Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Samboeren og jeg har gjort det slutt. Vi er gode venner og samarbeider godt (har ikke så mye valg siden vi er foreldre til ei lita jente). Saken er at vi skal flytte til sommeren (i hver vår leilighet)grunnet jobbsituasjon, men frem til da ser det ut til at vi kommer til å fortsette å bo sammen (2-3 mnd), først og fremst pga økonomi. Hva synes dere om dette? Jeg synes det går ganske greit, men er redd for at grensene for forholdet vårt blir veldig uklare. Men på den annen side, det er mest praktisk, og det er koselig for jenta vår. (vi krangler ikke eller noe sånt) Har noen her opplevd noe lignende? Blir glad for synspunkter på dette...
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 Ikke verdens mest dyptgående svar, men som du selv sier - så synes jeg en slik 'ordning' høres helt greit ut. Enhver skulle kunne forstå at hus og hjem ikke alltid lar seg deles på en time. Uklare grenser er en annen ting. Den største 'faren' dersom man kan tolke det slik, vil kansje være (dersom man så absolutt burde være adskillt) at man i løpet av en slik periode glemmer den opprinnelige 'planen' og at problemene først kommer senere igjen. Altså at man fortsetter forholdet da et brudd aldri er noe man egentlig ønsker, og at disse 2-3 mnd derfor - uansett hvor fine de kan vise seg å bli, ikke nødvendigvis er representative for hva som har vært, eller hva som vil kunne komme til å bli i ettertid.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 Jeg synes det er imponerende hvis dere klarer å leve som siviliserte mennesker i 3 mnd. etter samlivsbrudd. Det står det jammen respekt av. I det virkelige liv er det nå engang sånn at man vanligvis ikke har en leilighet stand-by så man bare kan pakke kofferten og dra. Det er nok bare på film Ønsker deg lykke til.
Fakse Skrevet 1. mars 2005 #4 Skrevet 1. mars 2005 Jeg har prøvd noe liknende, og det kan fungere men fallgruvene er mange. Det viktigste er å være enig om klare regler for hvordan man gjør ting. F.eks kan det være greit og bli enige om at man legger nye forhold på is til etter at man har flyttet fra hverandre. Andre potensielle konflikter bør også løses på forhånd. Har dere mulighet til å ha separat soverom er nok det det beste, ellers kan grensene fort bli uklare.
Gjest trissie Skrevet 1. mars 2005 #5 Skrevet 1. mars 2005 Hvilke grenser er du redd for? Hva er årsaken til oppbruddet? Litt nysgjerrig før jeg svarer :-)
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #6 Skrevet 1. mars 2005 Mange fortsetter å holde sammen et helt liv, kun pga økonomi, så noen måneder, der et bruddtidspunkt er klart fastsatt, kan da ikke gjøre noe?
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #7 Skrevet 1. mars 2005 Jeg bodde sammen med min X i 1,5 år etter at det ble slutt mellom oss. Vi beholdt vennskapet og det fungerte fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå