Gjest jegerenidiot Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 meg fra jobben min. Jeg har fått et tilbud. fra arbeidsgiveren min. Da jeg ikke trives på jobben, og dette vet sjefen. Jeg har da fått tilbudet om å slippe å jobbe og likevel få lønnen for de timene. Men er dette egentlig lov?
Glitnir Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Er det snakk om i oppsigelsestiden? At du får lønn men ikke har arbeidsplikt? I så fall er det helt OK å avtale det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Det er innafor det altså, men for å være sikker bør du få en representant til å se på avtalen din slik at de eventuelt ikke lurer deg. Fkes ved å gi et tilbud som SER bra ut, men som egentlig ikke er bra. Anonymkode: d6fcc...48d
Gjest jegerenidiot Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Det er snakk om at jeg , fordi jeg er i en krangel med en annen ansatt, vi har begge fått tilbudet, og det ser og høres bra ut. Jeg får tilbud om å ikke jobbe, for å så få lønn til avtalt tid i henhold til kontrakten, i slutten av juni og så i slutten av Juli, jeg får altså lønn uten å jobbe. Litt fristene er det jo.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 3 timer siden, jegerenidiot skrev: Det er snakk om at jeg , fordi jeg er i en krangel med en annen ansatt, vi har begge fått tilbudet, og det ser og høres bra ut. Jeg får tilbud om å ikke jobbe, for å så få lønn til avtalt tid i henhold til kontrakten, i slutten av juni og så i slutten av Juli, jeg får altså lønn uten å jobbe. Litt fristene er det jo. Har du en ny jobb å gå til da? Det er nettopp det med at tilbudet kan se fristende ut, men ikke er positivt. Topp at du slipper å jobbe i to mnd men får lønn = kortsiktig. Hva er den langsiktige planen din når pengene slutter å komme fra tidligere arbeidsgiver? Anonymkode: d6fcc...48d
Gjest jegerenidiot Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 Jeg svarte ikke ja til tilbudet og fikk i dag også vite at det er snakk om overdragelse, det går under det og da er det slik at firma også drar med seg de som var ansatt før meg, noe som gjør at min posisjon blir litt vanskligere da flere av de har lengre ansinitet enn meg, jeg har protestert på dette før da jeg mente at jeg hadde rangen først. Så der føyk jeg må en smell. Jeg har i dag fått tilsendt nye kontrakten min, der jeg kun får jobbe 1 dag i uken, og ingen bytte mulighet. Jeg ser også at nye eier følger sommerplanen min, men at det er mye styringsrett , fordi jeg sa at jeg kunne jobbe dag og kveld, sånn at i sommer har jeg blitt satt opp med seinvakt som er ferdig 9 og ny vakt morgenen etter. Og at jeg ikke får bytte med noen, samt at jeg ikke vil bli spurt om noe som helst ekstra da et par av de som jobbet det før har fri i ukedagene. Så jeg har fått anledning til å slutte men da med vanlig oppsigelse og ingen ekstra jobbing.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 13 timer siden, jegerenidiot skrev: Jeg svarte ikke ja til tilbudet og fikk i dag også vite at det er snakk om overdragelse, det går under det og da er det slik at firma også drar med seg de som var ansatt før meg, noe som gjør at min posisjon blir litt vanskligere da flere av de har lengre ansinitet enn meg, jeg har protestert på dette før da jeg mente at jeg hadde rangen først. Så der føyk jeg må en smell. Jeg har i dag fått tilsendt nye kontrakten min, der jeg kun får jobbe 1 dag i uken, og ingen bytte mulighet. Jeg ser også at nye eier følger sommerplanen min, men at det er mye styringsrett , fordi jeg sa at jeg kunne jobbe dag og kveld, sånn at i sommer har jeg blitt satt opp med seinvakt som er ferdig 9 og ny vakt morgenen etter. Og at jeg ikke får bytte med noen, samt at jeg ikke vil bli spurt om noe som helst ekstra da et par av de som jobbet det før har fri i ukedagene. Så jeg har fått anledning til å slutte men da med vanlig oppsigelse og ingen ekstra jobbing. Hvis det er snakk om en virksomhetsoverdragelse så har du rett til å beholde jobben din selv om bedriften får ny eier. Den nye kontrakten din lukter råtten reke, og spør du meg virker det som du har blitt utsatt for gjengjeldelse - hvilket er ulovlig. Anonymkode: d6fcc...48d
Gjest jegerenidiot Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 Jeg skriver fra mobilen nå så jeg får ikke gjort mer enn å skrive men saken er jo den at i henhold til min gamle kontrakt så har jeg også en dag i uken men det står også at jeg kan ringes til. Dessverre har jeg hatt et problem med gamle sjefen, kjemi rett og slett slik at når hun har spurt om jeg kan jobbe ekstra så har jeg sagt nei, det passer ikke. Jeg fikk derfor i den nye kontrakten at jeg ikke vil bli spurt slik at da slipper nye sjefen å få nei, så på en måte forstår jeg det. Fant jo ut at siden hun ( gamle) overtok for 3 år siden så var det jo en del andre som ville jobbe videre og i går kveld var det personal møte og da kom en av de gamle ( ansatt før meg, hun var ansatt i 2015 mens jeg i 2017) og sa at hun ville ha en del av vaktene og det er greit men hun valgte nesten alle mine sommervakter, så akkurat nå hadde det vært så mye bedre om jeg takket ja til sluttpakken, for i stedet for jobb nesten hver dag sitter jeg igjen med kun 3 dager og ja det er noen som er på opplæring men deres vakter passer ikke for meg. Kjipt hele greiene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå