AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Jeg lurer på om det er vanlig å få 3 uker ferie når man er i arbeidspraksis via NAV eller om man må rekne med å jobbe hele sommeren? Jeg har nettopp avsluttet siste arbeidspraksis som jeg hadde og skal mest sannsynlig starte i en ny i juli. Kan jeg spørre NAV om fri eller er det best å bare jobbe? Anonymkode: 2f963...c3b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Skrevet 7. juni 2018 Jeg har forresten ett spørsmål til. Er det slik at man fortsatt får utbetalt AAP de ukene man har ferie, eller er det slik at man ikke får noe de ukene man har fri? Anonymkode: 2f963...c3b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 Du må søke om fri, får du godkjent søknaden får du betalt mens du har fri. Får du avslag kan du fortsatt ta fri, men da får du ikke betalt. Mulig det er annerledes når man er i praksis... Anonymkode: f0b4a...aa2 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 NAV bruker å avvikle tiltak i juli. Dette er for å hindre at de som er i tiltak blir brukt som "ferievikarer" uten lønn. Anonymkode: 2c751...1ba 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 Fri flere uker på juni, og så skal du ha ferie juli/ august? Ta ferien nå mens du er uten tiltak. Anonymkode: a409d...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fri flere uker på juni, og så skal du ha ferie juli/ august? Ta ferien nå mens du er uten tiltak. Anonymkode: a409d...5a8 Det er ikke opp til henne å bestemme, hun må nok pent gjøre som NAV sier. Og hvis NAV sier "fellesferie" i juli, er det det hun må forholde seg til. Anonymkode: 2c751...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #7 Skrevet 7. juni 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forresten ett spørsmål til. Er det slik at man fortsatt får utbetalt AAP de ukene man har ferie, eller er det slik at man ikke får noe de ukene man har fri? Anonymkode: 2f963...c3b Hvis NAV bestemmer at du skal ha ferie, eller du får godkjent ferie, får du utbetalt AAP som vanlig. Anonymkode: 2c751...1ba
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #8 Skrevet 7. juni 2018 I tiltaket AFT får man ikke AAP de dagene man har ferie. Ferie må også søkes om til nav. Anonymkode: 1853f...87c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #9 Skrevet 7. juni 2018 Dersom bedriften du har praksis hos har sommerstengt får du derimot fri med AAP men må da følge aktivitetene tiltaksbedriften arrangerer. Anonymkode: 1853f...87c
Gjest O.G. Skrevet 7. juni 2018 #10 Skrevet 7. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om det er vanlig å få 3 uker ferie når man er i arbeidspraksis via NAV eller om man må rekne med å jobbe hele sommeren? Jeg har nettopp avsluttet siste arbeidspraksis som jeg hadde og skal mest sannsynlig starte i en ny i juli. Kan jeg spørre NAV om fri eller er det best å bare jobbe? Anonymkode: 2f963...c3b Skal du ikke begynne å motsi deg å bli sent fra den ene praksisplassen etter den andre?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #11 Skrevet 7. juni 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: NAV bruker å avvikle tiltak i juli. Dette er for å hindre at de som er i tiltak blir brukt som "ferievikarer" uten lønn. Anonymkode: 2c751...1ba Når starter de igjen? Anonymkode: 2176a...3dc
Gjest O.G. Skrevet 8. juni 2018 #12 Skrevet 8. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Når starter de igjen? Anonymkode: 2176a...3dc Hvorfor vil du så gjerne i praksis?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #13 Skrevet 8. juni 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Når starter de igjen? Anonymkode: 2176a...3dc Det varierer litt. Fra NAVs side er det greit å begynne igjen første uken i august, mens noen arbeidsgivere velger å vente til ferieavviklingen er unnagjort. Det å vente til ferieavviklingen er over er spesielt vanlig hvis det er en ny praksis. Mange arbeidsgivere har minimumsbemanning i ferietiden, eller også mange ferievikarer, og velger å ikke sette inn ekstra ressurser på opplæring i denne perioden. Anonymkode: 2c751...1ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå