AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Jeg lurer igjen på å slette instagram. Og så facebook. Det er jo egentlig så uinteressant å gi likes, få likes og kommentere. Spesielt når du ikke engang treffer de fleste i virkeligheten. Er jeg alene om å vurdere å slette alt av sosiale medier? Anonymkode: fed6e...c9f 3
wintergirl Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Nei,du er ikke alene. Gjør som du føler er rett for deg. Du vil kanskje miste noen "venner " Men de som er dine rette venner vil støtte deg så lenge du er fornøyd. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Ja jeg går aldri inn på instagram og når jeg en sjelden gang gjør det er der hundrevis av nye poster jeg ikke rekker gjennom, så jeg bare sveiper nedover så langt jeg orker og klikker lile fortløpende uten å studere bildet noe særlig. Anonymkode: 63de5...35f 1
Marina234 Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Jeg forstår følelsen. Jeg kunne i perioder være lei av å se bilder på Facebook av alle som var stupforelsket mens jeg satt som singel i kjærlighetssorg. Nå gjør det ingenting lenger. Fordi jeg har truffet en som jeg er veldig interessert i. Dette med profilbilder og kommentarer og alt. Jeg bryr meg ikke. Men noen opplever nok det som overfladisk. Forstår følelsen. De rette vennene er der for deg selv om du sletter Facebook:) 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 Du er neppe alene om dette TS. Selv har jeg for lengst slettet Facebook-profilen etter å hatt den et års tid, Instagram har jeg aldri hatt. Du finner meg heller ikke på Snapchat eller datingsider. En del folk kan bare ikke skjønne hvorfor jeg ikke har Facebook engang, slik at de kan "ha kontakt" med meg; folk som jeg likevel aldri hadde kontakt med i det daglige. Mange virker å skulle samle på "venner" som da kan jeg dem likes og bekreftelser. Jeg foretrekker mer ekte bekjentskaper og venner. Jeg er enig med deg at det blir mye overfladisk kommunikasjon på sosiale medier, og det er egentlig synd. Hadde håpet at det kunne bli det jeg gjorde det til selv, men ble bare så lei av "venne"-forespørsler og svadameldinger om hva folk hadde på brødskiva de nettopp spiste, eller det evinnelige selvskrytet om hvor vellykket man liksom er. Anonymkode: 2bf48...6d8 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 Ja veldig lei av det, har stoppet å poste for lenge siden men stikker fortsatt innom facebook om jeg trenger å gi noen beskjeder til venner , ikke for å scrolle på andres bilder og liv. Instagram har jeg og følger feministiske og politiske profiler så jeg får med meg nyheter og inspirasjon,har unfollowet alle som poster overfladiske ting. Anonymkode: d4935...145
Gjest hind Skrevet 6. juni 2018 #7 Skrevet 6. juni 2018 Jeg er enig med deg, men jeg kan ikke bare slette dem selv om det frister. Er helt avhengig av dem for å følge med på alt som skjer i min bransje. SoMe er blitt kjedelig, falskt og intetsigende. Skal man dømme etter det man ser der er alle nordmenn klin like. Alle kjøper de samme eksklusive klærne og det samme interiøret, alle trener styrke eller yoga, alle spiser kjernesunt, alle har brune ben, alle ferierer i USA eller på den franske rivieraen, alle drikker hvitvin når solen går ned, alle støtter de samme edle sakene, alle har de korrekte meningene om alt og alle tar et spretthopp av lykke hver gang de er på en fjelltopp eller strand. Guggh...
Gjest Overrasket Skrevet 6. juni 2018 #8 Skrevet 6. juni 2018 Lei og lei. Jeg har aldri likt sosiale medier, jeg har aldri hatt en personlig konto på noen sosiale medier. Jeg gleder meg til den dagen motrevolusjonen kommer og folk fnyser av mobilbilder som skal knipses ved enhver anledning for å "legge det ut på facebook". "Nå var det deilig med kjøttkaker på verandaen, du!" etterfulgt av 5 mobilbilder av brun saus og potetstappe. Hva slags interessant sanseinntrykk er det? Folk lo av meg og sa jeg var kjedelig, breisia og gammeldags da jeg nektet å opprette en facebook-konto i år 2000 og når det var. Som jeg sa til dem, det er bare et tidsspørsmål før det blir moteriktig og moderne å ikke ha sosiale medier, så jeg trenger bare å vente, så blir jeg super-moderne. Ser ut som om tiden er her for at Overrasket er blitt en moderne, urban fyr igjen.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #9 Skrevet 6. juni 2018 Jeg lurer og på å bare switche til privat, blokke/unfollowe alle jeg ikke ønsker å ha på lista og fjerne bilder. Dvs gjøre kontoen veldig privat og kun for de jeg virkelig kjenner/blir kjent med. Æsj jeg ble litt usikker. Anonymkode: fed6e...c9f
Anoia Skrevet 6. juni 2018 #10 Skrevet 6. juni 2018 Jeg forstår ikke problemet. SoMe er en rimelig grei måte å holde kontakten med folk på, en fin nyhetsavis hvis man er bittelitt nysgjerrig på hvordan det går med folk man ikke lenger har i livet sitt, og hvis man vil være med på skrytejaget så vær så god. Men de fleste voksne mennesker har vel for lengst skjønt at det folk legger ut er en pyntet versjon av sannheten og tar ting med en klype salt? SoMe har ikke blitt overfladisk, det har aldri vært noe annet enn et pyntet utstillingsvindu der folk kan dele de mest attraktive/interessante delene av livet sitt på en kontrollert og pent redigert måte. Take it or leave it. Selv er jeg på facebook primært for å ta del i miljøet rundt hobbyene mine, ha overfladisk og uforpliktende kontakt med gamle venner og le av teite memes og kattebilder. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #11 Skrevet 6. juni 2018 7 minutter siden, Anoia skrev: Jeg forstår ikke problemet. SoMe er en rimelig grei måte å holde kontakten med folk på, en fin nyhetsavis hvis man er bittelitt nysgjerrig på hvordan det går med folk man ikke lenger har i livet sitt, og hvis man vil være med på skrytejaget så vær så god. Men de fleste voksne mennesker har vel for lengst skjønt at det folk legger ut er en pyntet versjon av sannheten og tar ting med en klype salt? SoMe har ikke blitt overfladisk, det har aldri vært noe annet enn et pyntet utstillingsvindu der folk kan dele de mest attraktive/interessante delene av livet sitt på en kontrollert og pent redigert måte. Take it or leave it. Selv er jeg på facebook primært for å ta del i miljøet rundt hobbyene mine, ha overfladisk og uforpliktende kontakt med gamle venner og le av teite memes og kattebilder. Nei. Da skjønner du jo ikke problemet da. Anonymkode: fed6e...c9f 1
Anoia Skrevet 6. juni 2018 #12 Skrevet 6. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Da skjønner du jo ikke problemet da. Anonymkode: fed6e...c9f Kanskje du kan forklare det til meg?
Gjest Overrasket Skrevet 6. juni 2018 #13 Skrevet 6. juni 2018 12 minutter siden, Anoia said: Kanskje du kan forklare det til meg? Nå kan jeg bare snakke for meg selv, ikke for TS, men for meg er problemet todelt: 1) Jeg liker ikke overfladiske, uærlige glansbildeversjoner av folks virkelighet. Jeg liker det ærlige, faktiske, reelle livet folk har på godt og vondt, ikke hvordan folk skulle ønsket at livet deres ser ut for andre. I tillegg har jeg liten sans for navlebeskuende, selvsentrert utstilling av eget liv. "28 grader og SOOOOL. Stakkars dere som jobber nå! Hihi!" Det byr meg i mot. Derfor er jeg ikke på sosiale medier i utgangspunktet. Det fører meg til punkt to. 2) Selv om jeg har tatt et aktivt valg om å ikke være på sosiale medier, ikke bruke sosiale medier og ikke forholde meg til det, så påtvinges jeg sosiale medier i hverdagen. Det finnes drøssevis av bilder av meg på facebook som famile, venner og kjente har tatt. Sosiale medier har ført til en ukultur der det virker som om folks rett til å oppdatere profilen sin med alt unødvendig tull er viktigere enn min rett til ikke å være tilstede på facebook og å spise, drikke og være i fred uten å tas bilde av kontinuerlig. Når hvert måltid med familie, venner og kjente må starte med et 5-minutters rituale med å fotografere og trykke på mobilen for å slenge opp et bilde av stekt laksefilet på en forglemmelig restaurant før folk rundt bordet kan spise maten sin, eller når en samtale er 50 % berørt av det som skjer på mobilen, da innfiltrerer sosiale medier hele hverdagen i samfunnet. Man kan faktisk ikke velge vekk å bli utsatt for sosiale medier uansett hvor mye man prøver. Hjemme hos meg, når jeg inviterer til middagsselskap, så sender jeg rundt en mobilsafe. Folk må rett og slett låse inn mobilen før jeg serverer mat. Ingen bilder, ingen oppdateringer, ingen piping, ingen trykking, ingenting. Bare gode, gammeldagse samtaler. Hjemmet mitt er det eneste stedet i hele verden der jeg faktisk unnslipper tyranniet som er iboende i sosiale medier.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #14 Skrevet 6. juni 2018 22 minutter siden, Overrasket skrev: Nå kan jeg bare snakke for meg selv, ikke for TS, men for meg er problemet todelt: 1) Jeg liker ikke overfladiske, uærlige glansbildeversjoner av folks virkelighet. Jeg liker det ærlige, faktiske, reelle livet folk har på godt og vondt, ikke hvordan folk skulle ønsket at livet deres ser ut for andre. I tillegg har jeg liten sans for navlebeskuende, selvsentrert utstilling av eget liv. "28 grader og SOOOOL. Stakkars dere som jobber nå! Hihi!" Det byr meg i mot. Derfor er jeg ikke på sosiale medier i utgangspunktet. Det fører meg til punkt to. 2) Selv om jeg har tatt et aktivt valg om å ikke være på sosiale medier, ikke bruke sosiale medier og ikke forholde meg til det, så påtvinges jeg sosiale medier i hverdagen. Det finnes drøssevis av bilder av meg på facebook som famile, venner og kjente har tatt. Sosiale medier har ført til en ukultur der det virker som om folks rett til å oppdatere profilen sin med alt unødvendig tull er viktigere enn min rett til ikke å være tilstede på facebook og å spise, drikke og være i fred uten å tas bilde av kontinuerlig. Når hvert måltid med familie, venner og kjente må starte med et 5-minutters rituale med å fotografere og trykke på mobilen for å slenge opp et bilde av stekt laksefilet på en forglemmelig restaurant før folk rundt bordet kan spise maten sin, eller når en samtale er 50 % berørt av det som skjer på mobilen, da innfiltrerer sosiale medier hele hverdagen i samfunnet. Man kan faktisk ikke velge vekk å bli utsatt for sosiale medier uansett hvor mye man prøver. Hjemme hos meg, når jeg inviterer til middagsselskap, så sender jeg rundt en mobilsafe. Folk må rett og slett låse inn mobilen før jeg serverer mat. Ingen bilder, ingen oppdateringer, ingen piping, ingen trykking, ingenting. Bare gode, gammeldagse samtaler. Hjemmet mitt er det eneste stedet i hele verden der jeg faktisk unnslipper tyranniet som er iboende i sosiale medier. Takk! Anonymkode: fed6e...c9f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #15 Skrevet 6. juni 2018 Jeg ville aldri ha de tingene der og sa neitakk hver gang noen ville at jeg skulle få meg FB og de andre greiene. Jeg vet hvordan det blir og jeg vil ikke støtte den overfladiske måten å være sammen på. Jeg er ikke overfladisk. Støtter at du trekker deg ut, ts. En klok handlig. Anonymkode: f17e2...4f4
WCKD Skrevet 6. juni 2018 #16 Skrevet 6. juni 2018 Poster nesten aldri noe hverken på insta, face eller snapstory. Snap blir stort sett bare brukt som chat med venner. Greier ikke ta mennesker som er så opptatt av SoMe seriøst. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #17 Skrevet 10. juni 2018 Ts her. Jeg valgte å slette alt i går og det kjennes uvant å ikke være tilgjengelig på SoMe. Men samtidig er jeg jo lei av hvor upersonlig alt er. Anonymkode: fed6e...c9f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #18 Skrevet 10. juni 2018 Eneste jeg liker av SoMe er snapchat, det er lavterskel og ufiltrert, både morsomme og fine stories/bilder, ta et bilde og legg ut, ferdig.. Instagram er falskt og pretensiøst, er så møkk lei av instagram dronninger som sikkert bruker timesvis med å ta et bilde av seg selv i en trappoppgang med sin lille veske og attitude. Eller mannfolk som setter og rigger til gopro i naturen for å ta en selfie som ikke ser ut som en selfie mens de renner forbi på ski... blææ Facebook er overtatt av de virkelig gamle og de som deler ams-måler konspirasjoner konstant.. Anonymkode: c406e...d93
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 10. juni 2018 #19 Skrevet 10. juni 2018 Er litt enig. Har selv slettet instragram-appen på telefonen. Har Facebook, men er mest på messenger for å snakke med kjæresten min som bor i et annet land. Ellers har jeg Snapchat, hvor jeg også bare snapper kjæresten min og mine nærmeste venner.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #20 Skrevet 10. juni 2018 På 6.6.2018 den 14.56, hind skrev: Jeg er enig med deg, men jeg kan ikke bare slette dem selv om det frister. Er helt avhengig av dem for å følge med på alt som skjer i min bransje. SoMe er blitt kjedelig, falskt og intetsigende. Skal man dømme etter det man ser der er alle nordmenn klin like. Alle kjøper de samme eksklusive klærne og det samme interiøret, alle trener styrke eller yoga, alle spiser kjernesunt, alle har brune ben, alle ferierer i USA eller på den franske rivieraen, alle drikker hvitvin når solen går ned, alle støtter de samme edle sakene, alle har de korrekte meningene om alt og alle tar et spretthopp av lykke hver gang de er på en fjelltopp eller strand. Guggh... "Alle har brune ben" 😂 Så sant! Hvorfor skal alle poste bilde av bena sine? Raaart Anonymkode: 8b409...8b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå