AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Hjemmefra har jeg lært at alt av dagligbrukservise, glass og bestikk skal rulleres på. Ja, jeg har lest at mange på kvinneguiden mener rullering er unødvendig. Går helt fint å få rullert både glass og andre gjenstander i kjøkkenspa og skuffer, men knivene i bestikkskuffen de får jeg ikke lagt i systematisk rekkefølge slik som skjeer og gafler. Mamma hadde knivene fra oppvaskmaskinen stående i et krus på benken inntil alle i skuffen var brukt, da kom krusknivene i skuffen. Nå er det helt tydelig at noen av bestikk knivene er nesten ubrukte og andre er stripete og mye mer brukt. Hvordan løse problemet? Samboer vil ikke ha kniver eller andre ting stående på benken, det samler støv og er uhygenisk. Mamma kommer snart på "huskontroll". Hva gjør dere andre? Anonymkode: 6ab88...8c7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Skrevet 7. juni 2018 Kjøper nytt når det er slitt. Rullerer ikke på en eneste ting på kjøkkenet. Også har ikke mor noe med hvordan du har det. Anonymkode: 45f59...3b8 12
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Mamma kommer snart på "huskontroll". WTF LOL Anonymkode: 5dbd4...a1d 20
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 Å rullere på slike ting har jeg faktisk aldri hørt om før nå... Anonymkode: 92630...84b 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 Vi andre gir faen. Jeg er helt sikker på at jeg ikke kommer til å ligge på dødsleiet og angre på at jeg sleit ut knivene mine i ujevn rekkefølge. Jeg skjønner heller ikke hvordan du sliter ut bestikkkniver? Jeg sjekket min egen skuff nå, jeg har to sett jeg bruker om hverandre, et billig og et dyrere, begge er brukt i snart tjue år, og kunne ikke se noe slitasje av betydning på noen av dem. Anonymkode: e95d1...655 13
stan Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 Vi lever ganske lykkelige liv uten å rullere. Det er første gangen på et halvt hundre år jeg hører om dette. Selv ikke fra min bestemor som var lærer på husmorskolen kjenner jeg til noe slikt. Vi hadde stort sett akkurat nok tallerkener, glass og bestikk slik at det gikk rundt. Vi hadde fire middagstallerkener, de brukte vi i årevis. Nå har jeg arvet dem og vi bruker dem nesten hver dag enda. Men siden vi knuste en i vinter, så har vi tatt i bruk et helt nytt sett😀 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #7 Skrevet 7. juni 2018 Hvilke andre diagnoser har dere i familien? Anonymkode: be115...81b 14
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #8 Skrevet 7. juni 2018 Hvorfor i alle dager skal du ha rullering på kjøkkenutstyr? Det er da bare å kjøpe nytt og bytte ut de delene som evt. blir slitt. Dersom du kjøper noe som produseres i år etter år så vil jo ikke dette være noe problem. Å sette kniver på kjøkkenbenken og ikke tillate bruk av disse før alle knivene har blitt jevnt brukt høres helt hysterisk ut for meg. Og at mammaen din kommer på «huskontroll»?! Wtf?! Moren din har da ingenting med hvordan dere gjør det hos dere. Kommenterer hun noe så er det da bare å svare: «Jammen kjære deg, dersom kjøkkenutstyret blir slitt kan man bytte det ut». Anonymkode: 767e9...b48 5
Gjest boblebrist Skrevet 7. juni 2018 #9 Skrevet 7. juni 2018 Dette er et godt eksempel på ting jeg bare leser om på KG. Mener å huske en ganske underholdende tråd om rullering av middagstallerkener.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #10 Skrevet 7. juni 2018 Dersom det faktisk er mulig å se at noen kniver er mer brukt enn de andre er det ikke verre enn å ta de som er minst slitt en periode. Evt. legge de som er slitt i en plastpose i skuffen til de andre knivene har "tatt dem igjen". Bare sånn for å prøve å finne en praktisk løsning på et oppkonstruert ikke-problem. Og som andre har sagt: Ditt hjem, ditt kjøkken, ditt servise/bestikk. Din mor har ingenting hun skulle sagt her, og det er det lov å si ifra til henne om. Anonymkode: ee35c...710 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #11 Skrevet 7. juni 2018 1 time siden, boblebrist skrev: Dette er et godt eksempel på ting jeg bare leser om på KG. Mener å huske en ganske underholdende tråd om rullering av middagstallerkener. Denne lange tråden om tallerkenrullering? Anonymkode: e8745...c32 1
Gjest Springfjær Skrevet 7. juni 2018 #12 Skrevet 7. juni 2018 Den du en samme som var sint på samboeren fordi han ikke rullerte på tallerknene?
Gjest boblebrist Skrevet 7. juni 2018 #13 Skrevet 7. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Denne lange tråden om tallerkenrullering? Anonymkode: e8745...c32 Fantastisk 😁
Sheltay Retrac Skrevet 7. juni 2018 #14 Skrevet 7. juni 2018 Det er vel bare å plukke de blankeste fra skuffen hver gang du dekker på...? 2
Hactar Skrevet 7. juni 2018 #15 Skrevet 7. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mamma kommer snart på "huskontroll". Det dysfunksjonelle forholdet til din mor er problemet ditt. Ikke at samboeren din vil ikke vil at rene kniver skal ha en fast mellomstasjon på kjøkkenbenken. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #16 Skrevet 7. juni 2018 28 minutter siden, Hactar skrev: Det dysfunksjonelle forholdet til din mor er problemet ditt. Ikke at samboeren din vil ikke vil at rene kniver skal ha en fast mellomstasjon på kjøkkenbenken. En annen ting er at rene ting som får en fast mellomstasjon på kjøkkenbenken ikke nødvendigvis er så rene lenger når de havner i skuffen. Anonymkode: ee35c...710 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #17 Skrevet 7. juni 2018 30 minutter siden, Hactar skrev: Det dysfunksjonelle forholdet til din mor er problemet ditt. Ikke at samboeren din vil ikke vil at rene kniver skal ha en fast mellomstasjon på kjøkkenbenken. Ts og mora fungerer tydeligvis ikke hver for seg heller. Anonymkode: be115...81b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #18 Skrevet 7. juni 2018 Rullere, nja jo, jeg gjør vel det ubevisst, da rekkefølgen tallerkene blir satt inn i oppvaskmaskinen er omvendt av hvordan jeg rydder dem ut å inn i skapet igjen etter vask. Så sånn sett er det en ubevisst automatikk i det her på tallerker og glass, men bestikk, nei, det får da være måte på! Anonymkode: ca8e4...c7e
penny_ Skrevet 7. juni 2018 #19 Skrevet 7. juni 2018 Hvor mange kniver har du egentlig? Høres nesten ut som du har litt for mange. Jeg tar bare en kniv, men jeg bruker opp nesten alle knivene mellom hver vask. Nå har jeg bare 3 kniver igjen.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #20 Skrevet 7. juni 2018 Uff, ts, om du ønsker lage en minneverdig tråd på kg, ikke herm etter andre Anonymkode: 15ed6...c1c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå