Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil bo i en hytte på fjellet, men det skal de nekte oss. Hater alt det her. Vil bo i pakt med naturen, men det skal Norge nekte oss!

Hvordan kan andre fortelle oss hvordan vi skal bo og avgjøre vår bomåte? Så lenge vi er friske i hodet og tar våre egne valg?

Noen som vet hvordan det er i Sverige? Kan man bo på hytten sin der?

Anonymkode: b2ab1...c51

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Så flytt, da vel.

Skrevet (endret)

Hvor mye uberørt natur tror du det ville vært igjen om alle fikk gjøre akkurat som de vil? Om du ønsker å bo i pakt med naturen tror jeg du skal være ganske glad for hvordan ting gjøres i Norge. 

Endret av Traktor
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er dette demokratiets skyld? Trordu det hadde vært enklere i et diktatur?

Anonymkode: 57f55...141

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Så flytt, da vel.

Flytt hvor? Er jo ikke lov å bo på hytten. Si et land der det er lov da=

5 minutter siden, Traktor skrev:

Hvor mye uberørt natur tror du det ville vært igjen om alle fikk gjøre akkurat som de vil? Om du ønsker å bo i pakt med naturen tror jeg du skal være ganske glad for hvordan ting gjøres i Norge. 

Nei jeg er ikke glad fordi de tvinger oss til å leve etter strenge regler

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig. For mange byggeregler å forholde seg til

Anonymkode: 4d64a...57b

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig. For mange byggeregler å forholde seg til

Anonymkode: 4d64a...57b

At det er strenge byggeregler skal en være glad for, hvordan tror du byggekvalitet og utseende hadde vært rundt om kring hvis folk hadde fått gjøre som de selv ønsket?

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tungt for det? Det er ingen som nekter deg å bo i en hytte på på fjellet så lenge du eier den selv. 

• Liker 5
Gjest Linaria
Skrevet

Skjønner ikke hva dette har med demokratiet å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Mest tullete sutringen jeg har lest på en stund. 

Anonymkode: 35496...bc7

• Liker 14
Skrevet

det er det flust av bygder du kan flytte til for å bo i naturen! Du må hverken bo sentralt eller i noen by.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes folk som bor på hytter selv om det ikke er lov. Hva skal de gjøre da, kaste dere ut med politiet på døra?

Anonymkode: 6e73c...efb

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg foreslå et diktatur i stedet? Nord-Korea, Turkmenistan.... Sikkert mange som bor på hytta si der, i motsetning til her i verdens mest demokratiske land  

Anonymkode: 35496...bc7

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Traktor skrev:

Du regner med de aller fleste vil bryte ut og bo på fjellet og i skauen? Er det derfor dette er opp svært ofte til debatt i Stortinget? Eller at byene vokser og bygdene dør ut😂?

Anonymkode: 7a9d7...611

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du regner med de aller fleste vil bryte ut og bo på fjellet og i skauen? Er det derfor dette er opp svært ofte til debatt i Stortinget? Eller at byene vokser og bygdene dør ut😂?

Anonymkode: 7a9d7...611

Nei, jeg regner med at kapitalismen som vanlig vil sette penger foran naturen og samfunnets beste, og dermed vil til slutt ikke TS ha noen flott natur å leve i pakt med. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til bygda. Jeg bor 6 km unna nærmeste nabo.

Anonymkode: 23b45...953

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg anbefale deg å flytte til Nord-Korea. Her kan du bo i små hytter i pakt med naturen uten å bli plaget av demokrati.

Bilderesultat for north korea village

Anonymkode: f2aed...f24

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, FrodeF skrev:

Har tungt for det? Det er ingen som nekter deg å bo i en hytte på på fjellet så lenge du eier den selv. 

Tror du må ha tung for det, for du har ikke lov til å bo permanent på en hytte da ! Du må¨ha en adresse en annen plass da. Trodde kloke hoder som du tror du er visste det

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flytt til bygda. Jeg bor 6 km unna nærmeste nabo.

Anonymkode: 23b45...953

Ja skal gjøre det. Det er det nærmeste jeg kommer skogen og fjellene. Må jo ha vei dit for ellers kan det ikke være helårsbolig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

har du søkt om å gjøre hytten om til primærbolig. Mine foreldre gjorde det og det gikk rett igjennom. Det var riktignok en moderne hytte som er vinterisolert med innlagt vann og strøm. 

Anonymkode: 3ecd7...9dd

• Liker 2
Skrevet
På 7.6.2018 den 11.54, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg anbefale deg å flytte til Nord-Korea. Her kan du bo i små hytter i pakt med naturen uten å bli plaget av demokrati.

Bilderesultat for north korea village

Anonymkode: f2aed...f24

Ca ingen natur igjen der, fordi ca hvert eneste tre har blitt hugget. Noe som fører til jordras, tørke, kraftig vind etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...