mizzi Skrevet 1. mars 2005 #1 Del Skrevet 1. mars 2005 heisan folkens, jeg veide 97 kilo da jeg fikk andre mann.. etter lange og forferdelige timer forran speilet en dag, besluttet jeg meg for å gå ned i vekt.... på 9 mnd. gikk jeg ned 27 kilo alene i mitt eget hjem. :o (var heldig, jeg vet det) :enig_animasjon: ..etter det gikk det en "død" periode på på noen mnd. men i dag er jeg nede i 65 kilo (jippi for meg) MEN.......nå har jeg en disse-mage som er nabo med stor lårene.... hehehe...for ikke snakke om rumpa, nei oki, det er ikke så gale.. men jeg vil strame opp magen,få stramere og flatere mage, slankere tynnere lår og mindre rume.. så da er jo spørsmålet til dere som har peilingen. eksagt hvile øvelser må jeg gjøre???? takk på forhånd. hilsen mizzi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 1. mars 2005 #2 Del Skrevet 1. mars 2005 For det første: Flinke deg! Tror ikke jeg hadde klart det med det første.. For det andre: dersom du vil stramme opp kroppen og du er relativt nybegynner når det kommer til trening, vi jeg tro at det beste hadde vært å trene øvelser som mer eller mindre får med hele kroppen og kombinere det med kondisjonstrening.. Man kan få så fine muskler man bare vil, men dersom man har fett over, er det ikke så lett å se likevel.. Du burde ta deg en tur innom forumet til http://www.iform.no eller http://www.trim.no Der er det en del gode råd å få.. Men som sagt.. er egentlig veldig viktig å satse på kondisjonstrening fremfor bare et par styrkeøvelser.. Disse trener jo bare musklene, de tar ikke fettet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mizzi Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 1. mars 2005 ok, men hva øvelser må jeg ta?? altså konkret beskrivelse takk *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 1. mars 2005 #4 Del Skrevet 1. mars 2005 Meg og det å svare på det jeg skal, altså.. Vel.. Du finner faktisk en del bra øvelser på de sidene.. Men konkrete, bra øvelser(som du ikke trenger dra til treningssenter for å gjøre) er(og jeg er elendig med forklaing): sit-ups: prøv deg frem, det viktigste er å kjenne hver eneste en.. push-ups: jepp.. ganske standard, men den tar både bryst og armer. utfall: stå med det ene benet litt foran det andre og bøy ca 90 grader i det fremste kneet.. Funker veldig bra dersom du i tillegg bruker vekter.. Enten stang på skuldrene eller manualer på sidene.. Ryggløft: ligg på magen og løft overkroppen litt opp fra gulvet.. Du har sikkert vært borti det før.. Uansett.. Utfall og knebøy er BRA øvelser for lår og rumpe!!! Situps kombinert med kondisjonstrening strammer opp magen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mizzi Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 1. mars 2005 takker så mye for svar. da er jeg litt lengre... om andre har flere tips, eller mer ufyllende hva som virker og forbrenner/stramer mest så velkommen i vei... la fingrene brenne over tastaturet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 1. mars 2005 #6 Del Skrevet 1. mars 2005 .... tok en tur hit igjen, jeg.. Kan jo si at når fitness/kropsbyggere skal ned i fettprosent, så legger de kondisjonstrening(gjerne jogging, sykling osv.) på morgenen eller rett etter de har trent styrke.. Da er glykogenlagrene i musklene tomme, og man kan være sikker på at det er fettforbrenninga som får gjennomgå.. Det å spise rett etter trening er også et tips for å få forbrenninga til å gå opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annbjørg Skrevet 1. mars 2005 #7 Del Skrevet 1. mars 2005 Anbefaler www.treningsforum.no på det sterkeste. Og www.tn.no. På sistnevnte side finnes det videoklipp der man ser hvordan øvelsene utføres korrekt. Jeg vil anbefale deg å kjøpe ankelvekter og maualer. Det kommer du langt med. Har du råd til det, investêr også gjerne i en trimsykkel. Eller gangstaver, det er utrolig effektivt. Jeg sier bare: STYRKETRENING, STYRKETRENING og ATTER STYRKETRENING. DET fungerer når du vil ha en strammere kropp. Og ikke pingletrening, du skal løfte så du kjenner det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #8 Del Skrevet 1. mars 2005 heisan folkens, jeg veide 97 kilo da jeg fikk andre mann.. etter lange og forferdelige timer forran speilet en dag, besluttet jeg meg for å gå ned i vekt.... på 9 mnd. gikk jeg ned 27 kilo alene i mitt eget hjem. :o (var heldig, jeg vet det) :enig_animasjon: ..etter det gikk det en "død" periode på på noen mnd. men i dag er jeg nede i 65 kilo (jippi for meg) MEN.......nå har jeg en disse-mage som er nabo med stor lårene.... hehehe...for ikke snakke om rumpa, nei oki, det er ikke så gale.. men jeg vil strame opp magen,få stramere og flatere mage, slankere tynnere lår og mindre rume.. så da er jo spørsmålet til dere som har peilingen. eksagt hvile øvelser må jeg gjøre???? takk på forhånd. hilsen mizzi å hva var din oppskrift på å gå ned.....du er kjempe flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #9 Del Skrevet 2. mars 2005 ja, hva er oppskrifta??? jeg vil så gjerne slanke meg, men må liksom greie det her hjemme i stua... flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2005 #10 Del Skrevet 2. mars 2005 Så flink du er :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #11 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg vil gi deg en øvelse som burde vært obligatorisk for oss kvinner! Det er (om du er hjemme uten apparater) ganske enkelt. Du står rett opp og ned, og holder deg fast til et gelender e.l. Så løfter du benet rett ut, passe høyt (som er akuratt passe for deg) og inn igjen. Det er rimelig basic "gymming" gra gamledager. Men den strammer opp rumpen! I allefall på siden. Mange av oss kvinner får en litt flat muskel på siden fordi vi ikke trener denne muskelen. Rompa faller litt ned pga tyngdekraften. Så det er viktig å trene de opp så den blir rund igjen. Jeg har kjøpt med ankelvekter jeg, som jeg bruker hver dag. Jeg tar ca 12 x i tre omganger. Tar annenhvert ben hver gang så blir jeg ikke så sliten. Lykke til! Og fortell meg også hva oppskriften er på hvordan du klarte å gå ned alle de kiloene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå