AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Jeg er ei dame på 35år. Trives godt i livet. Etter lang tids sykdom har jeg gitt meg selv Boston i gave. Jeg liker ikke shopping eller har intr av å besøke eksklusive steder. Jeg liker natur og særpreg. Håndtverk. Treningscamp, kanskje? Jeg må ha ok standard på hotell, ikke for dyrt. Jeg er ikke noen byjente heller egentlig, men saken er den at jeg tror han jeg egentlig skulle møte, bare fjaser med meg. Jeg bare tror det. Istede for å legge meg ned å føle meg komplett og fullstendig IDIOT, så velger jeg å gjøre det beste ut av dette, gjøre det til min livsreise. Heldigvis for meg har han fått null sensitive detaljer. Og jeg har hele veien sagt at jeg betaler alt for meg selv og han for seg. Jeg vet jeg fikser dette, men trenger som sagt noen tips. Jeg har vært på Rhodos om vi snakker ikke norge. Så ja...nå er det Boston.. Alle tips vil bli mottatt med stor takk Anonymkode: f1367...7c7
Gjest Overrasket Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Det kan kanskje høres ut som om du egentlig ikke bør dra til Boston, men f.eks. ta tog eller buss nordover til mindre steder i kyststatene i New England. F.eks. Maine og New Hampshire er begge stater som er en enkel buss eller togreise fra Boston, og har flere naturopplevelser (f.eks. hvalsafari, fotturer i kyst- eller fjellterreng, kayakturer osv. osv.). Selv liker jeg Portsmouth i New Hampshire (en times busstur fra Boston) og særlig Portland i Maine (to timers busstur fra Boston) (det går transport fra flyplassen). Boston sentrum er interessant nok og jeg liker det, men jeg ser bare ikke helt at det passer deg. Når på året drar du og hvor lenge skal du være borte?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 9 timer siden, Overrasket skrev: Det kan kanskje høres ut som om du egentlig ikke bør dra til Boston, men f.eks. ta tog eller buss nordover til mindre steder i kyststatene i New England. F.eks. Maine og New Hampshire er begge stater som er en enkel buss eller togreise fra Boston, og har flere naturopplevelser (f.eks. hvalsafari, fotturer i kyst- eller fjellterreng, kayakturer osv. osv.). Selv liker jeg Portsmouth i New Hampshire (en times busstur fra Boston) og særlig Portland i Maine (to timers busstur fra Boston) (det går transport fra flyplassen). Boston sentrum er interessant nok og jeg liker det, men jeg ser bare ikke helt at det passer deg. Når på året drar du og hvor lenge skal du være borte? Takk for svar og tips. Jeg har allerede kjøpt og betalt Norge-Boston-Norge. Jeg drar på en torsdag og hjem igjen 10d senere. Jeg drar i slutten av august. Jeg tror jeg holder meg unna New Hampshire ettersom det er der "min" muligens fjasete fyr holder hus, rettere sagt Concord. Maine var en god ide. Jeg har også googlet tog ang å dra og oppleve Niagara Falls. Har du vært der? Jeg regner med å bruke 2000kr per natt; hotellrom. Det er den standaren jeg har råd til. Anonymkode: f1367...7c7
Gjest Overrasket Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Jeg forstår. Med 10 dager til rådighet vil jeg absolutt anbefale deg å reise litt rundt. Du kommer til å bli gal av å bare være i Boston. På en måte er Boston interessant fordi det er masse forskjellige nabolag og besøke og mye spennede, men på tross av det er 10 dager rett og slett for mye tid. Gjør det til et eventyr og reis litt rundt! Se verden! Boston har USAs beste italienske nabolag (North End, veldig sentralt). God italiensk mat, og generelt an atmosfære som nesten kunne vært i Italia. Selvsagt liker jeg meg i det nabolaget. "Locale" har god pizza. Neptune Oyster er i det nabolaget, og er min favoritt for sjømat og et glass vin. Beacon Hill er et eksklusivt nabolag nord for sentrumspark Commons. Prøv Paramount for typisk amerikansk frokost. Sommerville/Cambridge er et nabolag for uavhengige bryggerier, spisesteder og et typisk lokalt naboalg uten mange turister. Prøve Life alive dersom du liker vegetariansk/vegansk mat og Lamplighter brewing hvis du liker mikrobryggerier. South End/Back Bay er et typisk amerikansk eksklusivt nabolag for brede avenyer. Fomu for iskrem av alternative ingredienser (ergo ikke med melk, krem eller sukker). Gjennom Boston sentrum går det en linje av små brosteinsbiter som tar fotgjengere fra sted til sted for å lære om den amerikanske uavhengighetshistorien, og alle bygningene i Boston som var sentrale (freedom trail). Whole Foods har et par avdelinger i sentrum, og er en typisk amerikansk gourmetdagligvarekjede. I sommer har Boston masse gratistilbud hver fredag (varer ut august), så de to fredagene du er der kan du fylle mye tid med gratis inngang på museer ol. http://www.highlandstreet.org/programs/free-fun-fridays Supersentralt finner du Boston Public Market. Det er en innendørs mathall med masse små utsalgsteder, og du kan smake lokal sjokoalde (Taza), østers, sjømat, bakeri, kaffe, ost, vin osv. osv. osv. De har spiseplasser og gratis wi-fi. Der liker jeg meg godt. For en dag ute i naturen kan du dra til The Fells, som er et stort skogsområde nord for Boston (tar vel en halvtime med buss eller tog + gange). Veldig bra for joggeturer! Hva mer har jeg gjort som jeg virkelig likte ... Clover har god og billig vegetar-frokost og lunsj og traktet kaffe. Ligger veldig sentralt. Tog til Niagara Falls ja. Det er fult mulig, men det du bør være forberedt på at toget fra Boston til Niagara Falls veldig ofte er saktegående og blir forsinket. Det er ikke noe problem i seg selv, men litt irriterende dersom du er rastsløs eller i hastverk. Toget til selve New York City tar ca. 4 timer, og er litt mer pålitelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå