Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 heihei.. har et karr på 63 liter hvor jeg har 4 palett ciklider og 4 guppyer... var storfornøyd.. men leste nettopp å nett at palettciklidene mååå ha større karr... målet med mine palletter er at de skal få barn! har masse pålanter og gjemmesteder. men intet barn enda men har ikke hatt de så lenge. men jeg vil jo nødig skaffe meg et enda større karr når jeg har brukt penger og kjøpt meg dette nylig.. ?!!
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #2 Skrevet 1. mars 2005 prøv en stund til med akvariet du har, og lag en slags grotte til dem som de kan gjemme seg i og ha egg i. Det er sjelden noen "fasit" for hvor stort akvariet bør være så lenge vannforhold og andre fisker ikke forstyrrer ciklidene. Når du ikke har mange andre fisker er det kanskje ikke så farlig at akvariet ikke er så stort, men hvis de er territorielle kan det være et problem at du har fire fisker arten i et såpass lite akvarium. har ikke erfaring med denne typen fisk selv (ønsker meg ciklider, dog - morsomme fisker), men ei venninne av meg har fått de merkeligste fisker til å formere seg helt uten tilrettelegging, så at det "må" være sånn eller slik skal man ikke ta for gitt:)
Englepus Skrevet 1. mars 2005 #3 Skrevet 1. mars 2005 Her står det litt om oppdrett: http://www.akvarieforum.no/profile.cfm?id=1003&tab=2 Ellers vil jeg anbefale www.nettakvariet.no Det er et kjempebra forum med mange flinke folk!
smidja Skrevet 2. mars 2005 #4 Skrevet 2. mars 2005 Ja, du må ha en grotte til de. På dyrebutikker har de diverse typer. Når du har det så tipper jeg de kommer til å formere seg. Lykke til
Titti72 Skrevet 2. mars 2005 #5 Skrevet 2. mars 2005 Jeg lærte en gang et det skulle være 1 liter vann pr. cm. fisk. Så hvis ciklidene er 6 cm hver og guppyene 3 cm, så har du god plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå