Gå til innhold

Flere som er lei av hvor overfladiske SoMe er?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 6.6.2018 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer igjen på å slette instagram. Og så facebook.

Det er jo egentlig så uinteressant å gi likes, få likes og kommentere. Spesielt når du ikke engang treffer de fleste i virkeligheten.

Er jeg alene om å vurdere å slette alt av sosiale medier?

Anonymkode: fed6e...c9f

Jeg vurerer ikke og slette, for jeg vil ha kontakt med mine utenladske venner. Og instagram hjelper på karrieren min. Dessverre gir denne appen en del angst, og jo, jeg ser at det er mye som egentlig ikke burde bety så mye. 
SoMe er dessverre mye av hverdagen til mange i dag og antal likes og kommentarer teller mer enn det virkelige liv. Er nok litt trist.
MEN, det verste med hele pakka er at det er de tåpelige kvinnene som legger ut bilder der de åpenbart drar inn magen der de står i bikinien og retusjerer det hele på toppen av alt, får mest kommentarer og likes. 

Anonymkode: 47f8e...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.6.2018 den 15.33, Anoia skrev:

Jeg forstår ikke problemet.
SoMe er en rimelig grei måte å holde kontakten med folk på, en fin nyhetsavis hvis man er bittelitt nysgjerrig på hvordan det går med folk man ikke lenger har i livet sitt, og hvis man vil være med på skrytejaget så vær så god.
Men de fleste voksne mennesker har vel for lengst skjønt at det folk legger ut er en pyntet versjon av sannheten og tar ting med en klype salt? 
SoMe har ikke blitt overfladisk, det har aldri vært noe annet enn et pyntet utstillingsvindu der folk kan dele de mest attraktive/interessante delene av livet sitt på en kontrollert og pent redigert måte. Take it or leave it.
Selv er jeg på facebook primært for å ta del i miljøet rundt hobbyene mine, ha overfladisk og uforpliktende kontakt med gamle venner og le av teite memes og kattebilder.

Jeg er helt enig. Jeg tenker at SoMe kan fungere som en katalysator hvis noen allerede er misfornøyd med diverse aspekter av livet sitt. Men jeg kan ikke si at fungerer ødeleggende for meg på noen måte. For som du sier, jeg vet jo at alles liv går opp og ned. Og jeg vet at min kusine, som poster bilder av familielykke hver eneste dag, egentlig har gått gjennom en samlivskrise, sliter med å få relevant jobb og har det trangt økonomisk. Hun trenger ikke legge ut dette for at jeg skal vite det (jeg kjenner henne jo), og hun er ikke pliktig å dele sine ulykker for at andre skal føle seg bedre. SoMe handler nok ikke bare om å overbevise andre om at man har det bra, men også seg selv. Som en slags dagbok der man velger å feste seg ved de positive tingene som skjer.

Jeg tror mennesker som blir deppa av SoMe allerede har noen hang-ups, det blir bare understreket. Man trenger jo heller ikke slette sosiale medier, man kan like så godt begrense hvem man følger/er venn med, og hvor mye tid man bruker. Bruker man mye tid uten egentlig å ville det, så er det jo et avhengighetsproblem som ligger hos en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

"Alle har brune ben" 😂 Så sant! Hvorfor skal alle poste bilde av bena sine? Raaart

Anonymkode: 8b409...8b9

Om vinteren ser vi de samme bena iført grå raggsokker framfor peisen, eller i årets modell fra Kari Traa. Vi skimter også en deilig kopp te eller et lite glass rødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, hind skrev:

Om vinteren ser vi de samme bena iført grå raggsokker framfor peisen, eller i årets modell fra Kari Traa. Vi skimter også en deilig kopp te eller et lite glass rødt. 

Det er et godt eksemoel på sauementalitet 🐑

Anonymkode: fed6e...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...