Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser mange nevner makrell i tomat som verste pålegg. Selv liker jeg det veldig godt, men spiser det kun når jeg er hjemme alene, aldri på jobb eller sammen med andre i andre situasjoner. For det lukter virkelig ikke godt. Jeg kjøper kun de pakkene med sånne bittesmå, runde bokser. Orker ikke å ha åpnet boks stående i kjøleskapet selv om det er lokk på. En liten boks holder til to rugsprø. Smaker kjempegodt med masse pepper og et par agurkskiver på syns jeg. :spise: Men igjen, det er noe jeg spiser kun når jeg er alene. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk som kaller makrell i tomat for 'flykræsj' er latterlige.

Aldri sett behovet for å la være å spise normal mat i selskap med andre. Mulig jeg omgås litt mer voksne mennesker enn du gjør.

Anonymkode: 50281...0b6

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk som kaller makrell i tomat for 'flykræsj' er latterlige.

Aldri sett behovet for å la være å spise normal mat i selskap med andre. Mulig jeg omgås litt mer voksne mennesker enn du gjør.

Har ikke noe med voksne mennesker eller ikke å gjøre. Det er JEG SELV som velger å ikke spise det blant folk pga lukta. Går an å ta litt hensyn vet du, for det er mange som ikke klarer lukta. Så har ingenting med at menneskene jeg omgås ikke er voksne å gjøre, for det er de. 

• Liker 2
Skrevet

Mmm - makrell i tomat med majones og nykvernet pepper:spise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Salka said:

Har ikke noe med voksne mennesker eller ikke å gjøre. Det er JEG SELV som velger å ikke spise det blant folk pga lukta. Går an å ta litt hensyn vet du, for det er mange som ikke klarer lukta. Så har ingenting med at menneskene jeg omgås ikke er voksne å gjøre, for det er de. 

Ok, jeg har ikke vokst opp slik du har gjort. Makrell i tomat kan man selvsagt spise med andre mennesker.

Skrevet

Ok, jeg har ikke vokst opp slik du har gjort. Makrell i tomat kan man selvsagt spise med andre mennesker.

Ja, det er selvfølgelig ditt valg. Jeg hadde ikke brydd meg om noen på jobben spiste det, men jeg velger selv å ta hensyn i tilfelle det er folk som blir kvalme av lukta. Jeg har lært at hensyn til andre kommer før egne behov. Ikke er det noe problem for meg å la være å spise det på jobb heller, for jeg spiser masse av det hjemme. :) 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Salka said:

Ja, det er selvfølgelig ditt valg. Jeg hadde ikke brydd meg om noen på jobben spiste det, men jeg velger selv å ta hensyn i tilfelle det er folk som blir kvalme av lukta. Jeg har lært at hensyn til andre kommer før egne behov. Ikke er det noe problem for meg å la være å spise det på jobb heller, for jeg spiser masse av det hjemme. :) 

Nei, man trenger ikke la være å spise normal mat sammen med andre mennesker.

Ble du oppdratt til å tenke slik?

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er godt og at det slett ikke lukter så ille som mange vil ha det til. Det lukter fisk og jeg har ingenting imot lukten av fisk. Det er jo dessuten noe av det sunneste man kan ha på brødskiva. 

AnonymBruker
Skrevet

Men kjære vene hva er problemet ditt egentlig? Sliter du så innmari med hva andre gjør så bør du seriøst vurdere å snakke med noen.

Anonymkode: 7f925...003

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men kjære vene hva er problemet ditt egentlig? Sliter du så innmari med hva andre gjør så bør du seriøst vurdere å snakke med noen.

Anonymkode: 7f925...003

Det er jo ikke jeg som sliter her, det er TS. 

Å bombastisk hevde at man ikke kan spise normal mat med andre mennesker virker sykelig.

• Liker 3
Skrevet

Nå er du vrang. Det finnes tusenvis av andre gode pålegg man kan spise blant andre. Nei, jeg ble ikke oppdratt til å mene at makrell i tomat lukter dritt, men jeg er oppdratt til å ta hensyn til andre og det er en god ting syns jeg. Egoistiske folk er ikke sjarmerende. Er det et problem for deg at jeg velger å spise f.eks gulost og skinke fremfor makrell i tomat når jeg er sammen med andre? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Salka said:

Nå er du vrang. Det finnes tusenvis av andre gode pålegg man kan spise blant andre. Nei, jeg ble ikke oppdratt til å mene at makrell i tomat lukter dritt, men jeg er oppdratt til å ta hensyn til andre og det er en god ting syns jeg. Egoistiske folk er ikke sjarmerende. Er det et problem for deg at jeg velger å spise f.eks gulost og skinke fremfor makrell i tomat når jeg er sammen med andre? 

Nei, man kan spise normal mat med andre mennesker. Her er det du som sliter.

Skrevet

Jeg gir opp. Ta hensyn til andre er tydeligvis negativt i din verden. Promper du blant andre også om du må? Er normalt å prompe også vet du selv om de fleste tar hensyn og ikke gjør det foran andre. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Salka skrev:

Helt seriøst. Man er da ikke egoistisk om man velger å spise makrell i tomat blandt andre? Hva er det for en ting å si/tenke. Man er heller ikke hensynsløs av å spise det sammen med andre. Enkelte folk skal absolutt ta ting for langt. 🙄

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker det, spiser det nesten hver dag jeg. Men jeg spiser som deg bare hjemme. Har egentlig aldri vurdert det som pålegg fordi det ville vært veldig upraktisk og klissete å smøre det på og ta det med seg i en boks. Men jeg vet også at mange reagerer på lukten så jeg kan respektere det. Det finnes forresten en tubeversjon som hadde vært veldig lettanvendelig å ta med seg som niste, denne har jeg prøvd og den lukter ikke like sterkt heller, men den er ikke sælig god da, makrellen er veldig utvatna i den, smaken er tam og konsistensen ekkel. 

Skrevet

Jeg elsker makrell i tomat, sunt og godt, men jeg tar det ikke med i matpakka, av hensyn til de som ikke klarer lukten (og når sant skal sies så får lukten litt mere "umph" etter noen timer i matpakka :P ). 

Gjest Winza
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi deg nå da! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ELSKER masse makrell i tomat på brødskivene mine.  

Men det kommer ann på hva slags merke / produsent det er, ikke alle som smaker like godt... 

Anonymkode: 12278...3ab

• Liker 1
Gjest Winza
Skrevet
5 minutter siden, Salka skrev:

Jeg gir opp. Ta hensyn til andre er tydeligvis negativt i din verden. Promper du blant andre også om du må? Er normalt å prompe også vet du selv om de fleste tar hensyn og ikke gjør det foran andre. 

Folk skal kverulere på alt mulig vettu 🤣

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ELSKER masse makrell i tomat på brødskivene mine.  

Men det kommer ann på hva slags merke / produsent det er, ikke alle som smaker like godt... 

Anonymkode: 12278...3ab

Enig, synes ikke de porsjonspakkene eller de på tube er noe særlig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...