Karla1 Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Hei! Jeg er så utolmodig nå i prøvetiden, og håper dere vil dele noen erfaringer og tanker med meg! :-) dette blir litt langt, men håper dere kloke damer orke å lese og svare meg. :-) I midten av april tok jeg ut min hormonspiral etter bare tre uker pga mye plager, og gikk rett over på Loette. Blødde da i 6 dager. Blødningene opphørte 22 april. Etter brettet med Loette var tomt fikk jeg resept på Cerazette av legen min, og startet med dette brettet med en gang. Etter en uke inni brettet bestemte jeg og samboeren oss for å prøve på barn, så jeg tok altså siste pille 20 mai. siste uka i brettet med Loette var jeg veldig glemsk med pillene og gikk litt over tiden før jeg fikk tatt en ny pille, og dagen etter, ca 10 mai fikk jeg blødninger som varte i 4 dager. Tok resten av brettet mens jeg hadde disse blødningene. Dette var vanlige piller, ikke sukkerpiller. 23 mai, tre dager etter siste pille på Cerazette fikk jeg en ny blødning som varte i 3 dager. jeg har normalt en syklus på 23 dager. Spørsmål 1: Kan jeg regne syklus ut fra en av disse blødningene? Altså den jeg fikk 10 mai eller den jeg fikk 23 mai? Tok Clearblue eggløsningstester fra 23 mai - 3 juni, bortsett fra en dag, 31 mai, da tok jeg ikke el-tester. Ingen av testene ga utslag. I de dagene hvor jeg testet hadde jeg murringer i magen og seigt utflod, slik jeg pleier å ha når jeg har eggløsning. Spørsmål 2: Har dere opplevd å ha hatt eggløsning uten å få utslag på el-tester? jeg og samboeren har blitt gravide to ganger før, men da var vi ikke klar for det, så det ble abort. Begge disse gangene vi ble gravide så ble jeg mistenksom pga puppene mine som ble enorme og ømme med synlige blodårer. Nå, de siste fire dagene har puppene igjen blitt enorme og veldig ømme, og blodårene er synlige. Det varierer ila dagen hvor harde og ømme de er. Har mistenkt at vi har klart å bli gravid allerede, men aner ikke når jeg kan teste, for jeg vet ikke når jeg hadde eggløsning, eller hvordan jeg skal regne syklusen min, i og med at jeg hadde blødninger 10 mai på Loette etter slurving med pillene, OG 23 mai tre dager etter siste pille med Cerazette. (Sluttet etter en uke på Cerazette) Utenom puppene så har jeg murringer som kommer og går ila dagen og er både på siden og i midten av magen, altså rundt eggstokkene og livmoren. Og veldig humørsvingninger. Har hatt alle disse tre symptomene i fire dager nå. Venter på graviditetstester i posten. BEKLAGER så mye for et så langt innlegg, jeg bare har så mye jeg lurer på! 😂
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Du kan bare teste.. Hvis du har syklus på 23 dager er det veldig kort. Kan ha for kort lutealfase, som igjen kan gjøre deg sårbar for spontanabort.. Anonymkode: c32b6...473 1
Karla1 Skrevet 6. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2018 Tror i alle fall at jeg har en syklus på 23 dager. Husker at jeg hadde det da jeg forsøkte å bli gravid for fire år siden. Det gikk veldig bra, på tredje eller fjerde forsøk. Venter på tester i posten, får bare teste når de kommer:-)
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan bare teste.. Hvis du har syklus på 23 dager er det veldig kort. Kan ha for kort lutealfase, som igjen kan gjøre deg sårbar for spontanabort.. Anonymkode: c32b6...473 Hvor har du dette fra? Jeg har syklus på 21 dager og jeg har i hvert fall null problemer med å bli gravid. Anonymkode: 03953...c4c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvor har du dette fra? Jeg har syklus på 21 dager og jeg har i hvert fall null problemer med å bli gravid. Anonymkode: 03953...c4c Bare å Google kort lutealfase så finner du massevis om dette Anonymkode: c32b6...473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå