Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #1 Del Skrevet 1. mars 2005 jeg har lagt opp en treningsplan, målet er bare å stramme opp magen,rumpa og lår frem til bikinisesongen. har trent i snart 3 uker. prøve rå trene på treningssentret annen hver dag og de dagene jeg ikke er så flink tar jeg litt hjemmetrening... prøver uansett å få rørt meg litt hver dag.. her er opplegget mitt, er det helt tull eller vil jeg kunne se litt resultater snart? på treningssentret: går jeg raskt på løpemeteret i ca 15 - 20 minutter. deretter trener jeg styrke, innsiden av lår og utsiden av lår, ca 15 rep 3 ganger. deretter slik multi hip hvor man står og lener benet på en rull man da fører bakover, trener rumpe og lår så går jeg over til matte, ligger på ryggen med bena godt plantet fra hverandre i 90 grader og løpfter hele underkroppen opp sa 20 gange ri 2 3 rep. dette kjenne rjeg tar bra på rumpa. så ligge rjeg på skrått som en pinne, og løfter et ben sidelengs strakt opp, snur meg og tar det andre benet tar ca 20 ganbger 2 rep. så tar jeg planken i ca 30 sek en gang så er det magen, tar apparatene på treningssentret ca 15 ganger 3 rep på matta tar jeg crunches, også ben fra hverandre i 90 grader og helt opp annen hver arm mot annenhvert ben, skråe situps.. og til slutt ligger rett og løfter bena strakt opp og holder dem der en stund.. dersom jeg har hjemmetrening er dte kun de matteøvelsene jeg tar. hva synes dere? tulletrening? eller vil det gi litt strammere kropp snart..utolmodig.,, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 1. mars 2005 #2 Del Skrevet 1. mars 2005 Kjempebra start hvis du ikke har trent styrke før! Jeg vil likevel anbefale deg å utvide til å trene overkropp og rygg også - ta gjerne kontakt med en instruktør på treningsstudioet ditt, så kan de hjelpe deg å sette sammen et program slik at du former hele kroppen! Lykke til :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #3 Del Skrevet 1. mars 2005 selvom målet er bare magen på overkroppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 1. mars 2005 #4 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis du har tenkt å stramme opp lårene vil jeg ikke anbefale deg å trene innside/utside, men heller forside/bakside. Grunn: På innsiden og utsiden har de aller fleste jenter en fettpute. Denne er svært vanskelig å trene bort og hvis man trener innsiden og utsiden av lårene kan man være så uheldig at man bygger musklene under disse fettputene og lårene vil på den måten virke tykkere. Trener du derimot forside og bakside på lårene så vil du stramme opp musklene slik at fettet syns mindre på innsiden og utsiden av lårene. Skal du trene magen må du trene ryggen også, hvis ikke kan du ende med en forferdelig stygg kroppsholdning. For at man skal få en flott kroppsholdning og en fin mage må man ha en godt trent rygg. Med masse muskler på magen og en dårlig rygg vil magemusklene føre til at ryggen ikke klarer å "bære" overkroppen like godt. I tillegg vil du kunne få ryggplager som følge av dårlig kroppsholdning. Ellers syns jeg treningsopplegget høres bra ut. Pass på å varier litt trening så du ikke går lei, og også så du ikke får belastningsskader. Det er lett å få skader hvis man bare trener det samme om og om igjen uten variasjon. En aerobictime eller litt spinning en gang i blandt skader ikke. Lykke til. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nin@ Skrevet 1. mars 2005 #5 Del Skrevet 1. mars 2005 Litz skrev: Grunn: På innsiden og utsiden har de aller fleste jenter en fettpute. Denne er svært vanskelig å trene bort og hvis man trener innsiden og utsiden av lårene kan man være så uheldig at man bygger musklene under disse fettputene og lårene vil på den måten virke tykkere. Kan skrive under på det ja! Lårene får mye penere form om man trener for- og baksiden i stedet for inn- og utsiden. Det siste gjør faktisk lårene bredere, er ikke så mange av oss som ønsker det. Ellers synes jeg opplegget ditt høres greit ut for en som ikke har trent så lenge. men som litz sier bør du trene ryggen også. Rygghev f.eks. er en fin øvelse å begynne med, den styrker først og fremst korsryggen (men tar også på rumpa!). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #6 Del Skrevet 1. mars 2005 hvordan utføres rygghev? kom gjerne med flere gode måterå trene på? spesielt da lårene slik dere sier og mage... mattetrening altså!...takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #7 Del Skrevet 1. mars 2005 for å få ned fettprosenten (slik at de fantastiske magemusklene blir synlig) er det lurt å kanskje hive seg på en spinning eller aerobic time i blandt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #8 Del Skrevet 1. mars 2005 for å få ned fettprosenten (slik at de fantastiske magemusklene blir synlig) er det lurt å kanskje hive seg på en spinning eller aerobic time i blandt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nin@ Skrevet 2. mars 2005 #9 Del Skrevet 2. mars 2005 Rygghev er best å utføre på treningssenter hvor de har et egnet apparat for dette. Du løfter da overkroppen (fra midjen og opp) opp og ned mens du holder armene krysset over brystet (eller bak nakken). Til å begynne med (hvis ryggmusklene er dårlig trent) kan du rulle opp overkroppen. Stram rumpemusklene godt når du er på toppen så ikke korsryggen får hele belstningen. Slik ser øvelsen ut: http://www.exrx.net/WeightExercises/Erecto...kExtension.html mannen på bildet løfter overkroppen uten å "rulle" den opp, det kan du evt. vente med til du er bedre trent da det gir økt belastning på musklene i korsryggen. Benpress i maskin tar på musklene både foran og bak på låret, 3 sett à 15 rep. (greit å holde seg i den øvre skalaen av rep.-antall ved lår trening hvis du ikke ønsker å bygge, men du skal bli sliten), for baksiden er den øvelsen du allerede tar grei (var det multi hip?), legger du på så mye vekt du klarer her vil rumpa bli fastere. Den tar mer på rumpa enn låra så du bør ikke være redd for det. Etter et par måneder, eller hvis du føler du begynner å bli litt lei, kan du bytte ut, eller legge til øvelser. Det er flere treningskyndige personer her inne så du vil sikkert få mange gode råd! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #10 Del Skrevet 2. mars 2005 med trening annen hver dag hvor fort vil jeg se resdultater? jeg vil ha det innen bikinisesongen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 2. mars 2005 #11 Del Skrevet 2. mars 2005 Rygghev er den mest effektive måten å trene ryggen på. Anbefales absolutt! En annen øvelse som kan være grei i starten er om du ligger på magen på matta og løfter armer og bein diagonalt. Altså venstre arn og høyre bein samtidig og høyre arm og venstre bein samtidig. Denne øvelsen er grei hvis man har en fullstendig utrent rygg. Husk å ikke løft armer og bein så veldig høyt i begynnelsen, 5-10 cm over golvet holder i massevis. Og en veldig viktig ting er å tøye ryggen godt etterpå. Hvis ikke kan du får fryktelig vondt. Støl rygg er ikke no godt. Spør på treningssenteret etter metoder å tøye ryggen på. Det er litt innviklet å beskrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå