Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Innkalt til medarbeider samtale og er satt av 1 time..hva skjer på et slikt møte? Kan jeg få si noe om hva jeg syns om arbeidsplassen?

Er det noe jeg må forberede meg på? 

Anonymkode: b489d...d14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to i året. På den første snakker vi om arbeid som er gjort. Hva som er bra og hva som bør forbedres. Vi setter opp mål for den neste perioden. I tillegg får arbeidstaker ta opp ting som er viktig for ham. Eks. Miljø, for lite utfordrende arbeidsoppgaver e.l. På det andre møtet evaluerer vi målene og snakker om lønn.

Anonymkode: 5c832...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får vi et ark med spørsmålene på slik at vi kan forberede oss. Man snakker om hva man er. fornøyd med, hva man er misfornøyd med, hva man selv kan forbedre og hva man synes man er god til. Hvordan man ønsker det skal være på arbeidsplassen framover osv.

Anonymkode: 72e3b...438

AnonymBruker
Skrevet

hei takk for svar!

jeg har ikke fått noe ark jeg skal fylle ut, har endel ting å komme med men regner med leder tar det som negativt å burde jeg si jeg har søkt på andre jobber? 

ts

Anonymkode: b489d...d14

Skrevet

Kanskje du bare skal spørre sjefen, om hva du skal forberede til denne samtalen? Mange steder har man jo enten et slags skjema eller en mal for fremgangsmåte, så det er helt innafor å spørre om.

På en medarbeidersamtale er det ganske vanlig å snakke om hva du har gjort bra, hva som kan forbedres, hva som er målene dine frem mot neste samtale. I tillegg snakker man jo gjerne om hvordan man trives på arbeidsplassen, og hvordan samarbeidet med andre fungerer. Og lønn er gjerne tema, som regel ikke hver gang dersom dere har flere samtaler ila ett år.

Hvor ærlig du skal være i forhold til negative tilbakemeldinger kommer litt an på ditt forhold til sjefen din. Dessuten kan det være lurt å tenkte gjennom hva du ønsker å oppnå med å snakke om negative ting. Har du forslag til hvordan det kan forbedres? Ønsker du å forbedre det eller har du allerede "gitt opp" og bytter jobb så snart du kan? Eller vil du bare "få det ut"?. Det er som regel greit å ta opp ting som fungerer, men da bør det være konstruktivt og helst med noen tanker om hvordan man kan få det bedre. Hva kan _du_ bidra med for å snu det feks? 

Å fortelle at du har søkt andre jobber er vanligvis ikke så lurt, men igjen det kommer litt an på forholdet til sjefen din.

Forbered deg på å vurdere egen innsats. Vær ærlig på det du har gjort bra, men vær også ærlig på det du vet kan forbedres. Tenk gjerne igjennom konkrete ting du skal endre / forbedre og hvordan. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...