Gå til innhold

megling

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min samboer har bedt om megling ang samværsrett,da eks har begynt å nekte h.n å komme til oss.. De har hatt avtale på at h.n skal komme til oss i ferier,og ikke annen hver helg da det nesten er 50 mil å kjøre en vei. Dette har fungert helt smerte fritt frem til nå. Da fikk h.n plutselig ikke komme,uten noen forvarsel! Det ble litt krangling mellom de da, men vi lot det hele bero for ikke å lage noe mer tull ut av dette. Etteren stund ringte hun igjen og skjelte oss ut for at han forsjells behandla ungene sine (vi har 2 sammen) fordi vi skulle ha tatt med oss ungene våre til syden.. VI HAR IKKE VÆRT I SYDEN!! Men det vil hun ikke høre på for hun har hørt det på "bygda" og ifølge henne da så er det sånn. Og hun mener derfor at samboer har valgt våre barn og at de betyr mer for han enn det den dem har sammen, noe som er helt bak mål!! Men i såfall fikk samboer time til megling for å få en ordning på dette og fordi han ikke gidder å krangle med henne. Det skal sies at hun har nye barn og ny samboer. De har nå fått innkalling til meglingen,og vi trodde det var greit. Og det er jo gjordt i beste mening,for å slippe å ha det sånn som det er nå. Hun tok kontakt med samboer igjen,for å fortelle at hun kom til å ta med seg samboeren sin og for å si at hun regnet med at jeg skulle være med, for nå sku hun virkelig fortelle oss hvor land lå... Jeg ble så sjokkert for jeg hadde ikke regnet med at jeg skulle være med.. Jeg trodde dette var for at de to skulle komme til en enighet som er til det beste for barnet,men nå sitter jeg igjen med en følelse at nå kommer de mannsterke for å ta oss.. Men er det vanlig at nye samboere skal være med på meglingen? Jeg har liksom aldri vært med på dette før,men jeg trodde jo liksom at det gikk ut på at de to dette gjelder skal komme til en ordning og ikke at vi skal sitte er hele gjengen og slenge dritt til hver andre...har jo egentlig ikke så lyst til å blande meg for mye inni i kranglingen dems heller,men jeg blir jo litt irritert for at nå skal hun liksom ta oss,klart vi kunne lagt oss på samme nivå og fortelle episoder om henne og om hva hun har gjordt. Men jeg føler at det blir for domt.. Er det noen her som har vært med på dette før og som kan komme med råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt at ny samboer blir med på mekling.

Jeg har imidlertid hørt om et tilfelle der en av partene hadde med seg ny kjæreste for å knekke den andre parten psykisk. Og i det tilfellet gjorde mekleren ingenting for å bedre situasjonen for den svakeste parten.

I 99,9% av tilfellene kan han/hun nekte dette. Unntaket er om det er snakk om "liv og helse", dvs at han har opptrått truende og at det er fare for vold.

For meg høres det imidlertid ut som at det er hun som opptrår truende.

Jeg foreslår at din samboer kontakter meklingskontoret og ber dem gjøre ex'en oppmerksom på regelverket. Å bruke trussler for å få gjennomslag for sine personlige meninger synes jeg er helt uakseptabelt, enten det er hun eller han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...