Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Frøken_fjong1 skrev:

Helt seriøst. Man er da ikke egoistisk om man velger å spise makrell i tomat blandt andre? Hva er det for en ting å si/tenke. Man er heller ikke hensynsløs av å spise det sammen med andre. Enkelte folk skal absolutt ta ting for langt. 🙄

Var ikke det jeg mente. Men det virket som denne ABen mente at det generelt var dumt og unødvendig å ta hensyn til andre. For hundrede gang velger jeg SELV å la være å spise makrell i tomat blant andre I TILFELLE noen blir dårlige av lukta. Bedre føre var og jeg vil ikke vær til bry for andre. For meg kommer hensyn til andre først. Hva er det som er negativt med det? Jeg har ikke behov for å spise makrell i tomat til alle dagens måltider og når man vet at mange blir kvalme av lukta går det an å ta hensyn til dem. Syns JEG. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble overrasket over at det var så mange som skrev i den andre tråden at makrell i tomat er det verste de vet.

Jeg er enig at det kanskje ikke lukter så veldig godt, kanskje, for dem som ikke liker det, men det smaker kjempegodt. :nori:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Salka skrev:

Var ikke det jeg mente. Men det virket som denne ABen mente at det generelt var dumt og unødvendig å ta hensyn til andre. For hundrede gang velger jeg SELV å la være å spise makrell i tomat blant andre I TILFELLE noen blir dårlige av lukta. Bedre føre var og jeg vil ikke vær til bry for andre. For meg kommer hensyn til andre først. Hva er det som er negativt med det? Jeg har ikke behov for å spise makrell i tomat til alle dagens måltider og når man vet at mange blir kvalme av lukta går det an å ta hensyn til dem. Syns JEG. 

Enig 

Anonymkode: 7f925...003

Skrevet

Makrell i tomat er godt innimellom, ikke hver dag. Spiser det på brødskive eller knekkebrød , helst med majones!

Skrevet
8 minutter siden, Salka said:

Nå er du vrang. Det finnes tusenvis av andre gode pålegg man kan spise blant andre. Nei, jeg ble ikke oppdratt til å mene at makrell i tomat lukter dritt, men jeg er oppdratt til å ta hensyn til andre og det er en god ting syns jeg. Egoistiske folk er ikke sjarmerende. Er det et problem for deg at jeg velger å spise f.eks gulost og skinke fremfor makrell i tomat når jeg er sammen med andre? 

Det er fint at vi tar litt hensyn til hverandre, men det kan fort bli mange hensyn å ta hvis vi skal droppe alt med lukt som kan oppfattes som ubehagelig. Da bør man vel også kutte ut salater med løk, roastbeef med løk, alt med hvitløk inkludert salami, kokt brokkoli og blomkål, sterke oster og en hel masse annet godt? Alle de tingene lukter såpass sterkt at det merkes i rommet. 

Skrevet
8 minutter siden, missmcbeal skrev:

Jeg elsker det, spiser det nesten hver dag jeg. Men jeg spiser som deg bare hjemme. Har egentlig aldri vurdert det som pålegg fordi det ville vært veldig upraktisk og klissete å smøre det på og ta det med seg i en boks. Men jeg vet også at mange reagerer på lukten så jeg kan respektere det. Det finnes forresten en tubeversjon som hadde vært veldig lettanvendelig å ta med seg som niste, denne har jeg prøvd og den lukter ikke like sterkt heller, men den er ikke sælig god da, makrellen er veldig utvatna i den, smaken er tam og konsistensen ekkel. 

Godt vi er flere  :) enig, den tubeversjonen er ikke noe god. Smaker altfor lite fisk og altfor mye tomat. 

8 minutter siden, Pultost skrev:

Jeg elsker makrell i tomat, sunt og godt, men jeg tar det ikke med i matpakka, av hensyn til de som ikke klarer lukten (og når sant skal sies så får lukten litt mere "umph" etter noen timer i matpakka :P ). 

Godt vi er flere. :) 

7 minutter siden, Winza skrev:

Folk skal kverulere på alt mulig vettu 🤣

Haha, ja. Jeg burde jo skjønt at en tråd om makrell i tomat betydde bråk. :hoho: 

• Liker 1
Gjest Winza
Skrevet
Akkurat nå, Salka skrev:

Godt vi er flere  :) enig, den tubeversjonen er ikke noe god. Smaker altfor lite fisk og altfor mye tomat. 

Godt vi er flere. :) 

Haha, ja. Jeg burde jo skjønt at en tråd om makrell i tomat betydde bråk. :hoho: 

Når til og med en tråd om støvsugere kan skape debatt så kan alt :ler: 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Salka skrev:

Har ikke noe med voksne mennesker eller ikke å gjøre. Det er JEG SELV som velger å ikke spise det blant folk pga lukta. Går an å ta litt hensyn vet du, for det er mange som ikke klarer lukta. Så har ingenting med at menneskene jeg omgås ikke er voksne å gjøre, for det er de. 

Folk spiser sild, sardiner, fårekjøtt, surstrømming i lag med andre folk. Og folk spiser det sammen. Er du kanskje redd folk skal si: æsj, h@n spiser flykraæsj?!

Anonymkode: d2f00...04b

• Liker 1
Skrevet
Just now, Winza said:

Når til og med en tråd om støvsugere kan skape debatt så kan alt :ler: 

Er det ikke det som er meningen med å starte en tråd da, at det skal bli debatt? Det er ikke farlig å være uenige, altså :) 

Gjest Winza
Skrevet
Akkurat nå, hind skrev:

Er det ikke det som er meningen med å starte en tråd da, at det skal bli debatt? Det er ikke farlig å være uenige, altså :) 

Jo men å bli sint fordi man ber folk om å poste et bilde av støvsugeren sin :fnise: (Var en tråd jeg laget da som en parodi på alle de ørten poste et bilde av... trådene 😛)

AnonymBruker
Skrevet

Pga denne tråden ble min lunsj nå en boks makrell i tomat.

Anonymkode: 37014...30a

• Liker 6
Skrevet

To store skiver brød og en bx kald makrell-i-tomat, med iskald melk til...og jeg er i himmelen lokalt.
691337-ad6ee-product_detail.jpg       <<<  :rodmer:      Fisk er sunt (og godt) - året rundt!
Og de som syns det stinker av åpnet boks i kjøleskapet kan kjøpe tube og alle problemer er borte.

stabburet-hakket-makrellfilet-i-tomatsau

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

To store skiver brød og en bx kald makrell-i-tomat, med iskald melk til...og jeg er i himmelen lokalt.
691337-ad6ee-product_detail.jpg       <<<  :rodmer:      Fisk er sunt (og godt) - året rundt!
Og de som syns det stinker av åpnet boks i kjøleskapet kan kjøpe tube og alle problemer er borte.

...eller posjonspakninger. :) 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

stabburet-hakket-makrellfilet-i-tomatsau

Det finnes jo slike hendige plastikk lokk som man kan legge på en slik boks når den er åpnet. :) 

Skrevet

Ja liker det kjempegodt. De beste er de blå pakkene, og aller best er den med salsa. 

MEN de må være helt nyåpnet. Har de stått en dag, så orker jeg det ikke i det hele tatt, blir helt dårlig. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk spiser sild, sardiner, fårekjøtt, surstrømming i lag med andre folk. Og folk spiser det sammen. Er du kanskje redd folk skal si: æsj, h@n spiser flykraæsj?!

Anonymkode: d2f00...04b

Jeg gir opp. JEG VELGER SELV Å IKKE SPISE MALRELL I TOMAT PÅ JOBB, ER DET SÅ JÆVLA VANSKELIG Å FORSTÅ???? Jeg er ikke redd for hva folk tenker, nei. Har forresten aldri vært borti at noen ha spist surstrømming, sild og sardiner på jobb. Å invitere til sildelag eller fårikålmiddag er selvfølgelig noe helt annet. Da spiser jo alle det. Vesentlig forskjell på det og å åpne en boks makrell i tomat på jobb eller på bussen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempegodt, spesielt på grovt knekkebrød😊First price sin er veldig god, like god som stabburet og mye billigere👍🏼

Anonymkode: add5d...b0b

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Salka said:

Det er jo helt latterlig å hevde at man ikke kan spise normal mat sammen med andre mennesker.

Anonymkode: 50281...0b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Salka said:

Har forresten aldri vært borti at noen ha spist surstrømming, sild og sardiner på jobb.

Sild og sardiner er helt vanlige pålegg som folk jeg jobber med ofte spiser.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt latterlig å hevde at man ikke kan spise normal mat sammen med andre mennesker.

Jeg gir opp. Ha en fin dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...