du kjøper hvis mulig, det er ikke alle seler som passer alle kropper. Tror nok også du bør vurdere en toddlersele lenge før du når 20kg. 

Ellers er jeg helt enig i at du bør unngå en sele med nyfødtinnlegg, de er varme og ofte vanskelige å bruke. Da er Tula FTG et av flere gode alternativer. 

Anonymkode: 9d592...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyd med vår Tula free to grow 👌🏻 mannen syns spesielt den er mye kjekkere og enklere enn sjal. Vi fikk den omtrent da den kom på markedet (våren 2017 tror jeg?🤔). Mini på ca 10 kg og 80 cm sitter fint i den lenge enda.

Har ikke brukt den til nyfødt fordi den ikke var kommet ut da mini  ble født. Det første halve året brukte vi close caboo, den var vi strålende fornøyd med også! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle som har svart :) Ja, jeg vil jo prøve, men med gravidmage blir det kanskje litt vanskelig ;) Skal kjøpe i butikk, så jeg kan jo spørre de som jobber der litt. Jeg er ganske tynn, 170 cm, men det meste av lengden er i bena, så har ikke så lang overkropp. Hvis det har noe å si. Jeg kan for eksempel ikke bruke de fleste bæremeiser, da de blir for store og lange i ryggen. Jeg kommer nok ikke til å bære så mye på toddlerstadiet heller, mest når jeg skal leke med eldste og trenger å ha med minste osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med Tula FTG. Hadde ergobaby adapt først, men solgte den og kjøpte Tula istedenfor. Men man bør prøve ja, og jeg ser at det kan være vanskelig med gravidmage. Ville laget en tråd på norsk bæregruppe på Facebook jeg, og oppgitt størrelsen din for å sammenligne med andre, bare for å få litt mer pekepinn. Der ligger det også en fil hvor en rekke ulike seler blir sammenlignet. Det finnes jo seler som er mye billigere enn Tula og som kanskje er bedre for de som er veldig tynne? 

Men tror det er veldig lurt å velge en sele uten nyfødtinnlegg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg er kjempefornøyd med Tula FTG. Hadde ergobaby adapt først, men solgte den og kjøpte Tula istedenfor. Men man bør prøve ja, og jeg ser at det kan være vanskelig med gravidmage. Ville laget en tråd på norsk bæregruppe på Facebook jeg, og oppgitt størrelsen din for å sammenligne med andre, bare for å få litt mer pekepinn. Der ligger det også en fil hvor en rekke ulike seler blir sammenlignet. Det finnes jo seler som er mye billigere enn Tula og som kanskje er bedre for de som er veldig tynne? 

Men tror det er veldig lurt å velge en sele uten nyfødtinnlegg! 

Det var et godt tips, takk skal du ha :) Ja, sånn innlegg virker som litt prakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...