AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Vi er to stykker som jobber sammen på en arbeidsplass. Vi jobber ikke likt da jeg er kjap og liker å bli ferdig før jeg tar pause. Den andre liker å ta masse pauser i mellom jobb økter. Det sier seg selv at jeg er da ferdig før den andre og den andre vil da ha hjelp til å fullføre dagens oppgaver. Så man rekker røykpausen. Jeg har da gjort like mye som den andre og siden jeg ikke har tatt masse pauser er jeg sliten. Så hjelper ikke viss ikke jeg blir spurt. Synes egentlig at kunne blitt tatt litt mindre pauser og mere jobb. Dette har blitt tatt opp med sjef . Jeg klagde på at parter tar masse pauser og krever at jeg må hjelpe. Og parter klagde på at jeg ikke hjalp og hadde alt for lite å gjøre . Så nå har sjef bett oss om å sette oss ned å bestemme oss om en rettferdig arbeidsmengde. Men jeg ser jo at vi ser veldig ulikt på dette og føler meg usikker på om jeg klarer dette. Hadde ønsket sjef kunne bestemme dette . For parter liker ikke jobben sin men det gjør jeg. Og da jobber jeg heller litt mere så parter slipper . Da går tiden fort til jeg kan dra hjem. Og nå må jeg leve med sur partner pga sjef mente vi begge måtte jobbe mere. Jeg helt ok med det men ikke parter. Det er slitsom å gå en hel dag uten å bli snakket til . Og ser at den andre ikke liker deg. Anonymkode: 8a3c0...569
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Hvorfor deler dere ikke rettferdig arbeidsoppgavene mellom dere? Så får hver enkelt utføre sine arbeidsoppgaver på den tiden dere har til rådighet i det tempoet man ønsker. Ikke verre enn det. Om partneren din ikke makter arbeidet sitt bør leder se på om det er riktig person til jobben. Du kan ikke kreve at partneren din skal jobbe like raskt som deg, men sjefen kan vurdere om han er flink nok. Hvis du trenger mer arbeid bør du vurdere å søke ny jobb. Anonymkode: a62a5...ac1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Det som er problemet er vel vi to er vel ikke helt enig i hva som er rettferdig. Hva jeg ser som normal jobbe dag ser parter på som mye. Så jeg er redd jeg kommer til å ta på meg mere jobb enn jeg bør og skal pga dette. Synes egentlig at det er litt dumt men kan vel ikke si noe på det. Jeg liker jobben min veldig godt. Derfor vill jeg ikke bytte. Det er ikke mye mere jobb vi får synes jeg. Bedre bruk av våres resurser og evner. Men får mindre tid til røyk pauser da og mobil pause. Og ringe bror til svoger for å diskuterer middag. Og sjef kan ikke flytte folk så lett i min jobb. Vi er sterkt bundet fast der vi er. Anonymkode: 8a3c0...569
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Kan dere ikke dele 50/50 på startenav dagen? Så får han/hun heller bli sur dersom du er ferdig først. Anonymkode: 3c9eb...884
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dere ikke dele 50/50 på startenav dagen? Så får han/hun heller bli sur dersom du er ferdig først. Anonymkode: 3c9eb...884 Det er sånn det har vært til nå. Nå kommer nye oppgaver og de er litt ulike så det blir en utfordring. Er ikke gøy med sur furten parter foresten . Gjør min dag ganske så trist. Anonymkode: 8a3c0...569
Knirke Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 Hva er det dere jobber med da? Det er jo kanskje litt greit å vite om dere plukker jordbær eller utfører hjernekirurgi før man svarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå