Gå til innhold

Forsover seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har plutselig begynt å forsove seg daglig... i dag våknet han 40 min etter at han skulle vært på jobb og det er nesten 1 time reise til jobb... Han har masse alarmer og 2 bråke alarmer. Han hører ingen av de.. det gjør heller ikke jeg lengre pga den slumrer daglig! Datteren vår på få måneder våkner ikke lengre da heller... hun har også blitt vant til lyden. Han legges seg til normal tid også..

Er det noen som har tips på hva vi  (han) kan gjøre? 

Anonymkode: e38ce...32b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutte å sitte oppe om natten

Anonymkode: b46c2...887

• Liker 7
Skrevet

Bytt alarmtone til en dere ikke er vandt med, legg mobilen på en kommode eller noe i soverommet så man fysisk må stå opp for å skru den av. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en vekkerklokke som jeg aldri våknet til lengre, forsov meg mange ganger, så jeg skiftet til en vekkerklokke med annerledes og kraftigere lyd. Det hjalp.

Anonymkode: aa054...e39

AnonymBruker
Skrevet

1. Legge seg tidligere

2. Få seg vekkeklokke som står på andre siden av rommet med helt annen lyd

Anonymkode: 91975...472

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden dette er et problem som har oppstått plutselig hos en person som legger seg til normal tid, og dermed burde få nok søvn, kunne det vært lurt med en tur til legen.

Anonymkode: e6ba4...455

• Liker 7
Skrevet

Hvis problemet er at han skrur av og slumrer må alarmen være et sted han fysisk må ut av sengen for å slå dem av. 

Hvis problemet er at de ringer og ringer uten at han hører dem, og han plutselig har mye større søvnbehov, er kanskje en tur til legen på sin plass. Vet ikke om babyen er urolig så det blir mindre sammenhengende søvn? 

Ville først prøvd alarm med ny lyd på et sted han faktisk må ut av senga for å skru den av. Er lyden ny våkner kanskje du også og kan bruke 20 sekunder på å få med deg at han går ut døra istedenfor å legge seg igjen. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min har plutselig begynt å forsove seg daglig... i dag våknet han 40 min etter at han skulle vært på jobb og det er nesten 1 time reise til jobb... Han har masse alarmer og 2 bråke alarmer. Han hører ingen av de.. det gjør heller ikke jeg lengre pga den slumrer daglig! Datteren vår på få måneder våkner ikke lengre da heller... hun har også blitt vant til lyden. Han legges seg til normal tid også..

Er det noen som har tips på hva vi  (han) kan gjøre? 

Sett alarmen et sted der han må stå opp for å slå den av. 

Hvis han er vant med den nye lyden så må han bytte til en annen lyd. 

Om han våkner sent så antyder det jo at han legger seg for sent. Noen har behov for mer søvn enn andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Bytt lyd på vekkeklokken. Jeg ville også fått han til å ta seg en tur til legen hvis han plutselig er mer trøtt og sliten. Det kan være noe med vitaminnivåer eller stoffskifte. 

Anonymkode: e87c2...866

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når legger han seg?  

Anonymkode: 35d52...535

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 7.6.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Når legger han seg?  

Anonymkode: 35d52...535

22-23

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

22-23

Har det bedret seg?

AnonymBruker
Skrevet
På 7.6.2018 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Siden dette er et problem som har oppstått plutselig hos en person som legger seg til normal tid, og dermed burde få nok søvn, kunne det vært lurt med en tur til legen.

Hva er det med dere som roper "lege" hver gang ting ikke går fullstendig etter boka. Hva skal legen gjøre her? Ta masse bortkastede prøver for så å fortelle mannen at dette må han løse selv.

Anonymkode: c4b6f...f0d

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å sove over høylytte alarmer. Det er på tide å sjekke hørselen.

Anonymkode: 5261d...a97

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problemet. Han må legge seg tidligere og endre alarmene. 

Anonymkode: 9cd0a...c66

AnonymBruker
Skrevet

Det har gitt seg 😊

Gjest Kritt
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har gitt seg 😊

Så fint, men sånn over natten? Fortell! 

AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2018 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Hva er det med dere som roper "lege" hver gang ting ikke går fullstendig etter boka. Hva skal legen gjøre her? Ta masse bortkastede prøver for så å fortelle mannen at dette må han løse selv.

Anonymkode: c4b6f...f0d

Jeg roper ikke lege veldig ofte, men når en person plutselig får en så stor endring i søvnbehovet sitt, uten at det finnes en åpenbar grunn til det, så kan det være pga sykdom. Nå forteller jo Hi at det i dette tilfelle har gått over. Da ville det gått som du skisserer, legen hadde tatt prøver uten å finne noe. Du kan gjerne da kalle de prøvene unødvendige, jeg ville sett på dem som nødvendige for å utelukke sykdom og mangeltilstander. Saken er at før man har tatt nødvendige prøver vet man ikke om det ligger noe bak. Det hadde jo vært synd om det faktisk lå noe bak som man kunne behandle, som man ikke oppdaget fordi man var redd for å belaste legen med "unødvendige" prøver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...