AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Sønnen min har nylig fylt fire år og har så og si har knekt lesekoden. Han kan ikke så mange bokstaver, men kan lydere seg fram til hvordan korte ord staves. Vi har brukt bogga-appene en del, men ønsker tips til andre apper der man kan lære bokstaver og leke med ord. Han synes det er veldig gøy for tida Takker for tips! Anonymkode: c9ebb...312
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Poio! Veldig bra app. Motiverende og gøy for min 5-åring i hvertfall. Bruker den selv på småskolen. Anonymkode: 16d0e...19d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Poio! Veldig bra app. Motiverende og gøy for min 5-åring i hvertfall. Bruker den selv på småskolen. Anonymkode: 16d0e...19d Takk, det ser veldig bra ut! Anonymkode: c9ebb...312
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 Hjelpe meg, det var kjempedyrt! Aldri sett en så dyr app før. Skulle gjerne ha testet det før jeg betaler 200 kr for en app. Har en skolestarter som ikke er så veldig motivert for å lese. Kan alle bokstavene (store, ikke de små), men har ikkje skjønt hvordan han skal lese dem når de blir satt sammen til ord. Det kan kanskje være aktuelt for ham... Takk for tips Anonymkode: 21de0...f1b
tinywiny Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 Her kan du laste ned gratis alfabet-ark! http://www.goyforbarn.no/inneaktiviteter/aktivitetsark/goy-med-bokstaver-29-gratis-aktivitetsark-med-hele-alfabetet/
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #7 Skrevet 9. juni 2018 På 6.6.2018 den 22.00, AnonymBruker skrev: Sønnen min har nylig fylt fire år og har så og si har knekt lesekoden. Han kan ikke så mange bokstaver, men kan lydere seg fram til hvordan korte ord staves. Vi har brukt bogga-appene en del, men ønsker tips til andre apper der man kan lære bokstaver og leke med ord. Han synes det er veldig gøy for tida Takker for tips! Anonymkode: c9ebb...312 Der finnes en fargeleggings app for alle bokstavene - husker selvfølgelig ikke hva den heter. Anonymkode: a972a...0b5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #8 Skrevet 9. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Der finnes en fargeleggings app for alle bokstavene - husker selvfølgelig ikke hva den heter. Anonymkode: a972a...0b5 Høres ut som Bogga-appen om bokstaver, den har vi Anonymkode: c9ebb...312
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #9 Skrevet 9. juni 2018 Poio Du både lærer bokstavene og å sette dem sammen! Norskutviklet - og det kommer ny oppdatering med mer mot de større nå 12. juni Anonymkode: cb2bf...010
Sushi Skrevet 9. juni 2018 #10 Skrevet 9. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Poio Du både lærer bokstavene og å sette dem sammen! Norskutviklet - og det kommer ny oppdatering med mer mot de større nå 12. juni Anonymkode: cb2bf...010 Var det den som kosta 200 kr? Er det verdt det?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #11 Skrevet 9. juni 2018 Poio er verdt kronene, etter min mening Anonymkode: 16d0e...19d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #12 Skrevet 9. juni 2018 I tillegg til å bruke apper så anbefaler jeg deg å bruke biblioteket. De fleste bibliotekene har godt utvalg i lær og lese-bøker. Dessuten er den en trivelig aktivitet å gjøre ilag med barnet. Anonymkode: 1983a...34a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #13 Skrevet 9. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til å bruke apper så anbefaler jeg deg å bruke biblioteket. De fleste bibliotekene har godt utvalg i lær og lese-bøker. Dessuten er den en trivelig aktivitet å gjøre ilag med barnet. Anonymkode: 1983a...34a Det kommer vi også til å gjøre ja Nå er han bare fire år, så det haster ikke akkurat å lære ham å lese sånn sett. Men det er jo gøy å stimulere til videre interesse for ord og språk. Anonymkode: c9ebb...312
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #14 Skrevet 9. juni 2018 12 timer siden, tinywiny skrev: Her kan du laste ned gratis alfabet-ark! http://www.goyforbarn.no/inneaktiviteter/aktivitetsark/goy-med-bokstaver-29-gratis-aktivitetsark-med-hele-alfabetet/ Disse var fine, takk! Anonymkode: c9ebb...312
minister-mio Skrevet 9. juni 2018 #15 Skrevet 9. juni 2018 Hvordan lydtett han seg fram til hvordan ord staves uten å kunne bokstavene?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #16 Skrevet 10. juni 2018 7 timer siden, minister-mio skrev: Hvordan lydtett han seg fram til hvordan ord staves uten å kunne bokstavene? Han kan jo lydene, selv om han ikke vet hvilken lyd som hører til hvilken bokstav ennå Hvis vi for eksempel snakker om et ord, la oss si "bil", så sier han ordet sakte, og finner ut at første lyd er B, andre er I og siste er L. I apper der man kan trykke på bokstavene for å høre lydene så setter han bokstavene i riktig rekkefølge for å lage et ord. (Han sier eller hører ordet, finner ut hvilken lyd som skal først, finner ut hvilken bokstav som har den lyden og plasserer bokstavene.) Anonymkode: c9ebb...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå