AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Hei, jeg startet på studiene rett etter vgs, rett og slett fordi jeg ikke hadde jobb og dermed følte jeg ikke kunne ta friår. Etter ett år på NTNU, har jeg nå fått jobb i hjembygda, en time unna campus. Jeg har tenkt mye på permisjon, men klarer seriøst ikke å bestemme meg. Til høsten skal jeg ta et breddeår i et nytt fag(om jeg velger å fortsette rett på studiene), og kommer da også til å flytte på hybel nærme campus. Det har også kommet så mange fine hybelmuligheter, og vennene mine kommer også til å flytte i samme område. Men jeg har nettopp fått meg jobb, som jeg har kjempet mye for, og jeg trenger virkelig pengene, tillegg til at jeg er ganske lei teori og lesning. Likevel vet jeg ikke om det er dumt med permisjon etter bare ETT år? Har noen erfaring? Hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg trenger alle meninger og tanker, for det er 50/50 hos meg. Anonymkode: 33b45...989
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Ikke akkurat noe særlig til hjelp, men er du sikker på at du kan ta permisjon etter bare ett år? Jeg vet at på mitt studie kan man ikke ta permisjon før etter to år. Anonymkode: 62764...1be 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke akkurat noe særlig til hjelp, men er du sikker på at du kan ta permisjon etter bare ett år? Jeg vet at på mitt studie kan man ikke ta permisjon før etter to år. Anonymkode: 62764...1be Ja, på NTNU kan man ta permisjon uten å oppgi grunn dersom man har fullført minst 30 studiepoeng, noe jeg gjorde forrige semester! Anonymkode: 33b45...989
Skogkløver Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Du bør tenke på at det er fryktelig vanskelig å komme inn andre året i en ny klasse. Alle de du nå kjenner vil være på året over deg. Det kan være tøft å skulle komme inn i en allerede etablert gjeng. Det kan fort bli ensomt å ikke ha noen. Hilsen hun som tok 1 år permisjon i forbindelse med fødsel jeg kom tilbake 3 året. Da var alle de jeg kjente og hadde samarbeidet med ferdig eller gått videre med master. Studier blir så mye lettere og kjekkere med et godt nettverk 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, på NTNU kan man ta permisjon uten å oppgi grunn dersom man har fullført minst 30 studiepoeng, noe jeg gjorde forrige semester! Anonymkode: 33b45...989 Okej, da er du i alle fall sikret det. For min del hadde det ikke vært aktuelt å ta permisjon for å jobbe. Jobbe kan jeg gjøre i sommerferiene og etter jeg er ferdig utdannet. Anonymkode: 62764...1be 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 Akkurat nå, Skogkløver skrev: Du bør tenke på at det er fryktelig vanskelig å komme inn andre året i en ny klasse. Alle de du nå kjenner vil være på året over deg. Det kan være tøft å skulle komme inn i en allerede etablert gjeng. Det kan fort bli ensomt å ikke ha noen. Hilsen hun som tok 1 år permisjon i forbindelse med fødsel jeg kom tilbake 3 året. Da var alle de jeg kjente og hadde samarbeidet med ferdig eller gått videre med master. Studier blir så mye lettere og kjekkere med et godt nettverk Hei! Dersom jeg tar permisjon så kommer jeg i klasse med nye folk uansett, siden jeg skal ta ett nytt fag i breddeåret. De jeg kjenner skal ikke fortsette på studiet, siden de har årsstudium og ikke bachelor som meg. Så jeg ser ikke på det som noe problem! Anonymkode: 33b45...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå