Gå til innhold

Umoralsk/slemt å stenge noen ute fra livet ditt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis personen ikke akkurat har gjort deg noe vondt, men vedkommende gir deg en energi som du ikke synes er bra likevel. Vedkommende vil være din venn, men vil det litt for mye. Blir fornærmet om du ikke inviterer henne med ut, når andre har vært på besøk hos meg og hun blir sur fordi hun ikke ble invitert, løper bort til deg så fort hun får øye på deg.......
Jeg stenger henne ikke ute på den måten at jeg baksnakker og prøver å få alle mot henne. Jeg later som ingenting. men jeg orker henne ikke!!! Hun oppfører seg jo som om hun har krav på meg, eller er forelska. men jeg vet at hun er ikke lesbisk. 

Så, er det slemt å stenge noen ute av livet sitt enkelt og greit fordi du ikke orker dem?

Anonymkode: 41cf0...ca9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess

Nei. Man velger hvem man vil tilbringe tid med. Det der hørtes kvelende ut og jeg hadde skygget banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er stygt i den forstand at du avviser noen uten å snakke skikkelig med dem. 

Det er en person som åpenlyst har høye tanker om deg, som liker deg og setter stor pris på deg. Du føler ikke det samme. Det er helt greit, selvfølgelig. Hvordan du avviser henne, er dog en annen sak.

Har du selv likt noen veldig godt og de har "ghosta" deg eller "fadet" deg ut? det er jo praktisk talt det du gjør nå. Du later som ingenting (unngår elefanten i rommet) så hun tror alt er greit, men i praksis fryser du henne ut. 

Snakk med henne.

Neste gang hun blir sur fordi hun ikke var invitert så sier du som sant er; "disse er venner av meg jeg føler jeg har endel til felles med. Jeg synes du er ei veldig grei og real jente, men jeg opplever kanskje at vi har litt ulik energi eller interesser. Jeg må kunne bestemme selv hvem jeg vil være sammen med, uten at du kan forvente at jeg skal invitere deg. Jeg er ikke uvenn, men jeg ønsker heller ikke å være en nære venn". 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger hvem du vil ha i livet ditt. Men det kan likevel være umoralsk/slemt, i den forstand at hun lurer på hvorfor du ikke tar kontakt/svarer/finner på noe lenger, at hun kan bli bekymret for om det er hun som har gjort noe gale, ikke forstå hvorfor du plutselig ikke vil ha kontakt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal følge din indre stemme her. Ikke noe galt i det. Skal en ta så fryktelig mange hensyn for å ikke såre dette mennesket, så kommer en seg aldri løs. Må du så må du, ts. 

Anonymkode: 1241c...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Luckiness skrev:

Du velger hvem du vil ha i livet ditt. Men det kan likevel være umoralsk/slemt, i den forstand at hun lurer på hvorfor du ikke tar kontakt/svarer/finner på noe lenger, at hun kan bli bekymret for om det er hun som har gjort noe gale, ikke forstå hvorfor du plutselig ikke vil ha kontakt. 

vi har aldri hatt skikkelig kontakt. Hun kom nylig inn i livet via en felles bekjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

vi har aldri hatt skikkelig kontakt. Hun kom nylig inn i livet via en felles bekjent. 

Er det slik at det alltid har vært hun som har tatt kontakt? Eller har du tatt kontakt og? Hvem har gjort det mest? Har du alltid svart med en gang, funnet på noe de gangene hun/du har spurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Luckiness skrev:

Er det slik at det alltid har vært hun som har tatt kontakt? Eller har du tatt kontakt og? Hvem har gjort det mest? Har du alltid svart med en gang, funnet på noe de gangene hun/du har spurt?

vi traff hverandre på fest hos felles bekjent. Vi begynte og prate, som jeg gjør med mange. Hun ville adde meg på facebook, så jeg ga henne den. Nå har hun kommet bort til meg når hun har sett meg, da er jeg hyggelig, men hun nærmer seg gjerne fort og brutalt....altså, jeg kan skvette 😛 Det er ikke så mye skriving, men det har bare vært henne. 
Jeg tar henne ofte i å stirre på meg når vi befinner oss i nærheten av hverandre. Altså, slik ser man.. med sidesyn, eller at jeg evt snur meg fort i hennes retning. Da sitter øynene hennes på meg, hele tiden. Jeg blir så dårlig..som noen skriver, hun kveler meg. I tillegg liker jeg ikke helt mange av vennene hennes. De går for å være ganske ustabile/ha masse problemer. Tror det er en del rus inni bildet og, så de ødelegger jo psyken sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi traff hverandre på fest hos felles bekjent. Vi begynte og prate, som jeg gjør med mange. Hun ville adde meg på facebook, så jeg ga henne den. Nå har hun kommet bort til meg når hun har sett meg, da er jeg hyggelig, men hun nærmer seg gjerne fort og brutalt....altså, jeg kan skvette 😛 Det er ikke så mye skriving, men det har bare vært henne. 
Jeg tar henne ofte i å stirre på meg når vi befinner oss i nærheten av hverandre. Altså, slik ser man.. med sidesyn, eller at jeg evt snur meg fort i hennes retning. Da sitter øynene hennes på meg, hele tiden. Jeg blir så dårlig..som noen skriver, hun kveler meg. I tillegg liker jeg ikke helt mange av vennene hennes. De går for å være ganske ustabile/ha masse problemer. Tror det er en del rus inni bildet og, så de ødelegger jo psyken sin. 

Slik jeg forstår det så er det hun som oppsøker det, du er høflig og hyggelig når hun først oppsøker deg, men det er aldri du som tar initiativet. Altså jeg tenker du dermed kan avvente med å svare når hun sender mld om noe, hvertfall ikke svare med en gang. Tilfeldigvis svare at du er opptatt, ikke har mulighet for å finne på noe osv. Du kan også ta en "hvit løgn" og si at du har mange planer fremover e.l. og dermed blir mye opptatt. Da vet hun hva hun kan forvente seg av svar om hun vil finne på noe. Kanskje det automatisk dabber litt av da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kan ikke folk bare si rett ut at de ikke ønsker kontakt utover vanlig hei og ha det?

Er det rart mange sliter med å forstå hvorfor andre ghoster og det fordi de som ghoster er feige?

Anonymkode: 10016...d24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke folk bare si rett ut at de ikke ønsker kontakt utover vanlig hei og ha det?

Er det rart mange sliter med å forstå hvorfor andre ghoster og det fordi de som ghoster er feige?

Anonymkode: 10016...d24

Det er ikke noe hyggelig å slenge ut av seg "jeg ønsker ikke noe kontakt med deg". Det blir jo nesten stygt, og gir henne grunner til å ta hevn. Hun er ustabil nok til at jeg ikke vet hva hun kan finne på. Hun er ikke lesbisk og ikke forelska i meg, men hun føles likevel som en person som er stupforelska i meg og stalker meg! Det er den følelsen hun gir meg..denne kvelende, overvåkende og litt manipulerende følelsen. Vi har felles bekjente, og jeg snakker ikke stygt om henne til de, for man VET jo aldri 100% hva de kan si til henne. Bortsett fra hun ene som jeg stoler på har jeg nevnt litt til , og hun skjønner meg, for denne dama er temmelig spesiell. Jeg vet ikke om hun går på noe medisiner, bruker noe ulovlig eller hva det enn er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Det er ikke alle man klaffer med. Sånn er det bare. Hadde det vært noen du kjente godt eller hadde kjent lenge, ville jeg sagt det var slemt. Men når det er en ny person, så må man kunne velge hvor mye man ønsker å slippe dem inn. Så lenge man er høflig og hyggelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...