AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Vi har en gutt som fyller 6 år noen dager før skolestart nå i august. Vi syns det er naturlig å invitere guttene i klassen, og dermed ta feiringen litt på etterskudd. Er det for tidlig å ta feiringen allerede første helgen etter skolestart? I så fall må man jo dele ut invitasjonene 1.skoledag, og med veldig kort svarfrist, og det er kanskje litt rart? (Vi får ikke vite klasse før 1.skoledag). Samtidig er det litt kjedelig å vente flere uker med å feire. Noen som har innspill her? :) Anonymkode: 3bc9a...368
Gjest mimoe Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Min fyller 30 juli og vi har alltid feira med klassen et par uker etter skolestart. 1 uka blir litt for tidlig, greit å komme igang litt først 🙂
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Vår er født 19 august og vi hadde samme tanker da han begynte i 1. Klasse. Endte med at vi feiret bursdag ca 1 mnd senere pga flere som hadde bursdag rundt skolestart, og var raske med å dele ut. De andre årene har jeg vært rask selv Anonymkode: 19af1...eb6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Vi tok feiringen i uke 38 det første året og de andre årene så tok vi feiringen første eller andre helgen etter skolestart. Ja, det er kjedelig å vente så lenge med å feire bursdagen, men det er fint at de kommer litt i gang og blir litt kjent. For oss så føltes det unaturlig å ha et selskap når ungene bare har kjent hverandre i et par dager, kjent omgivelsene sine et par dager og omgivelsene sine et par dager. Vi har ikke samme problemet som nevnt over her. Det er to andre som har bursdag i løpet av august, september og oktober så vi har ikke hatt noen behov for å være raskt ute med invitasjonene. Anonymkode: 06f2f...a2e
solmåneogstjerner Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 Bursdagsfest i slutten av august! Da kan du levere invitasjoner noen dager etter at skolen er begynt. Det er jo faktisk en kjempefin måte å bli kjent, både barna og de voksne 😊 1
Arkana Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 (endret) Jeg ville ikke hatt første uken, heller ventet minst to-tre uker. Ja, det er sikkert en fin måte å bli kjent på, men samtidig er det nok en god del barn som ville satt pris på å bli bittelitt varm i trøya før første bursdagsfeiring også. Jeg kan ikke skjønne at det er kjedelig å vente med å feire bursdager, det må alle som har bursdag i feriene. Det er ingen som lider noen nød av å vente, en fest er alltid gøy og det er ingen konkurranse om å være først ute heller. Endret 7. juni 2018 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #7 Skrevet 7. juni 2018 Min gutt har bursdag i begynnelsen av august, og vi hadde selskap i begynnelsen av september. Da hadde de gått på skolen i 2 uker. Til og med det ble litt stress, for jeg måtte mase etter klasseliste, og det endte med at jeg måtte gå rundt i klasserommet og skrive av navnene fra pultene, også klarte jeg å overse et navn i farten. (Læreren oppdaget det heldigvis før de ble delt ut og ringte meg og fikk oppklart det.) Men det å feire en mnd på etterskudd var null problem for gutten min. Hadde noe å glede seg til da. Men han er vant til det, for i bhg også måtte vi jo vente til de andre kom hjem fra ferie. Også pleier vi å ha familieselskap på selve dagen. Anonymkode: 55324...01a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #8 Skrevet 7. juni 2018 Ikke rart, send en "save the date"-epost uken før skolestart, og invitasjon første dag. Det er stas og en fin strat på året for alle. Anonymkode: d3956...26f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #9 Skrevet 7. juni 2018 Har en som er født i begynnelsen av august, og vi har alltid feiret på dagen eller helga før eller etter. Har aldri ventet til skolestart. Det året han fylte 6 inviterte vi venner fra barnehagen, mange av dem skulle gå i samme klasse. Anonymkode: 679a9...8ff
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #10 Skrevet 7. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart, send en "save the date"-epost uken før skolestart, og invitasjon første dag. Det er stas og en fin strat på året for alle. Anonymkode: d3956...26f Sorry, så ikke den "får ikke vite klasse". Det vil nok uansett bli tatt godt i mot med en invitasjon første helgen. Ha navnelapper til barna i selskapet, og program, de kjenner jo hverandre ikke. Dere får foreldrepoeng for den der, alle syns det er litt unaturlig og rart å be med hjem osv i starten, man kjenner jo verken barn eller foreldre. Fin måte å få hilst på de fleste på! Anonymkode: d3956...26f 1
mimmis25 Skrevet 7. juni 2018 #11 Skrevet 7. juni 2018 Det tenker jeg bare er en super anledning for barna å bli kjent med hverandre. Hadde kanskje drøyet to uker etter skolestart. 1
Ulrikke Skrevet 7. juni 2018 #12 Skrevet 7. juni 2018 Hadde ventet og hatt med gutta i klassen/på trinnet hva dere nå tenker. Lever innbydelser en uke etter skolestart, og ha selskapet en uke etter det igjen. Flott anledning til å få hilst på noen foreldre og få sett noen ansikter!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #13 Skrevet 8. juni 2018 TS her. Takk for svar, alle sammen. Ble litt klokere, alltid fint å få litt flere syn på saken Anonymkode: 3bc9a...368
Musemor Skrevet 8. juni 2018 #14 Skrevet 8. juni 2018 Har en som har bursdag i slutten av juli, og her valgte vi å feire før hun begynte på skolen fordi hun ønsket å invitere flere fra barnehagen som hun ikke skulle begynne på skole med. Hun fikk velge selv om hun skulle ta det da eller etter skolestart. Dersom du går for feiring etter han har begynt i 1 klasse ville jeg ha ventet til etter andre uken var omme.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #15 Skrevet 8. juni 2018 1 hour ago, Musemor said: Har en som har bursdag i slutten av juli, og her valgte vi å feire før hun begynte på skolen fordi hun ønsket å invitere flere fra barnehagen som hun ikke skulle begynne på skole med. Hun fikk velge selv om hun skulle ta det da eller etter skolestart. Dersom du går for feiring etter han har begynt i 1 klasse ville jeg ha ventet til etter andre uken var omme. Min fikk også velge. Jeg sa til han at dette året hadde han mulighet til å invitere akkurat hvem han ville, siden han hverken gikk i barnehagen eller på skolen på bursdagen sin. Jeg tenkte det kunne være en grei løsning, også kunne vi heller invitere litt mange i tilfelle en del var på ferie. Men nei, han ville heller vente og invitere klassen sin. 😛 Anonymkode: 55324...01a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #16 Skrevet 13. juni 2018 På 9.6.2018 den 0.36, AnonymBruker skrev: Min fikk også velge. Jeg sa til han at dette året hadde han mulighet til å invitere akkurat hvem han ville, siden han hverken gikk i barnehagen eller på skolen på bursdagen sin. Jeg tenkte det kunne være en grei løsning, også kunne vi heller invitere litt mange i tilfelle en del var på ferie. Men nei, han ville heller vente og invitere klassen sin. 😛 Anonymkode: 55324...01a det siste året i barnehagen hadde vi bursdagsselskapet (han er født i slutten av juli) før sommerferien med barna fra barnehagen. Det var en super avslutning på barnehagen. I første klasse har han derfor ikke hatt bursdag med klassen. Nå er han ferdig med 1. klasse og skal ha første bursdag for klassen. Den tenker jeg vi tar veldig kjapt etter skolestart, altså når de begynner i andre, for nå er de jo godt kjent. Anonymkode: d17c0...bab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå