Gå til innhold

Sommerferiepakke til barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sommerferien nærmer seg, og vi har ingen spesielle planer. I slutten av juli skal vi to uker på bilferie - en voksen + to barn.

Jeg har alltid vokst opp med å få noe dill eller dall jeg kan bruke ila sommerferien - husker mamma laget en «bilpakke» vi fikk da vi kjørte langt og besøkte familie i Sverige.

Kunne tenke meg å gjøre det samme med mine egne - noen forslag? 😄 eller noen som gjør det samme? Har en fireåring og en andreklassing. Tenkte bl.a kjøpe et brettspill til andreklassingen. Ting til stranden? Bøker?

Anonymkode: 8d617...6d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gode minner fra bilferie på åttitallet. Noe som gjorde bilferien spennende, var noen blader/oppgavehefter fra bensinstasjoner, lurer på om det var Shell. Myntet på barn som satt i bil. Man måtte samle stempel (?) på ulike shell-stasjoner, og når man hadde et visst antall fikk man gratis is. Mener det var andre premier også, men på åttitallet var vi ikke så godt vant :)Det var også andre oppgaver man måtte løse mens man satt i bil, så dette heftet gjorde bilturene mer interessante. Kanskje det finnes noe lignende i dag?

Ellers høres det veldig bra ut med en sommerferiepakke. Bøker, badering, uteleker (kubb, bacminton, crocket-sett el.l.), drage har vært en stor hit blant våre barn når vi er på ferie (men vi drar ofte til steder med mye vind, som Skottland og Irland). Tegnebøker og fargestifter er lurt, f.eks. hvis man er ute og spiser, eller andre steder det kan bli litt venting. Vi har alltid med tegnesaker i veska på ferie. På Tiger (TGR?) har de artige oppgavebøker/tegnebøker. Mye annet billig småtteri til ferien der også (leker etc)

Anonymkode: 1e8eb...e14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Donald blad, kryssord eller aktivitetshefte for barn, sånn blå liten kjekspose, skrivesaker, frisbee, noen småting fra Nille eller TGR, eventuelt en billig caps? :) Kunne kanskje vært gøy med et kart dersom dere skal på biltur?

Anonymkode: 2c024...d58

Gjest Trynefaktor
Skrevet

Mye morsomt på tgr. Vi kjøper inn litt uteleker,nytt kritt,hoppestrikk,tegnebøker o.l til sommerferien. Lego fikk de også litt av da de var rundt 4-5 år. 

De store barna blir glad for en ny bok hver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...