Gjest BethD Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Jeg har ikke mange,men noen få store på hver eggstokk...tror jeg... og nå er jeg livredd for at de kan hindre oss i å bli gravide..Mette Moen mener dette ikke skal være et problem,gyn sier det er bare å prøve (men fikk ikke akkurat følelsen av at han var så optimistisk). Cystene er ikke farlige har jeg fått beskjed om,men de er greie i størrelsen (5 cm). Merket igår,under sex, at det ble vondt på den ene siden hvor jeg innbiller meg at eggstokken er.. Så jeg regner derfor ikke med at de er forsvunnet, men heller blitt større siden sist kontroll... Skal straks på kontroll igjen, men ville bare høre om det er noen som har noen solskinnshistorier å fortelle meg? Trenger det nå.. Skal ha EL neste uke,og trenger litt motivasjon..
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Skrevet 7. juni 2018 Ja, to ganger. Men aldri brukt prevansjon og er ti år mellom barna. Anonymkode: b0713...698
Gjest BethD Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, to ganger. Men aldri brukt prevansjon og er ti år mellom barna. Anonymkode: b0713...698 Såpass ja...det er lenge Men du klarte det da vertfall..:) det er bra
bondekone Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 Ikke erfaring selv, men det er jo flere her med erfaring med PCOS (som bl.a er cyster på eggstokkene). Du har vel allerede blitt gravid noen ganger, og har jo dermed EL, i alle fall Men har du ikke fått noe mer oppfølging når de fant dette ut? Hvordan påvirker dette syklusen f.eks?
Gjest BethD Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 5 minutter siden, bondekone skrev: Ikke erfaring selv, men det er jo flere her med erfaring med PCOS (som bl.a er cyster på eggstokkene). Du har vel allerede blitt gravid noen ganger, og har jo dermed EL, i alle fall Men har du ikke fått noe mer oppfølging når de fant dette ut? Hvordan påvirker dette syklusen f.eks? Ja jeg har klart å bli gravid men disse cystene var ikke der tidligere så vidt jeg vet... Da jeg var på tidlig UL i uke 8 og BO ble bekreftet så var det aldri noe snakk om cystene... jeg regner med han hadde sett disse om de var der på det aktuelle tidspunktet... to uker etterpå var de der,da jeg var for å bekrefte at alt var kommet ut...Er jo såklart usikker på dette, men jeg tror jo han ville ha sett disse cystene på tidlig UL, han brukte ikke lange tiden på å se dem da jeg var på sjekk og de var der... Jeg har EL ja, jeg får positive tester osv men kan jo ikke bekrefte at egget har løsnet eller kommet forbi men jeg tror jeg har EL Har ikke fått noen oppfølging utenom ca-125 prøver av cystene og UL...som jeg skal på neste uke.. Ang syklusen så er den regelmessig antar jeg... jeg har bare hatt to sykluser nå siden aborten.. den første mens kom 3 uker etter abort,den andre kom nå den 2 juni,som var ca rundt der jeg forventet den....Har alltid hatt regelmessige sykluser...
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 PCOS er noe av det som oftest skaper vanskeligheter med å bli gravid, men det er mye hjelp å få. At du har regelmessig EL er veldig bra. Jeg har også PCOS med regelmessig EL og har fått tre barn helt på egen hånd. Riktignok tok det et års tid hver gang, men vi klarte det selv. Anonymkode: 2d228...098
bondekone Skrevet 7. juni 2018 #7 Skrevet 7. juni 2018 1 minutt siden, BethD skrev: Ja jeg har klart å bli gravid men disse cystene var ikke der tidligere så vidt jeg vet... Da jeg var på tidlig UL i uke 8 og BO ble bekreftet så var det aldri noe snakk om cystene... jeg regner med han hadde sett disse om de var der på det aktuelle tidspunktet... to uker etterpå var de der,da jeg var for å bekrefte at alt var kommet ut...Er jo såklart usikker på dette, men jeg tror jo han ville ha sett disse cystene på tidlig UL, han brukte ikke lange tiden på å se dem da jeg var på sjekk og de var der... Jeg har EL ja, jeg får positive tester osv men kan jo ikke bekrefte at egget har løsnet eller kommet forbi men jeg tror jeg har EL Har ikke fått noen oppfølging utenom ca-125 prøver av cystene og UL...som jeg skal på neste uke.. Ang syklusen så er den regelmessig antar jeg... jeg har bare hatt to sykluser nå siden aborten.. den første mens kom 3 uker etter abort,den andre kom nå den 2 juni,som var ca rundt der jeg forventet den....Har alltid hatt regelmessige sykluser... Ok. Jeg vet jo lite om dette selv, men regner med lege kan gi deg god oppfølging, kanskje etter de neste prøvene er tatt. Er ikke en ukjent problemstilling. Så vidt meg bekjent er det mest snakk om hormonkluss når det gjelder cyster, altså at cystene påvirker hormonene i ulik grad, som igjen kan medføre manglende EL. (eventuelt smerter osv.). Ikke (og dette sier jeg ikke for sikkert altså, men det er det jeg mener å ha hørt) et problem for selve graviditeten OM egget faktisk slipper. Så om du ikke er plaget med smerter, og du har EL vil jeg tro at en graviditet ikke er umulig. Når det er sagt håper jeg du får en grundig undesøkelse, vis det faktisk stemmer at du plutselig har fått flere store cyster.
Gjest BethD Skrevet 7. juni 2018 #8 Skrevet 7. juni 2018 1 minutt siden, bondekone skrev: Ok. Jeg vet jo lite om dette selv, men regner med lege kan gi deg god oppfølging, kanskje etter de neste prøvene er tatt. Er ikke en ukjent problemstilling. Så vidt meg bekjent er det mest snakk om hormonkluss når det gjelder cyster, altså at cystene påvirker hormonene i ulik grad, som igjen kan medføre manglende EL. (eventuelt smerter osv.). Ikke (og dette sier jeg ikke for sikkert altså, men det er det jeg mener å ha hørt) et problem for selve graviditeten OM egget faktisk slipper. Så om du ikke er plaget med smerter, og du har EL vil jeg tro at en graviditet ikke er umulig. Når det er sagt håper jeg du får en grundig undesøkelse, vis det faktisk stemmer at du plutselig har fått flere store cyster. Ja jeg regner med at han gjør en grei undersøkelse og at jeg får hjelp om de faktisk har vokst... jeg ønsker jo ikke å gå med smerter ved samleie og/eller et hinder for graviditet... Er fryktelig spent..og litt redd...
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #9 Skrevet 7. juni 2018 19 minutter siden, bondekone skrev: Ikke erfaring selv, men det er jo flere her med erfaring med PCOS (som bl.a er cyster på eggstokkene). Du har vel allerede blitt gravid noen ganger, og har jo dermed EL, i alle fall Men har du ikke fått noe mer oppfølging når de fant dette ut? Hvordan påvirker dette syklusen f.eks? det er ikke helt rikig å kalle folliklene man har grunnet PCOS for cyster. Det er umodne follikler, og ikke cyster i den forstand. Navnet er sånn sett misvisende. Anonymkode: 1b503...10a
bondekone Skrevet 7. juni 2018 #10 Skrevet 7. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det er ikke helt rikig å kalle folliklene man har grunnet PCOS for cyster. Det er umodne follikler, og ikke cyster i den forstand. Navnet er sånn sett misvisende. Anonymkode: 1b503...10a Ok, det viste jeg ikke. Takk for oppklaring 1
Måbarefåsiat... Skrevet 7. juni 2018 #11 Skrevet 7. juni 2018 Jeg fikk barn tross masse cyster pga endometriose. Det tok noen år, et par mislykkete ivf-forsøk, men så kom han 😃
Gjest BethD Skrevet 7. juni 2018 #12 Skrevet 7. juni 2018 9 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Jeg fikk barn tross masse cyster pga endometriose. Det tok noen år, et par mislykkete ivf-forsøk, men så kom han 😃 Så bra Jeg tenkte hovedsaklig på de som hadde klart det på egenhånd men jeg er glad for svaret ditt uansett
Måbarefåsiat... Skrevet 7. juni 2018 #13 Skrevet 7. juni 2018 2 minutter siden, BethD said: Så bra Jeg tenkte hovedsaklig på de som hadde klart det på egenhånd men jeg er glad for svaret ditt uansett Ja, vi ble gravid på egen hånd. Ivf-klinikken på Ullevål klarte det ikke 😉
Gjest BethD Skrevet 7. juni 2018 #14 Skrevet 7. juni 2018 2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Ja, vi ble gravid på egen hånd. Ivf-klinikken på Ullevål klarte det ikke 😉 Åja 😄 så fantastisk da 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå