Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noen tips til meg? Jeg klarer ikke bo med barnas far mer. Han tjener ikke penger (2-5000), for han skal skrive bok. Har gjort det i mange år og bare skjøvet fristene og lovnadene foran seg. 

Vi har fire barn, og jeg er ufør. Det er ikke stor inntekt, og jeg er redd jeg må betale ham bidrag. 😕 ? 

Hvordan bor man så mange. Selv en leilighet med bare 2 soverom koster jo 12-14 000 i måneden. (Nei, jeg kan ikke flytte til en billigere plass jfr uførheten og avstand til barnets far og barnas stabilitet og viktig oppfølging.)

Er det noe spesielt jeg må tenke på, eller kan søke på? Jeg tjener rundt 20.000 i måneden. Og når boutgifter er betalt har jeg liksom bare penger igjen til (dyr allergi)mat, og mangler til telefonutgifter til tre, fritidsaktiviter til to, forsikringer, månedskort til reise til fire, og klær og utstyr til barn i vekst.

Anonymkode: c796d...c9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 20.000 brutto? Hvis, nei. Hva er bruttoinntekten? Du kan kanskje søke om bostøtte, spørs på inntekt og hvor i landet du bor. Bidrag handler jo også om inntekt, og samvær. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har noen tips til meg? Jeg klarer ikke bo med barnas far mer. Han tjener ikke penger (2-5000), for han skal skrive bok. Har gjort det i mange år og bare skjøvet fristene og lovnadene foran seg. 

Vi har fire barn, og jeg er ufør. Det er ikke stor inntekt, og jeg er redd jeg må betale ham bidrag. 😕 ? 

Hvordan bor man så mange. Selv en leilighet med bare 2 soverom koster jo 12-14 000 i måneden. (Nei, jeg kan ikke flytte til en billigere plass jfr uførheten og avstand til barnets far og barnas stabilitet og viktig oppfølging.)

Er det noe spesielt jeg må tenke på, eller kan søke på? Jeg tjener rundt 20.000 i måneden. Og når boutgifter er betalt har jeg liksom bare penger igjen til (dyr allergi)mat, og mangler til telefonutgifter til tre, fritidsaktiviter til to, forsikringer, månedskort til reise til fire, og klær og utstyr til barn i vekst.

Anonymkode: c796d...c9d

Det problemet bør du selv finne løsningen på.

Å få fire barn skjer liksom heller ikke uten videre, man bør da ta høyde for at så mange barn også skal taes hånd om dersom man blir enke/enkemann/ufør osv. 

Anonymkode: d06bf...5ed

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når du er ufør med barn kan du søke Husbanken om fullfinansiering av huskjøp. Du vil få langt lavere boutgifter i måneden, og du vil tjene på prisstigningen. Når du har kvittet deg med fyren er det han som skal betale bidrag dersom du har barna mer enn 50%. Hvis dere deler 50/50 så er det ingen som betaler bidrag.

Hvis du hr barna mest, kan du søke om bidragsfrskudd. Da slipper du å vente på at han skal skaffe penger.

Anonymkode: 58a29...979

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du er ufør med barn kan du søke Husbanken om fullfinansiering av huskjøp. Du vil få langt lavere boutgifter i måneden, og du vil tjene på prisstigningen. Når du har kvittet deg med fyren er det han som skal betale bidrag dersom du har barna mer enn 50%. Hvis dere deler 50/50 så er det ingen som betaler bidrag.

Hvis du hr barna mest, kan du søke om bidragsfrskudd. Da slipper du å vente på at han skal skaffe penger.

Anonymkode: 58a29...979

Dette er feil, dersom det er store innteksforskjeller kan den med lavest inntekt søke om bidrag fra den andre part.

Anonymkode: 67be9...0fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det problemet bør du selv finne løsningen på.

Å få fire barn skjer liksom heller ikke uten videre, man bør da ta høyde for at så mange barn også skal taes hånd om dersom man blir enke/enkemann/ufør osv. 

Anonymkode: d06bf...5ed

Livet blir ikke alltid som man hadde tenkt, din dust! 

Det kan hende at du har krav på høyere barnetillegg på uføretrygden når du er alene med barn, pluss at det er en litt høyere sats på ufør i seg selv når man er alene i forhold til når man er samboer. Også blir barnetrygden høyere, som aleneforelder (hvis du har barna mest da) får man barnetrygd for ett ekstra barn, altså 970 kr ekstra i mnd. 

Men som noen andre sier her, snakk med husbanken om lån til egen bolig, de skal jo prioritere å hjelpe vanskeligstilte med lån, og noen ganger gir de også tilskudd. 

Anonymkode: af6c3...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...