Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke vise denne siden av meg da jeg nærmer meg 30 og føler dette blir sett på som teit av mange. Mange er jo så spøkete av seg. Ikke noe galt i det, men jeg er litt mer dyp av meg. Jeg liker quotes som kanskje kan virke litt fjerne for enkelte, men jeg er LITT spirituell. 
Det er bare at det er en mann jeg sliter med å glemme. Vi har ikke rota, og for å ikke få innlegget til og handle om det, så ble det enkelt og greit ikke oss (denne gangen). Men når jeg sender et bilde på story, så sender han ett rett etterpå som er tilnærmet likt. Sender jeg bilde av en solnedgang, har plutselig han gjort det samme. En sjelden gang i blandt skriver jeg. 
Han kan sende en del tekster i tillegg, og det virker som vi tenker veldig likt. 
Men tenker dere noe spesielt om poeter? mer dyp tenkende mennesker? eller fortrekkere dere de som alltid er morsomme?

Anonymkode: 36273...01d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poeter er da ingen homogen gruppe. Les poesi, gå på opplesninger og erfar mangdfold. (Host: Jan Erik Wold.)

Anonymkode: 2ef64...888

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tør du ikke? Mitt inntrykk er at veldig mange har en sånn side, men få tør å snakke om det i frykt for at det er teit, så når noen først tør å snakke om det blir mange lettet fordi de endelig kan være seg selv og snakke om det. Det er ikke teit men en vanlig del av utviklingen som menneske med alderen og erfaringer føler jeg. Det var kanskje teit når vi var 18 og det bare var gutter og konserter i hodet men så vokser man opp til litt dypere meninger i livet :)
Jeg foretrekker sånne personer og er på din alder.

Anonymkode: 42296...204

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tør du ikke? Mitt inntrykk er at veldig mange har en sånn side, men få tør å snakke om det i frykt for at det er teit, så når noen først tør å snakke om det blir mange lettet fordi de endelig kan være seg selv og snakke om det. Det er ikke teit men en vanlig del av utviklingen som menneske med alderen og erfaringer føler jeg. Det var kanskje teit når vi var 18 og det bare var gutter og konserter i hodet men så vokser man opp til litt dypere meninger i livet :)
Jeg foretrekker sånne personer og er på din alder.

Man kan jo se på svarene her inne og. Hvis man er en smule spirituell, altså tror på Gud, tror at vi har flere liv, tror på den alternative verden, tror at vi er ment for noen (at det ikke er tilfeldig at vi treffer den vi treffer i kjærligheten), at vi kan be for ting osv. Nå tror ikke jeg på ALT slik altså, så det er sagt. Men da kommenterer jo folk at "dette er typisk for folk med lav utdannelse" "bare navere tenker slik" "vi er i 2018 og bør skjønne at det er ingen mening med noen ting!" For meg er det greit at folk har sitt syn på livet, tror de ikke at det er noen mening så er det ikke vits i å overbevise dem, fordi jeg erfarer jo selv at troen sitter veldig dypt i oss. Jeg er agnostiker, som det vel kalles. Jeg tror på noe, men er ikke religiøs. Jeg får det bare ikke til og stemme at det ikke er noen som helst mening med ting.

AnonymBruker
Skrevet

Poeter er sære mennesker. Var sammen med en (har gitt ut flere diktsamlinger. Aldri igjen. Ingen bakkekontakt der.

Men det du beskriver, er ikke poetisk. Sende bilder og quotes? Nei, ikke poetisk. 

Anonymkode: 8fd3e...8e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poeter er sære mennesker. Var sammen med en (har gitt ut flere diktsamlinger. Aldri igjen. Ingen bakkekontakt der.

Men det du beskriver, er ikke poetisk. Sende bilder og quotes? Nei, ikke poetisk. 

Anonymkode: 8fd3e...8e5

Hvordan er en person med bakkekontakt for deg?
Hvis du uten denne bakkekontakten møtes så er det vel bra. Nå mener jeg ikke slike som tror de kan fly og sånn altså , haha, ikke så fjern. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo se på svarene her inne og. Hvis man er en smule spirituell, altså tror på Gud, tror at vi har flere liv, tror på den alternative verden, tror at vi er ment for noen (at det ikke er tilfeldig at vi treffer den vi treffer i kjærligheten), at vi kan be for ting osv. Nå tror ikke jeg på ALT slik altså, så det er sagt. Men da kommenterer jo folk at "dette er typisk for folk med lav utdannelse" "bare navere tenker slik" "vi er i 2018 og bør skjønne at det er ingen mening med noen ting!" For meg er det greit at folk har sitt syn på livet, tror de ikke at det er noen mening så er det ikke vits i å overbevise dem, fordi jeg erfarer jo selv at troen sitter veldig dypt i oss. Jeg er agnostiker, som det vel kalles. Jeg tror på noe, men er ikke religiøs. Jeg får det bare ikke til og stemme at det ikke er noen som helst mening med ting.

Du skal ikke tro at knippet med brukere på KG representerer majoriteten av vanlig folk. Mennene her inne beviser jo daglig at de er så langt fra normale menn det kan få blitt!

Jeg kjenner folk som til og med tror at Bush er en reptil, og jeg har aldri hørt noen si at "bare navere tenker slik" eller at troende må skjønne at det ikke er noen mening med noenting. Faktisk mener flertallet av selv helt vanlige folk jeg møter og lufter spirituelle emner for at det "må" jo være en mening med dette her.

Men duvet, på internett liker folk å hate, det er mange personer som har gravd seg ned i depresjon, bitterhet, dataspill og har veldig lite mellommenneskelig erfaring. Ser heller på en serie enn å åpne en bok fordi de fortsatt i voksen alder hater på bøker fordi de hatet skolen og derfor bare sitter inne fremdeles uten noe utvided livserfaring eller åndelig vekst. Ja nå generaliserer jeg fælt, men det er faktisk litt sånn....

Oppsøk andre miljøer, og tørre å åpne deg selv i helt normale miljøer så skal du se at flere enn du tror også er intro de her emnene :) Det er en menneskelig del av livet å bli en liten småfilosof så det er ikke så rent få av oss som du tror :)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Detre var veldig rotete.

Tror du at ateister mener at det ikke er noen som helst mening med ting? Det er vel litt misforstått, kanskje. Uten en gud bak det hele blir verden logisk og meningsfylt. Å forsøke å få verden til å henge sammen med en gud, gjør det veldig vanskelig å se en logikk og mening med det (f eks det ondes problem).

Å være spirituell høres jo spennende ut, men for mange er det overtro. De overtroiske har ofte ikke tenkt gjennom troen sin, og blander krystaller og spiritisme og tarot og hva det måtte være i en salig røre. Det er helt lov det altså, og det kan være fine folk.

Men man trenger ikke være overtroisk eller religiøs for å tenke dype tanker. Det er kanskje heller sånn i blant at de mer new age-inspirerte ikke tenker så mye, men tar til seg andres påstander litt ukritisk. Hadde de virkelig tenkt gjennom det ordentlig, ville de sett de logiske bristene og at deres ulike "troer" ikke henger ihop.

Anonymkode: 6bcab...634

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Detre var veldig rotete.

Tror du at ateister mener at det ikke er noen som helst mening med ting? Det er vel litt misforstått, kanskje. Uten en gud bak det hele blir verden logisk og meningsfylt. Å forsøke å få verden til å henge sammen med en gud, gjør det veldig vanskelig å se en logikk og mening med det (f eks det ondes problem).

Å være spirituell høres jo spennende ut, men for mange er det overtro. De overtroiske har ofte ikke tenkt gjennom troen sin, og blander krystaller og spiritisme og tarot og hva det måtte være i en salig røre. Det er helt lov det altså, og det kan være fine folk.

Men man trenger ikke være overtroisk eller religiøs for å tenke dype tanker. Det er kanskje heller sånn i blant at de mer new age-inspirerte ikke tenker så mye, men tar til seg andres påstander litt ukritisk. Hadde de virkelig tenkt gjennom det ordentlig, ville de sett de logiske bristene og at deres ulike "troer" ikke henger ihop.

Anonymkode: 6bcab...634

Krystaller og tarot er jeg skeptisk til. Når det kommer til Gud vet jeg ikke. Jeg klarer ikke og tro på den guden som er i bibelen/koranen, men at det kanskje er noe. 

Skrevet

Man kan fint være ateist uten å hakke på spirituelle, til og med være åpen for å lytte og diskutere. Men det er ingen vits i å diskutere med folk som ler av deg eller er nedlatende. Fortsett å være den du er, ts, det kommer alltid noen rekende det er verdt å ta vare på til slutt. Ikke skap deg for å bli likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...