Gå til innhold

Bygge containerhus

Anbefalte innlegg

Skrevet

You Tube-kanalen Living Big In A Tiny House anbefales.  Kan se på de i timesvis.  😊

Der finnes endel som lager hus av containere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Jerry Lee skrev:

You Tube-kanalen Living Big In A Tiny House anbefales.  Kan se på de i timesvis.  😊

Der finnes endel som lager hus av containere.

Takk, så en nå, så spennende 😄 Aner du hva prisen på noe slikt er i Norge? Er 1,7 mill realistisk for 2x 40 fot containere dersom man gjør litt selv?

Anonymkode: eacbf...ea8

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, så en nå, så spennende 😄 Aner du hva prisen på noe slikt er i Norge? Er 1,7 mill realistisk for 2x 40 fot containere dersom man gjør litt selv?

Det aner jeg dessverre ingenting om.  Men her, som i de landene Bryce besøker, bør man jo få det billigere enn en "normal" bolig.  😊   Og med 1,7 vil jeg tro du kan få et sabla bra tiny house.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Og de Tiny Houses er jo gjerne "off grid"...dvs ikke tilkoblet offentlig vann, strøm og kloakk, som koster penger.  Kompostdo, solcellepaneler og regnvann er det som gjelder.   Men her, som i andre land er det regler for hvor og hvordan.  De kjenner jeg ikke så godt.

Men i prinsippet blir det som å leve "i gamle dager".   Slik det også er på utallige fritidsboliger i dag.

Endret av Jerry Lee
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Jerry Lee skrev:

Og de Tiny Houses er jo gjerne "off grid"...dvs ikke tilkoblet offentlig vann, strøm og kloakk, som koster penger.  Kompostdo, solcellepaneler og regnvann er det som gjelder.   Men her, som i andre land er det regler for hvor og hvordan.  De kjenner jeg ikke så godt.

Men i prinsippet blir det som å leve "i gamle dager".   Slik det også er på utallige fritidsboliger i dag.

Vi vil ha strøm, vann og kloakk, det er vel fult mulig? Er vel bare de som velger å ikke ha det? 😊

• 4 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2018 den 21.41):

Noen som aner hva noe slikt kan koste? Sett bort fra tomten selvfølgelig. Noen her som har bygget kanskje og kan fortelle om pluss og minus?

https://www.nrk.no/nordland/kari-matte-krangle-med-kommunen-i-to-ar-for-hun-fikk-flytte-inn-i-minihuset-1.13664750

Hei..

Hvordan gikk det med container huset, fikk dere bygd det ferdig?

Send meg gjerne en email på [email protected] lurte litt på deres erfaringer å bygge søknad  prossesen til container hus.

mvh

David

AnonymBruker
Skrevet
vikingendavid skrev (1 time siden):

Hei..

Hvordan gikk det med container huset, fikk dere bygd det ferdig?

Send meg gjerne en email på [email protected] lurte litt på deres erfaringer å bygge søknad  prossesen til container hus.

mvh

David

Tror ikke container homes er så god ide som så mange troe. Særlig ikke i norsk natur. Så denne for en stund siden: 

Er det ikke bedre med et ferdig mikrohus?

Anonymkode: d11e1...9e2

Skrevet

Noen som aner hva noe slikt kan koste? Sett bort fra tomten selvfølgelig. Noen her som har bygget kanskje og kan fortelle om pluss og minus?

https://www.nrk.no/nordland/kari-matte-krangle-med-kommunen-i-to-ar-for-hun-fikk-flytte-inn-i-minihuset-1.13664750

Jeg vurderte dette for par år siden og begynte å se video om container hus på Youtube. Det virker så enkelt og greit, det er det ikke! de fleste containere som blir solgt har blitt brukt til spesial avfall og de kan være farlige å bo i, eller så må du ut med masse mer penger enn det er verdt for containere som ikke er blitt brukt. Spesielt i Norge for de er mer strenge enn andre land. Også må du flytte, skjære ut og isolere den grundig. Isolere for å unngå fukt og kulde osv osv

Er et stort prosjekt som ikke blir billig, da er det mer lønnsomt å kjøpe seg et opp pussing objekt av et hus og starte der. 
(Så lenge grunnmuren og det elektriske er i orden.)

AnonymBruker
Skrevet

Minihus gruppene på Facebook er greie for tips om pris/funksjon og alt mulig 😃

Har selv et minihus i hagen, det er uten kloakk eller vann. Hen som bor der har camping do og henter vann i hageslange hos oss. Dette huset har en står ramme og resten bygget av plank så det står bare på noen lekeblokker og det har det gjort i 1 år nå. Tror det kostet typ 250 000 😃

Anonymkode: ee745...603

Skrevet

Bare husk at de containerne en lager bolig av stort sett er helt nye pga div krav så det er like greit å kjøpe et minibuss fra 3-400k +

Skrevet
kunstnerfluen skrev (1 time siden):

Jeg vurderte dette for par år siden og begynte å se video om container hus på Youtube. Det virker så enkelt og greit, det er det ikke! de fleste containere som blir solgt har blitt brukt til spesial avfall og de kan være farlige å bo i, eller så må du ut med masse mer penger enn det er verdt for containere som ikke er blitt brukt. Spesielt i Norge for de er mer strenge enn andre land. Også må du flytte, skjære ut og isolere den grundig. Isolere for å unngå fukt og kulde osv osv

Er et stort prosjekt som ikke blir billig, da er det mer lønnsomt å kjøpe seg et opp pussing objekt av et hus og starte der. 
(Så lenge grunnmuren og det elektriske er i orden.)

Det er ikke lov å bruke containere som du nevner i de fleste land

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...