Gå til innhold

Chili mobil med fri data

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen erfaring med abonnement fra chili mobil med fri data? 

Jeg bruker mye data og lurer på å bytte tul chili mobil. Men det virker ganske billig, så jeg blir usikker. Vil gjerne høre andres erfaringer. 

Anonymkode: 97c55...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen hake, bare å kjøre på. 1 Tb venter i mnd:-)

Anonymkode: cf020...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Chili Mobil 5GB, ingenting å utsette på dekning eller noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grei dekning og bra datamengde, men har hørt litt forskjellig når det gjelder kundeservice, uten at jeg kan bekrefte det i noen retning siden jeg ikke har hatt Chili selv. 

For min del blir det 150,- dyrere i forhold til abonnementet jeg har hos en annen leverandør, og jeg trenger ikke 1TB med mobildata med det første, så jeg bytter ikke til Chili nå. 

Anonymkode: f7b8d...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har chili 12gb til 349,- og er veldig fornøyd! Jeg har opplevd at de kan være litt treige på kundeservice når man sender mail men man får alltid svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
24 minutter siden, JackNapier skrev:

Jeg har Chili Mobil 5GB, ingenting å utsette på dekning eller noe som helst!

Tror ikke de har det abonnementet lengre, så hvis du betaler mer enn 279,- i måneden ville jeg ha bedt de om å oppgradere det til 6gb til 279,-, de gjør nemlig ikke sånt automatisk bare sånn at du er klar over det:) (jeg har selv hatt 10gb til 369 eller noe sånt frem til for noen dager siden for da oppdaget jeg at det ikke er å få lengre og at det er billigere med 12gb!)

Anonymkode: 495fc...e5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Godt å høre at dekningen er bra! 

Det koster altså 399 i måneden for fri data. 

Jeg betaler det samme for 8 GB hos en annen leverandør. Så da bytter jeg. 

Anonymkode: 97c55...9e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk at abonnementet med fri data kun er data på mobilen, du kan ikke bruke mobilen som hotspot og dele tilkoblingen med pc eller smart-tv.

Anonymkode: 68bf4...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at abonnementet med fri data kun er data på mobilen, du kan ikke bruke mobilen som hotspot og dele tilkoblingen med pc eller smart-tv.

Anonymkode: 68bf4...8bb

Joda du kan bruke mobilen med hotspot.

En Tek-leser har også sendt oss en skjermdump av en samtale med kundeservice, hvor det opplyses at abonnementet ikke støtter flere enn ett SIM-kort. Altså kan du ikke bruke data-SIM eller tvilling-SIM for å bruke det på flere enheter, men må i tilfelle nøye deg med datadeling fra mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.6.2018 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Joda du kan bruke mobilen med hotspot.

En Tek-leser har også sendt oss en skjermdump av en samtale med kundeservice, hvor det opplyses at abonnementet ikke støtter flere enn ett SIM-kort. Altså kan du ikke bruke data-SIM eller tvilling-SIM for å bruke det på flere enheter, men må i tilfelle nøye deg med datadeling fra mobilen. 

Hvordan gjør man dette? Kan jeg bruke dette isteden for mobilt bredbånd?

Anonymkode: 5e09a...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør man dette? Kan jeg bruke dette isteden for mobilt bredbånd?

Anonymkode: 5e09a...be2

Du bør ikke ta ut simkortet og sette det i en router og dele i vei med alt og alle. Chlil ser at kortet er flytte fra mobil. Da får du nok en reaksjon.

Men at du slår på hotspot-funksjonen på mobilen er ok. Da blir jo mobilen forsåvidt en liten router i seg selv som du kan koble ting opp mot.

Dette er beregnet for at du kobler til ditt eget utstyr. Altså du kan koble til din egen pc, netflix og nettbrett, osv, men da brukes de jo av deg selv. Altså sitter du på netflix, sitter du ikke på mobilen der og da. Og jobber du med pc, sitter du ikke på netflix osv.

Koble til hva du vil av eget utstyr og bruk i vei, men ikke koble til flere brukere på en gang. Da deler du jo med noen som kan kjøpe samme abb selv. For din egen del er dette alt internett du trenger fremover. Du skal virkelig slite for å renne gjennom 1 tb hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke ta ut simkortet og sette det i en router og dele i vei med alt og alle. Chlil ser at kortet er flytte fra mobil. Da får du nok en reaksjon.

Men at du slår på hotspot-funksjonen på mobilen er ok. Da blir jo mobilen forsåvidt en liten router i seg selv som du kan koble ting opp mot.

Dette er beregnet for at du kobler til ditt eget utstyr. Altså du kan koble til din egen pc, netflix og nettbrett, osv, men da brukes de jo av deg selv. Altså sitter du på netflix, sitter du ikke på mobilen der og da. Og jobber du med pc, sitter du ikke på netflix osv.

Koble til hva du vil av eget utstyr og bruk i vei, men ikke koble til flere brukere på en gang. Da deler du jo med noen som kan kjøpe samme abb selv. For din egen del er dette alt internett du trenger fremover. Du skal virkelig slite for å renne gjennom 1 tb hver mnd.

Ville ikke satset på denne løsningen om du spiller PlayStation eller Xbox online men😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, WCKD skrev:

Ville ikke satset på denne løsningen om du spiller PlayStation eller Xbox online men😅

Jo er det til eget bruk, skal det ikke ha noe å si. Du har tross alt fått 1000 gb å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo er det til eget bruk, skal det ikke ha noe å si. Du har tross alt fått 1000 gb å bruke.

Var ikke akkurat dette jeg tenkte på, tenkte på hastigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, WCKD skrev:

Så lenge 4g hastigheten ikke strupes (det vet jeg ikke, har ikke Chili med 1 TB data selv) og dekningen er god, så er det faktisk overraskende grei hastighet på 4g i disse dager. Har spilt med 4g fra annen leverandør før. og det fungerte ganske greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at Chili kommer til å følge med på dette i praksis, det krever ganske mye oppfølging, og en kundekonsulent/support innen teknologi har som regel sykt mye å gjøre (ikke uvanlig med 12+ timer i den bransjen - opptil 7 dager i uka), så at de skal sitte å flikke på akkurat hva folk bruker det til tviler jeg på at kommer til å skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at Chili kommer til å følge med på dette i praksis, det krever ganske mye oppfølging, og en kundekonsulent/support innen teknologi har som regel sykt mye å gjøre (ikke uvanlig med 12+ timer i den bransjen - opptil 7 dager i uka), så at de skal sitte å flikke på akkurat hva folk bruker det til tviler jeg på at kommer til å skje. 

Ja, det er nok helst brukere som buker 1000 gb hver mnd over tid som kanskje blir sjekket opp litt. I praksis betyr det sikkert nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, WCKD skrev:

Funker fjell. Ping kan være diskutabel, men hastighet på 4g+ er godt over 150 mb/s på det jevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok helst brukere som buker 1000 gb hver mnd over tid som kanskje blir sjekket opp litt. I praksis betyr det sikkert nada.

Tipper det vil bety lite ja. Det er klart Chili sikkert har en klausul i kontrakten om at det ikke skal deles med andre og evt. andre begrensninger, men i praksis betyr det lite for de fleste - med mindre man skulle gå veldig langt og bruke det til å selge tilgang til de andre og tjene penger på det, slik at det kanskje blir mediaoppslag. Da kan det nok bli en reaksjon, men ikke for 99% av privatbrukerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...